آینه جم؛    خبرنگاران «این رسانه » در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • عملکرد متولیان تنظیم بازار در استان بوشهر برای عرضه کالاهای اساسی با نرخ مصوب ضعیف ارزیابی می شود. برابر اعلام کارگروه تنظیم بازار کشور تا مرحله عمده فروشی نظارت ها بر عهده سازمان جهاد کشاورزی و از مرحله خرده فروشی برعهده سازمان صمت است که هر دو مجموعه در استان پاسخگوی عملکرد خود نیستند.
  • هزینه بالای تعویض کنتورهای معیوب آب در بوشهر باعث گلایه مردم شده است. با وجود آنکه انتظار می رود شرکت آبفا نسبت به کنتور جدید اقدام کند، ولی با معرفی به شرکت های خصوصی، هزینه بیشتری از شهروندان اخذ می شود.
  • اجرای شبکه فاضلاب محلات جنوبی شهر بوشهر منوط به پیگیری نمایندگان مجلس و قرارگیری آن در ردیف های بودجه 1400 است. براساس اعلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، مطالعه و برآورد این طرح انجام شده و انتظار می رود نمایندگان استان پیگیر پیش بینی اعتبار آن در لایحه بودجه سال آینده باشند.
  • جایگاههای CNG شهر بوشهر به بهانه تعمیرات تعطیل شده است.
  • مالباختگان پرونده مضاربه صوری در انتظار دریافت مابقی مطالبات خود هستند. گویا اخیرا برخی املاک متهم ردیف اول پرونده به مزایده گذاشته شده است.
  •  خبرها از حذف ارز 4200 تومانی حکایت دارد. گویا خالی کردن گمرک‌ها از کالاهای واردشده با این نوع ارز، در راستای حذف این نوع ارز بوده ‌است. تفاوت ارز دولتی و آزاد موجب فسادهایی در کشور شده و از همان ابتدا انتقاداتی درباره رانت پیش آمده برای گروههای خاص رقم زده بود.
  • برخی صنوف برای خروج از محدودیت ‌های کرونا تلاش می کنند. گویا کتابفروشان برای ادامه طرح فروش پاییزه و روزنامه فروشی ها در این راستا خواستار باز بودن فعالیت خود شده اند، درحالی که در مشاغل مجاز به فعالیت در مناطق قرمز قید نشده اند.
  • هجوم مردم به مراکز رادیولوژی برای تست ریه، این مراکز را با شلوغی مواجه کرده است. ظاهرا بسیاری از مردم بدون تشخیص و نسخه پزشک، اسکن ریه را جایگزین تست ‌های کرونا کرده ‌اند. این در شرایطی است که به گفته برخی متخصصان، اسکن ریه به دلیل پرتوهایی که دارد، می تواند زمینه ساز سرطان در آینده باشد.
  • شورای شهر بوشهر با لایحه شهردار درباره اختصاص 650 میلیون تومان جهت رهن منزل برای وی موافقت کرده است. در لایحه پیشنهادی شهرداری نرخ 800 میلیون تومان برای رهن منزل پیشنهاد شده بود که گویا در پی مذاکرات رییس شورای شهر با مالک، این نرخ 150 میلیون تومان کاهش یافت.
  • همچنین شورای شهر در مصوبه ای دیگر، 100 میلیون تومان به اختیارات مالی شهردار کنونی اضافه کرد. براین اساس، تفویض اختیار مالی شهردار بوشهر به 800 میلیون تومان افزایش یافت. گویا درخواست شهرداری تفویض 1.5 میلیاردتومان بوده که اعضای شورا به دلیل حواشی تفویض اختیارها در سنوات گذشته، فقط با افزایش 100 میلیون تومان نسبت به شهردار سابق موافقت کردند.
  • جهرمی وزیر ارتباطات با انتشار کلیپی در اینستاگرامش از فروش ماهی بوشهر به صورت آنلاین، آن را یکی از نشانه های توسعه شبکه الکترونیک مخابراتی و ارتباطاتی در دوران مسئولیتش دانسته است.
  • شنیده می شود تا زمان آماده شدن زیرساخت ها، محدودیت تردد خودروها از ساعت 21 شب تا 4 صبح در شهر بوشهر اجرا نمی شود، اما سایر محدودیت های مناطق قرمز نظیر ممنوعیت ورود و خروج به این شهر و تعطیلی مشاغل غیر از گروه اول پابرجاست.
  • همچنین شعب بانکی در مناطق قرمز نظیر بوشهر، از امروز با نیمی از کارکنان فعال هستند و قرار است صرفا خدماتی که بصورت غیرحضوری امکانپذیر نیست، ارائه کنند.
  • شنیده می شود قسط اول قرارداد فراز کمالوند سرمربی شاهین شهرداری بوشهر 420 میلیون تومان است که باید قبل از شروع مسابقات لیگ آزادگان به وی پرداخت شود.
  • فاصله گذاری اجتماعی در ترمینال والفجر بوشهر که محل فروش بلیط شناور جزیره خارگ و سوار کردن مسافران می باشد، رعایت نمی شود. عدم پیش بینی برخی تمهیدات نظیر فروش غیرحضوری بلیط، باعث تراکم مسافران در باجه فروش بلیط با وجود شرایط قرمز کرونایی شده است.
  •  عصر جمعه گروهی از صیادان که در آب‌های هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و بوشهر صید ترال انجام می‌دهند، در اعتراض به تعطیلی کسب و کارشان پس از لغو این نوع صید، مقابل استانداری هرمزگان تجمع کردند. نماینده این گروه از صیادان مدعی شده: ما در آب‌های خارج از دوازده مایلی صید می‌کنیم و فعالیت ما تهدیدی برای ذخایر ماهیان نیست. در تهران به ما وعده هایی مبنی بر لغو این طرح داده شد اما تاکنون عملی نشده و مشاغل زیادی را در معرض نابودی قرار داده است.
  • برخی کارفرمایان بوشهری از طاقچه بالای کارگران اتباع خارجی سخن می گویند. یکی از بخش هایی که بیشترین فعالیت اتباع کشور افغانستان در آن می باشد که به گفته برخی کارفرمایان، برخی کارگران به کمتر از ماهی 10 میلیون تومان جهت کار در این کارگاهها رضایت نمی دهند. این درحالیست که کاهش سیمان در بازار و افزایش هزینه های حمل و نقل، کارگاههای بلوک زنی را با رکود مواجه کرده است.
  • با وجود رسیدن گوجه فرنگی پاییزه استان بوشهر به بازار، اما در بوشهر قیمت آن همچنان بین 12 تا 14 هزارتومان در هر کیلوگرم در نوسان است. آزادسازی صادرات گوجه فرنگی آن هم بدون نظارت بر میزان صادرات و عرضه در بازار، باعث بالا ماندن قیمت این محصول و تضییع حقوق مصرف کنندگان شده است. البته اگر این افزایش قیمت باعث بهره مندی کشاورز شود قابل تحمل است اما با این شرایط کشاورزان از صادرات بی بهره اند و بیشترین عادی نصیب واسطه ها خواهد شد.
  • با وجود شرایط نامناسب کرونایی که برگزاری هرگونه مراسم عروسی و ختم را ممنوع کرده، اما خبر می رسد با تعطیلی تالارها، گاهی از ظرفیت موجود در برخی دفاتر ثبت ازدواج برای برپایی مراسم عقد و پذیرایی از مهمانان استفاده می شود که در آن فاصله گذاری و رعایت موارد بهداشتی مثل داشتن ماسک رعایت نمی شود. ظاهرا برخی دفاتر ثبت ازدواج با وجود مقاومت های اولیه مبنی بر اینکه تعداد مهمانان باید حداکثر 15 نفر باشد، ولی در زمان مراسم ناگزیر به همراهی با صاحب مراسم هستند.
  • خلیج فارس 
[کد خبر:AJ34228]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب