آینه جم: عضو شورای شهر بوشهر تعرفه درآمدی و عوارض شهرداری در سال آینده را نیازمند اصلاح و چکش کاری جدی دانست و گفت: افزایش در برخی آیتم ها حتی به 300 درصد هم رسیده است.

به گزارش آینه جم؛ عبدالخالق برزگرزاده در نشست علنی شورای شهر بوشهر ادامه داد: یکی از آیتم های لایحه درآمدی شهرداری در سال آینده پیرامون فروش قبر خانوادگی در آرامستان جدید و هزینه خاکسپاری میت است که آنچنان دست بالا گرفته شده که بعید نیست مردم اموات خود را بیرون این شهر خاکسپاری کنند.

برزگرزاده ادامه داد: همچنین درباره ساخت و سازها افزایش عوارض باید به دقت صورت بگیرد، مثلا شهرداری در هر آیتم فلان درصد افزایش داده، اما ملاک ما باید فیش نهایی باشد که به دست شهروند برای پرداخت می دهند و همین موارد پایه ای برای تعیین هزینه در نظام مهندسی، تامین اجتماعی و مالیات می باشد و زمینه ساز بالا رفتن بیشتر نرخ هر متر مسکن می شود.

همچنین طاهره شمشیری رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر بوشهر هم برخی افزایش ها تا حدود 300 درصد در لایحه درآمدی و عوارض خدمات شهرداری در سال آینده را تایید کرد و گفت: به صورت بند به بند این لایحه بررسی و اصلاح می شود.

وی با اشاره به اینکه تعرفه درآمدی شهرداری برای سال 1400 باید طبق قانون تا پانزده بهمن انتشار عمومی داده شود، گفت: تاخیر از سوی شهرداری برای ارسال لایحه باعث شده تا فرصت چکش کاری در کمیسیون نباشد و در صحن پیرامون اصلاح برخی آیتم های افزایشی تصمیم گیری می شود.

[کد خبر:AJ34784]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب