آینه جم؛  خبرنگاران  این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه یکی از پروژه های حیاتی برای اشتغال شمال استان، انتقال آب از سد چمشیر به اراضی کشاورزی دیلم بوده که با گذشت بیش از یک دهه از کلید خوردن آن، با مخالفت مسئولان استان همجوار به نتیجه نرسیده است. این درحالیست که بخشی از خط انتقال این سد به سمت دشت های حیات داوود و لیراوی هم اجرا شده، ولی آبی در آن رها نشده است. به نظر می رسد مسئولان بوشهر و نمایندگان مجلس درباره پیگیری این حقابه استان انگیزه ای ندارند.
  • رییس شورای شهر بوشهر اعلام کرده: ادامه سرپرستی "فردین خورشیدیان" در شهرداری مرکز استان قانونی است. در توضیح منتشر شده از سوی ابوذر دهدار ضمن اشاره به تایید نشدن خورشیدیان برای تصدی شهرداری، آمده: "حكم سرپرستي ايشان تمديد نشده و فعاليت سرپرست در استمرار حكم سابق او بوده و تا انتخاب شهردار جديد كه در اسرع وقت اقدامات مربوط به آن صورت خواهد گرفت ادامه خواهد داشت." در جلسه هفته پیش شورای شهر، 5 نفر از اعضا ادامه کار خورشیدیان در سرپرستی را بدون ایراد دانسته، ولی 4 نفر دیگر خواستار رای گیری مجدد برای تعیین سرپرستی شهرداری شده بودند. گویا این هفته شورای شهر در زمینه انتخاب شهردار جدید جلسه خواهد داشت.
  • مردم شهر دوراهک شهرستان دیر از بوی تعفن کودهای مرغی کلافه شده و خواستار پیگیری مسئولانه تر فرمانداری و مجموعه های بهداشت و دادستانی برای ممانعت از استفاده غیرمجاز کشاورزان از کودهای مرغی هستند. کود مرغ طی چند سال گذشته و به‌واسطه استفاده برخی کشاورزان در این شهر تشدید شده که علاوه بر بوی نامطبوع، باعث هجوم مگس‌ها نیز می‌شود.
  • آورده 40 میلیون تومانی مسکن ملی برای برخی از متقاضیان خانه دار شدن در استان مشکل شده است. با توجه به اینکه عمده سرمایه مستاجران به عنوان جامعه هدف این طرح در اختیار صاحبخانه آنها می باشد، تامین آورده 40 میلیونی برای بخشی از متقاضیان مسکن ملی در استان دشوار بوده و در این مرحله نیز تسهیلاتی پیش بینی نشده است. همین موضوع و بی اعتمادی که در گذشته نسبت به پروژه مسکن مهر پیش آمده، میزان مشارکت افرادی را که دارای مشاغل آزاد هستند کاهش داده، هرچند در بخشی از جامعه که بنوعی حقوق بگیر هستند (نظیر فرهنگیان)، واریز این آورده اولیه به بانک مناسب ارزیابی شده است.
  • دو نماینده اصولگرای استان دیدگاه متفاوتی درباره مدرس خیابانی گزینه پیشنهادی وزارت صمت بیان کردند، چهره ای که البته هفته قبل از مجلس رای اعتماد نگرفت. عبدالکریم جمیری نماینده مرکز استان در توئیتی این گزینه را مناسب دانسته اما عدم حضور رییس جمهور در جلسه مجلس را دلیل عدم رای آوری نمایندگان به این گزینه دانست. در مقابل رضایی نماینده دشتستان با انتشار رای مخالفش به مدرس خیابانی، وی را مسبب مشکلات اخیر در بازار دانسته و عملکرد سه ماهه او در این وزارت را ضعیف ارزیابی کرده بود. دو نماینده دیگر استان در این خصوص اظهارنظر نکردند.

  • در نامه وزیر کشور به رئیس قوه قضاییه برای معرفی ۳۶ شهر ایران به عنوان تبعیدگاه محکومان، نام شهرهای برازجان و خورموج هم به چشم می خورد. انتشار این لیست با انتقاداتی در فضای مجازی مواجه شده است. برخی معتقدند قراردادن شهر خورموج در لیست تبعیدگاهها توسط وزارت کشور این دولت بوده است.

  • خبر می رسد سهم استان بوشهر از مجوز رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی جهت مقابله با کرونا بسیار ناچیز بوده و تکافوی کمبودها و نواقص بیمارستان های درگیر استان در این زمینه را نداده است. البته اخیرا وزیر بهداشت گفته: دریافتی ما از یک میلیارد دلار صندوق توسعه ملی، فقط 30 درصد بوده است.
  • در پی نگرانی های ایجاد شده درباره عدم پذیرش جدید دبیرستان بهیاری گناوه و زمزمه انتقالش از این شهرستان، دکتر کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی در استوری واتساپ خود این موضوع را تکذیب کرده است.

  • شنیده شده استاندار بوشهر درخصوص ایراد یکی از دستگاههای نظارتی پیرامون پروژه بهسازی خط انتقال سد رئیسعلی دلواری شدیدا انتقاد کرده و از نامه نگاری با روسای قوه قضائیه و رییس جمهوری خبر داده است. به گفته گراوند، بابت شکایت یک فرد که مستندانی نداشته، این پروژه چندماه به تعویق افتاده و تجدید مناقصه شده، اما به دلیل گرانی ها، بیش از 100 میلیاردتومان به هزینه پروژه اضافه شده که عملا ادامه آن را در هاله ای از ابهام قرار داده است. گویا گراوند تاکید کرده: دستگاههای اجرایی بیشتر از دو هفته منتظ پاسخ و اعلام نظر دستگاههای نظارتی نمانده و درصورت عدم پاسخ در این مهلت، پروژه خود را شروع کنند.
  • گفته می شود کمبود داروهای مهم کرونایی از جمله «رمدسیویر» در استان یکی از دلایل افزایش مرگ و میر بیماران ارزیابی می شود. گویا سهمیه ماهانه استان از وزارت بهداشت بین 25 تا 30 مورد است که در مقابل شمار زیاد بیماران بدحال اندک است، ضمن اینکه قیمت این دارو در بازار آزاد و مراکز غیر رسمی حداقل 30 میلیون تومان برآورد می شود که خرید آن خارج از توان بسیاری از هم استانی ها می باشد.
  • نمایندگان بوشهر برای عضویت در شوراهای استانی مشخص شدند. به گفته جمیری، رییس مجمع نمایندگان استان، طبق قرعه کشی برای شورای برنامه ریزی و توسعه استان ابراهیم رضایی و عبدالکریم جمیری، در هیأت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان موسی احمدی و عبدالکریم جمیری، در شورای معادن استان ابراهیم رضایی و غلامحسین کرمی، در شورای فرهنگ عمومی استان غلامحسین کرمی، در کمیته هماهنگی اشتغال استان موسی احمدی و در شورای نظارت بر مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی استان موسی احمدی انتخاب شدند.
  • قیمت نجومی قبور برخی امامزاده های استان مورد انتقاد بستگان متوفیانی می باشد که در راستای عمل به وصیت، ناگزیر به پرداخت چنین مبالغی می باشند، آن هم در شرایطی که خدمات خاصی ارائه نمی شود.
  • کاهش استقبال از لایوهای اینستاگرامی به گرانی تعرفه های اینترنت مرتبط است. حذف بسته های اینترنتی مورد استقبال مشتریان توسط دو اپراتور اصلی تلفن همراه و گران شدن هزینه اینترنت، استقبال از لایوهای اینستاگرامی را در مدت اخیر کاهش داده و رغبت بسیاری از فعالان این حوزه را هم برای پخش لایو پایین آورده است.
  • رشد ۵۰ درصدی قاچاق لوازم آرایشی، سلامت مصرف‌کنندگان این نوع لوازم را تهدید می‌کند. گویا دلیل افزایش قاچاق، ممنوعیت و محدودیت‌های ایجادشده در مسیر واردات لوازم آرایشی و بهداشتی است، محدودیتی که قیمت لوازم آرایشی را نیز صعودی کرده است.
  • احتمال پیشی گرفتن قیمت برنج وارداتی از برنج تولید داخل افزایش یافته است. گویا کاهش واردات و دپو شدن بخشی از برنج در گمرک، دلیلی بر افزایش قیمت برنج وارداتی است.
  • طرح یارانه بنزینی مجلس به شکل جدیدی مطرح شده است. گویا نمایندگان طرحی را در مجلس تدوین کرده ‌اند که بر اساس آن جدای از سهمیه ۶۰ لیتر بنزین ماهانه برای صاحبان خودرو، یارانه نقدی معادل ۴۰ لیتر بنزین ماهانه به حساب هر ایرانی اعم از کسانی که خودرو دارند و یا ندارند، واریز می‌شود. گفتنی است طبق این طرح، قیمت بنزین یارانه نقدی معادل این ۴۰ لیتر بر اساس فوب خلیج فارس است و شناور خواهد بود و هر وقت قیمت بنزین بالاتر رفت باید یارانه آن نیز افزایش یابد.
  • دست آخر اینکه مردم به اقدام بانک ‌ها برای دادن کارت اعتباری با تضمین ۶۰ درصد سهام عدالت بی ‌اعتماد هستند. گویا تعلل بانک‌ها در واریز پول فروش سهام عدالت به حساب فروشندگان از دلایل این بی‌اعتمادی است.
  • خلیج فارس
[کد خبر:AJ33459]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب