آینه جم: چند روز پس از برگزاری مراسم استقبال از سال تحصیلی جدید در نیمه شهریور ماه با مدارس خالی از دانش‌ آموز، سرانجام وزارت آموزش و پرورش از اجبار دانش‌ آموزان به حضور در مدارس کوتاه آمد.

به گزارش آینه جم؛ بررسی ها نشان می دهد در روزهای گذشته فقط نیمی از دانش آموزان در کلاس های حضوری شرکت کرده اند و حالا پس از کش و قوس های فراوان، وزیر آموزش و پرورش از موضع قبلی خود در اصرار بر حضور اجباری دانش‌آموزان در سر کلاس‌ ها کوتاه آمد و گفت: «حضور دانش‌ آموزان در مدارس الزامی نیست و هیچ‌یک از مدارس دولتی و غیر دولتی حق ندارند که دانش‌آموزان را ملزم به حضور در مدارس کنند.»

در حالی که طبق آخرین تصمیمات آموزش و پرورش بنا بود تا کلاس‌های درس مدارس از نیمه شهریور ماه در مناطق قرمز به صورت غیرحضوری برگزار شود، یک روز قبل از آن روز، وزیر آموزش و پرورش ناگهان تغییر موضع داد و اعلام کرد در تمامی نقاط کشور چه قرمز چه زرد و چه سفید، دانش‌ آموزان باید بر سر کلاس‌های حضوری درس حاضر شوند!

این تصمیم با واکنش‌ های منفی متعددی از سوی کارشناسان و صاحب‌ نظران مواجه شد، از جمله، رئیس سازمان نظام پزشکی در نامه سرگشاده به وزیر آموزش و پرورش، نسبت به حضور دانش‌آموزان بر سر کلاس‌ های درس هشدار داده و خواستار تجدید نظر در این تصمیم‌ گیری شد.

همچنین پزشکان دیگری همچون دکتر هاشمیان یکی از پزشکان بیمارستان مسیح دانشوری، در ویدئویی درباره احتمال ابتلای گسترده کودکان به کرونا هشدار داد و تأکید کرد: «در کشور ما شرایط مناسب برای مواجهه با شیوع گسترده ویروس کرونا در میان کودکان و نوجوانان وجود ندارد.»

در کنار این هشدارها، بسیاری از والدین هم تصمیم گرفتند تا فرزندانشان را به کلاس‌های حضوری مدارس نفرستند و بررسی ها نشان می دهد در روزهای اخیر حدود نیمی از دانش آموزان به صورت حضوری در کلاس ها حاضر شده اند.

در ادامه هم روز گذشته محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: «اجباری بر حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست.»

وی با اعلام الزامی نبودن حضور دانش‌آموزان در مدارس تأکید کرد: «از نظر ما اولویت با آموزش حضوری است و ما توصیه آموزش حضور داریم، چون در مدرسه تقویت آموزش ذهنی و روانی دانش‌آموزان داریم و آموزش بهتر شکل بهتری می‌گیرد. دانش‌آموزانی باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب و به مدرسه اعلام کنند.»

حاجی میرزایی درباره تازه‌ترین تصمیمات در خصوص نحوه تعامل دانش‌آموزان با معلمان گفت: «هیچ‌یک از مدارس دولتی و غیر دولتی حق ندارند که دانش‌آموزان را ملزم به حضور در مدارس کنند.»

وی تصریح کرد: «ما موظفیم خدمات آموزشی را به همه دانش‌آموزان ارائه کنیم و تدابیر لازم اندیشیده شده‌است و امکان آموزش حضوری، آموزش تلویزیونی و آموزش از طریق سامانه شاد فراهم کرده‌ایم.»

مدارسی که امکان رعایت پروتکل های بهداشتی ندارند کلاس حضوری ندارند

اما تصمیم متفاوت برخی مدارس بوشهر و برخی دیگر از شهرهای قرمز استان از نظر کرونا که تاکید بر جضور دانش آموزان در کلاس های حضوری دارند، باعث ابهام برای والدین شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر تاکید کرد: از آنجا که سلامت دانش آموزان مهم است، تاکید شده اگر مدرسه ای امکان رعایت دستورالعمل های بهداشتی را ندارد، نباید کلاس حضوری برگزار و تمام آموزش را از طریق فضای مجازی یا شبکه تلویزیونی پیگیری نماید.

فرامرز سلیمی فر در گفتگو با «خلیج فارس» ادامه داد: اختیار برگزاری حضوری یا مجازی کلاس ها مشروط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی به شورای مدارس سپرده شده که شامل مدیر و معاون مدرسه، نماینده اولیا و نماینده معلمان می باشند، از این رو اگر مدرسه ای هم در برخی روزها از دانش آموزان تقاضای حضور در کلاس داشته، قطعا باید دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری را با سخت ترین درجه اهمیت اجرا کند.

به گفته وی، مدیران مدارس باید با اولیا به‌خوبی ارتباط بگیرند و آن‌ ها را از تصمیمات آگاه کرده و تلاش کنند به آن‌ها اطمینان دهند تا نگرانی خانواده‌ ها کمتر شود.

[کد خبر:AJ33684]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب