آینه جم؛  خبرنگاران این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • شنیده می شود اعضای کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام که هفته پیش برای بررسی ابعاد لایحه منطقه آزاد بوشهر به استان سفر کرده بودند، نظر مثبت قطعی در این خصوص نداشته اند. با توجه به آنکه پرونده تاسیس 8 منطقه آزاد جدید در مجمع تشخیص می باشد، بوشهر آخرین منطقه ای بوده که این هیات جهت بررسی میدانی در آن حضور یافتند. گویا اواخر اسفند سالجاری لایحه دولت درباره تاسیس مناطق آزاد در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد رای گیری قرار می گیرد.
  • با خبر شدیم محسن رضایی سفر انتخاباتی به بوشهر خواهد داشت. وی درنظر دارد برای سومین بار کاندیدای ریاست جمهوری شود. او هفته پیش هم به شیراز سفر کرده بود.
  • "سهم جریمه ات را بده تا سفر برویم" این تازه ترین شگرد برای سفر در شرایط کرونایی است. دکتر رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص گفته: مدتی قبل شنیدم عده‌ای برای دور زدن محدودیت‌های تردد بین شهری دور هم جمع می‌شوند تا هزینه تردد را بر تعداد سرشکن کنند و به این شکل به سفر بروند، آیا می‌توان با این تفکر تنها با جریمه مقابله کرد؟
  • ابراهیم اصغرزاده دبیر کل انجمن اسلامی مهندسان ایران با صدور حکمی مجید شریعت زاده را به عنوان دبیر شعبه این انجمن در بوشهر منصوب کرد.شریعت زاده فارغ التحصیل مهندسی اقتصاد کشاورزی از دانشگاه سیستان و بلوچستان است. پیش از این عباسی سملی و مرحوم محمدی باغملایی به عنوان دبیر این تشکل در بوشهر فعالیت کرده اند.
  • شنیده شده خرمدل مدیرعامل منطقه ویژه پارس برای استخدام آقازاده اش در پارس جنوبی نامه نگاری کرده است. این خبر به نقل از روزنامه بامداد جنوب می باشد.
  • حاشیه های صدور برخی معرفی نامه های مدیریت اشتغال منطقه ویژه پارس جهت استخدام باعث ورود دادستانی به ماجر شده است. خدری، دادستان عسلویه گفت: مدیریت اشتغال موظف شده همه معرفی نامه‌های افراد متقاضی کار به شرکت‌ها را ظرف ۴٨ ساعت به دفتر دادستانی ارسال کند.نظارت و اجرای صحیح این معرفی نامه‌ها طبق قانون توسط کارگروهی که در دادستانی تشکیل شده بررسی خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف برخورد‌های قانونی صورت خواهد گرفت.
  • وام سهام عدالت گرفتار پاسکاری بانک و بورس شده و عملا با گذشته دو هفته از شروع طرح، کارت های اعتباری به دست مردم نرسید! گویا بسیاری از افراد طی هفته‌های گذشته به تکمیل اطلاعات در سایت بانک ها جهت دریافت وام سهام عدالت اقدام کردند، اما مانند همیشه پشت در ماندند.
  • عرضه سیمان به خارج استان، دلیل کمبود این محصول در استان اعلام شده است. در حالی که در بهترین فصل ساخت و ساز در استان هستیم کمبود سیمان به مشکل جدی پروژه های عمرانی و ساخت و سازهای شخصی تبدیل شده، این در حالی است که سه کارخانه سیمان استان با ظرفیت بالاتری از نیاز بوشهر در حال تولید هستند و صادارات نیز نسبت محدود شده است. نگاهی به محورهای خروجی استان نشان می دهد کامیون های زیادی در حال حمل سیمان به خارج استان هستند و عملا کارخانه های بوشهر تامین سیمان استان های همجوار را بر دوش گرفته اند که نیازمند بررسی می باشد.
  • 5 مدیرکل استانی دارای سابقه مدیریت در دو دولت احمدی نژاد و روحانی می باشند. این افراد شامل احمد مرادی مدیرکل نوسازی مدارس (انتصاب در 1391)، رحیم بهره مند مدیرکل استاندار (انتصاب در 1389)، حمیدرضا علم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای (انتصاب در 1388)، مرتضی بحرانی مدیرکل دامپزشکی (انتصاب در 1388) و مهدی صفوی مدیرعامل شهرک های صنعتی استان (انتصاب در 1387) می باشند.
  • نیروهای پیمانکاری در پارس جنوبی نسبت به شیفت بندی اخیر شرکت در شرایط کرونایی به شکل یک روز در میان (یک روز کار و یک روز استراحت) یا روز کار دائم بدون مرخصی معترضند و آن را برخلاف دستورالعمل های کرونایی می دانند.
  • رایزنی با بنیاد مستضعفان برای دریافت بسته معیشتی نوروزی توسط برخی استان ها آغاز شده است. گویا برخی شهرداری ‌ها برای تعلق این بسته به دست ‌فروشان و زنان سرپرست خانوار با بنیاد مستضعفان درحال رایزنی هستند، اما در بوشهر تحرکی در این زمینه دیده نمی شود.
  • زمزمه واریز عیدی 200 هزارتومانی روحانی به حساب خانوار شنیده می شود. گویا اقدام دولت پیشین در آخرین سال فعالیت در سال ۹۱ در واریز مبلغی به میزان ۸۵ هزار تومان به‌عنوان عیدی به حساب سرپرستان خانوار، دلیل انتظار برای تکرار این اقدام در دولت روحانی است.
  • برخی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در استان به‌ صورت غیررسمی فعال شده و درحال یارگیری و تشکیل کمیته‌ ها هستند. برخی از آنها نیز در فضای مجازی گروههای واتساپی یا تلگرامی تشکل داده و بدون موافقت قبلی، افراد را در آن عضو می کنند.
  • شهروندان مراقب کلاهبرداری به نام کارت بیمه سلامت باشند. همزمان با حذف صدور دفترچه بیمه، کلاهبرداران روش جدیدی برای سوءاستفاده به کار گرفته اند. تامین اجتماعی تاکید کرده: با اجرای طرح نسخه الکترونیکی و توقف صدور دفترچه های درمانی، این سازمان هیچ گونه بازاریابی و ارتباط تلفنی، مجازی یا حضوری با عنوان «صدور کارت هوشمند بیمه سلامت» ندارد و شهروندان مراقب باشند در دام شیادان و سودجویان قرار نگیرند.
  • با هدف جلوگیری از ازدحام جمعیت و رونق کسب ‌وکار واحدهای صنفی، تصمیم گرفته شده بجای نمایشگاه بهاره که در شرایط کرونایی امکانپذیر نیست، جشنواه فروش فوق ‌العاده نوروزی جایگزین شود. این طرح با تمرکز بر روی اقلام موردنیاز شب عید خانواده‌ ها، قرار است تخفیف هایی بین 10 تا 20 درصد به مشتریان ارائه کند.
  •  جزئیات انتقال آب خلیج‌فارس اعلام شد. طرح ملی انتقال آب از خلیج‌فارس شامل 3قطعه می‌شود که در قطعه نخست، آب از تاسیسات نمک‌زدایی بندرعباس با یک خط لوله فولادی به سمت معدن گل‌گهر سیرجان در استان کرمان پمپاژ خواهد شد. طول این خط لوله 300کیلومتر با دبی آب 4.4مترمکعب بر ثانیه خواهد بود. قطعه دوم خط انتقال آب خلیج‌فارس با طول 150کیلومتر در حد فاصل مخزن گل‌گهر سیرجان تا مجتمع مس سرچشمه کرمان خواهد بود که دبی آب آن 3مترمکعب بر ثانیه برآورد شده است. قطعه سوم خط انتقال آب خلیج‌فارس به طول 370کیلومتر به سمت مجتمع فولاد اردکان یزد خواهد بود و آب مجتمع آهن چادرملو هم از این مسیر تامین خواهد شد و دبی آب آن 2مترمکعب بر ثانیه تعیین شده است. هدف از پروژه انتقال آب از دریای عمان هم، تولید آب شیرین از این دریا و انتقال آن به استان‌های شرقی ایران (سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی) است که به‌دلیل بهینه‌سازی فنی و اقتصادی، شیرین‌سازی و انتقال آب در 3فاز مختلف با ظرفیت 2.5میلیون مترمکعب در روز انجام می‌شود. این پروژه شامل 3بخش اصلی آبگیر و کارخانه آب شیرین‌کن در منطقه مکران شهر چابهارو نیروگاه و خط انتقال آب از چابهار به زاهدان، بیرجند و در نهایت شهر مشهد می‌شود. به گفته رزم حسینی وزیر صمت، اجرای این طرح با سرمایه گذاری 16هزار میلیارد تومانی شروع شده است.
  • تجهیزات موجود در استان تنها قادر به تایید ابتلا به کرونا هستند، ولی نمی توانند نوع جهش یافته آن را شناسایی کنند، از این رو نیاز به کیت های آزمایشگاهی برای شناسایی ویروس جهش یافته می باشد. با وجود درگیری استان های همجوار بوشهر با بیماری، وزارت بهداشت اعلام کرده: اولویت کیت‌های جدید تشخیص کرونای انگلیسی با استان‌هایی است که بیشتر در معرض این ویروس جهش ‌یافته می باشند و هنوز به بوشهر نرسیده است. برهمین اساس، اگر پزشک به این نتیجه برسد که بیمار مبتلا به کرونا با جهش خاصی شده، نمونه ‌های آزمایشی را برای تشخیص قطعی به تهران ارسال می‌ کنند که جهت قرنطینه بیمار و افراد همراه وی زمانبر است.  
  • دست آخر اینکه گرانی کاغذ روزانه شده است. دوم اسفند قیمت هر بند کاغذ چاپ و تحریر 40 هزار تومان افزایش پیدا کرد اما چند روز بعد دوباره هر بند کاغذ 40 هزار تومان دیگر گران شد. گفته می شود توقف توزیع کاغذ دولتی با ارز 4200باعث این نوسانات شده است.
  • خلیج فارس
[کد خبر:AJ35091]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب