آینه جم : فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: ۲۲ بهله پرنده شکاری قاچاق با تلاش مرزبانان در شهرستان عسلویه کشف شد.

https://boushehr.iribnews.ir/files/fa/news/1399/8/28/5612538_267.jpg
به گزارش آینه جم  به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ سردار ولی‌الله رضایی نژاد بیان کرد: با اشراف اطلاعاتی مرزبانی استان در پاکسازی و پوشش نوار ساحلی و همکاری سپاه پاسداران، محموله پرندگان شکاری در خطر انقراض شامل ۲۲ بهله شاهین و بالابان کشف شد.
 
وی افزود: دو دستگاه خودروی سواری که قصد قاچاق پرندگان شکاری به کشور‌های حاشیه خلیج فارس را داشتند در این عملیات توقیف شدند.
 
فرمانده مرزبانی استان با اشاره به دستگیری دو متهم در این زمینه بیان کرد: تعداد ۱۴ قفس که ۲۲ بهله پرنده شکاری از نوع شاهین و بالابان در آن نگهداری می‌شد کشف شد.
 
وی ارزش این پرندگان را ۲۲۰ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: هر سال برخی از افراد سودجو بر خلاف قوانین و مقررات ملی و بین المللی دست به زنده‌گیری پرندگان شکاری و قاچاق آن‌ها به کشور‌های حاشیه خلیج فارس می‌زنند که این اقدام موجب کاهش جمعیت و در خطر انقراض قرار گرفتن این پرندگان ارزشمند در کشور شده است.
 
سردار رضایی نژاد بیان کرد: مرزبانی بوشهر و سایر نهاد‌های نظامی، انتظامی و امنیتی با همه توان در همکاری با یگان حفاظت محیط زیست از هر گونه زنده‌گیری و قاچاق پرندگان جلوگیری می‏‎کنند.
 
وی گفت: براساس قانون شکار و صید هر گونه زنده‌گیری و حمل و عرضه پرندگان شکاری ممنوع و غیر قانونی است و طبق ماده ۱۳ قانون شکار و صید، سه سال حبس دارد.
[کد خبر:AJ34206]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب