آینه جم: خبرنگاران «این رسانه » در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • برگزاری مراسم عروسی در استان درحال عادی شدن است. مراسم عروسی در منازل و خانه باغ ها برخلاف هشدارهای داده شده، برگزار می ‌شود. این درحالیست که پس از برداشتن بیشتر محدودیت‌های کسب ‌و کار، هشدارهای کرونایی چندان جدی گرفته نمی‌ شود.
  • پایتخت صادرات نفت کشور از خارگ به جاسک منتقل می شود. هفته پیش در ارتباط تصویری رییس جمهوری از تهران، انتقال نفت خام از «گوره دیلم» به «جاسک هرمزگان» آغاز شد. روحانی آن را استراتژیک ترین پروژه دولت دانسته و گفته که خط مذکور تنگه هرمز را برای صادرات نفت دور می زند.

  • احکام مربوط به مد‌‌یران شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی که اقد‌‌ام به اخذ رشوه از پیمانکاران می کرد‌‌ند‌‌، صاد‌‌ر شد‌‌. براساس حکم صادره که توسط دادگستری شیراز منتشر شده، غلامحسین منتظری (مد‌‌یر عامل سابق شرکت بهره برد‌‌اری نفت و گاز زاگرس جنوبی و مشاور فنی مد‌‌یر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران) محکوم رد‌‌یف اول به اتهام 12 فقره ارتشاء و اخذ رشوه به مبلغ یک میلیارد‌‌ و 210 میلیون تومان، 50 هزار د‌‌لار آمریکا، معاد‌‌ل هفـتاد‌‌ میلیون تومان سکه و طلاجات به 12 سال حبس، 74 ضربه شلاق، جزای نقد‌‌ی معاد‌‌ل بیشترین مبلغ پرد‌‌اخت رشوه بعلاوه یک د‌‌هم مبلغ مذکور و انفصال د‌‌ایم از خد‌‌مات د‌‌ولتی محکوم شد‌‌ه است.همچنین برای سید‌‌ محمد‌‌ حسینی (د‌‌بیر سابق کمیسیون مناقصات شرکت بهره برد‌‌اری نفت و گاز زاگرس جنوبی) محکوم د‌‌وم به اتهام 12 فقره ارتشاء و اخذ رشوه به مبلغ یک میلیارد‌‌ و 65 میلیون تومان و چهار عد‌‌د‌‌ سکه بهار آزاد‌‌ی به د‌‌وازد‌‌ه فقره 10 سال و 6 ماه حبس، 12 فقره 74 ضربه شلاق و جزای نقد‌‌ی معاد‌‌ل بیشترین مبلغ پرد‌‌اخت رشوه بعلاوه یک د‌‌هم مبلغ مذکور و 4سال و 6 ماه انفصال از خد‌‌مات د‌‌ولتی به ازای هر فقره بزه ارتشاء صاد‌‌ر شد‌‌ه است.
  • کارت اعتباری سهام عدالت پشت در بانک ها مانده است. دولت با اشاره به اینکه برگه های سهام عدالت باید به عنوان یک درآمد پایدار درنظر گرفته شود، وعده داده بود: برای این که سهام داران به دلیل نیاز مالی مجبور به فروش سهام خود نشوند، مقرر شده کارت اعتباری برابر 50 تا 60 درصد ارزش سهام به دارندگان این سهام اعطا شود و طی یکسال تسویه گردد.
  • خبر دیگر اینکه، سهام عدالت رشد 50 درصدی را پس از آزادسازی خرید و فروش تجربه کرده است. براساس گزارش اتاق بازرگانی ایران، سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی (پایین ترین سهمی که در دست مردم است)، در اولین روز آزادسازی ۸ میلیون و ۱۰۲ هزار تومان ارزش داشت و با گذشت کمتر از یک ماه، با رشد حدود ۵۰ درصدی به ۱۱ میلیون و ۹۵۳ هزار تومان ارزش پیدا کرده است.
  • براساس خبرهای دریافتی از منابع محلی، شامگاه جمعه، صیادان روستای رستمی دلوار (شهرستان تنگستان) در آبهای خلیج فارس به تیراندازی گارد ساحلی عربستان مواجه شده اند. پلیس دریابانی استان بوشهر هم با تایید این اتفاق گفته: «براساس اطلاعات اولیه، یک قایق صیادی مربوط به بندر رستمی تنگستان مرز آبی از ایران و عربستان را عبور کرده بود و این مسئله منجر به تیراندازی گارد ساحلی عربستان شده است. تاکنون از این حادثه زخمی و تلفات جانی گزارش نشده است.» طی سال های اخیر، صیادان زیادی توسط گارد ساحلی عربستان به جرم تجاوز مرزی زندانی شده و هرچه روابط دو کشور تیره تر شده، برخوردهای سخت و امنیتی با صیادان ایران هم بیشتر شده است.
  • دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با اشاره به ثبت 10 فوتی قطعی کرونا در استان طی روز گذشته، جزییات آنها را به شرح زیر اعلام کرد:

بیمارستان شهید گنجی:
١- خانم ٧٠ساله، سابقه بیماری زمینه‌ای-دشتستان 
٢- آقای ۶۶ ساله سابقه بیماری زمینه‌ای- دشتستان
٣-آقای  ۶۶ ساله سابقه بیماری زمینه‌ای- دشتستان

بیمارستان سلمان فارسی:
۴-آقای  ٧١ ساله بیماری زمینه‌ای، بوشهر
۵- آقای ۱۶ ساله مرگ مغزی
۶- آقای  ۸۵ ساله سابقه بیماری زمینه ای -گناوه

بیمارستان توحید جم:
٧-آقای  ۶۹ ساله بیماری زمینه ای، جم


بیمارستان شهدای خلیج فارس:
٨- آقای ۶۸ ساله سابقه بیماری زمینه‌ای، دشتستان
٩-آقای ۵۶ ساله سابقه بیماری زمینه ای -بوشهر
١٠- آقای ۷۵ ساله سابقه بیماری زمینه ای-بوشهر

  • خبر می رسد دکتر جلال شجاعت رییس بیمارستان سلمان فارسی بوشهر وابسته به تامین اجتماعی بوشهر به دلیل ابتلا به کرونا، بستری شده است. وی دارای بیماری کلیوی می باشد که از عوامل خطر در رابطه با کرونا می باشد. مدتیست بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر بخش بیماران کرونا را نیز فعال کرده است.
  • در حالی تست های رایگان کرونا در مراکز دولتی بوشهر محدود به افراد دارای بیماری زمینه ای شده و دیگر از افرادی که با بیماران کرونایی ارتباط داشته اند تست گرفته نمی شود، اعلام تعرفه تست در ازمایشگاههای خصوصی هم اعلام شده است. براساس بخشنامه وزارت بهداشت، تعرفه تست گلو و بینی (PCR ) در مراکز خصوصی ۵۸۶ هزارتومان می باشد. برخی کاربران فضای مجازی با اشاره به گران بودن این تست ها نوشته اند: "با این تعرفه ها باید خوشحال باشیم بزودی آمار مبتلایان سیر نزولی میگیره"!
  • انتخاب رییس کمیسیون انرژی مجلس با قرعه کشی انجام شد. رسانه‌های خوزستان نوشتند: «فریدون حسنوند» نماینده اندیمشک و رییس سابق کمیسیون انرژی مجلس، برای ریاست مجدد کمیسیون کاندیدا نشد و در حالی «حبیب آقاجری» به نمایندگی از خوزستان برای ریاست کاندیدا شد که دقیقه نود «مجید ناصری‌نژاد» نماینده شادگان برخلاف هماهنگی‌ها اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست کمیسیون را مطرح کرد. از بین ۲۲ عضو کمیسیون انرژی، «حبیب آقاجری» ۸ رای، «فریدون عباسی» ۸ رای و «مجید ناصری‌نژاد» ۶ رای کسب کردند و در نهایت با قرعه‌کشی «عباسی» نماینده کازرون رئیس کمیسیون انرژی شد.
  • دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان در نامه‌ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، به دلیل آنچه خستگی مبارزه با کرونا اعلام نموده، از سمت خود استعفا کرد.
  • با وجود زوج و فرد شدن زمان مراجعه به مرکز شماره گذاری خودرو در بوشهر، همچنان ازدحام جمعیت و انتظارهای طولانی وجود دارد، طوری که بسیاری از افراد از نیمه شب در صف خودرویی مقابل این مرکز حاضر می شوند.
  • شنیده شده تست کرونا 4 راننده اتوبوس های خط واحد شهر بوشهر مثبت شده و به قرنطینه خانگی منتقل گردیده اند. اتوبوس های درون شهری بوشهر پس از تعطیلی سه ماهه، از حدود دو هفته پیش فعالیت خود را از سر گرفتند.
  • خبر می رسد کادر درمان، پرستاری و آزمایشگاهی در مقابل فرسایشی شدن وضعیت کرونا در استان روز به روز خسته تر می شوند، وضعیتی که باعث شده آستانه تحمل آنها در برابر همدیگر هم کاهش یابد. در این بین جدا از پرداخت نشدن معوقات بسیاری از جامعه درمان استان از یکسال اخیر و تعلل وزارت بهداشت در این زمینه، نامه اخیر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هم باعث گلایه افرادی شده که به کرونا مبتلا شده اند. براساس این نامه، پرسنل مبتلا به کرونا پس از ۱۴روز استراحت در خانه بدون انجام تست مجدد pcr برای اطمینان از منفی بودن، باید بر سر کار خود حاضر شوند. مسئله‌ای که باعث نارضایتی برخی از پرسنل شده و می‌تواند درصورت عدم بهبودی افراد، به شیوع بیماری منجر شود. به‌نظر می‌رسد کمبود نیرو و بیم از افزایش بیماران بستری در بیمارستان ها، باعث این تصمیم شده است.
  • پس از مدتها تاخیر، فرامرز سلیمی فرد به عنوان رییس آموزش و پرورش شهرستان بوشهر منصوب شد. سلیمی فرد از سال ۹۲ تا۹۴ ریاست آموزش و پرورش مرکز استان را برعهده داشت.
  • خبر می رسد روح الله طاهریان پور قائم مقام آب و فاضلاب استان بوشهر به تهران منتقل و در شرکت مهندسی آب مشغول به فعالیت شده است. وی پس از ادغام شرکت آبفا روستایی در آبفا شهری، قائم مقام مدیرعامل شده بود و چندی بعد نیز به عنوان مشاور استاندار در امور آب حکم گرفت. گویا وی از برخی کم توجهی ها به حوزه آب روستایی گلایه مند بوده است.
  • شیوع ویروس کرونا در کنار خطرات و آسیب هایی که به جان و اقتصاد مردم وارد کرد ولی با بسته شدن دروازه ورودی کشورهای حاشیه خلیج فارس روی شناورهای صیادی ایرانی، عملا قاچاق ماهی به کشورهای عربی را شدیدا کاهش داد و باعث ارزانی ماهی برای ساحل نشینان شد.اما در روزهای اخیر با ادامه روال قبل و اختصاص بخشی از صید قایق ها به کشورهای جنوب خلیج فارس، انواع ماهی مرغوب و موردپسند مردم از جمله ماهی شیر کمیاب و قیمت آنها بین ۲۰ تا ۹۰ درصد افزایش یافته است.
  • شنیده شده رییس سابق یکی از هیات های ورزشی بوشهر برای خودش ماهیانه حقوق 10 میلیون تومانی درنظر گرفته بود. گویا در بررسی های رییس جدید هیات، این اتفاقات مشخص شده، آن هم در شرایطی که باشگاهها برای فعالیت و پرداخت هزینه مسابقات و ورودی ها، با گرفتاری زیادی دست و پنجه نرم می کنند.
  • افزایش شهریه ۱۵ تا ۳۰ درصدی مدارس غیردولتی با تعجب والدین دانش‌آموزان این مدارس همراه شده است. گویا شرایط رکود اقتصادی و مشخص نبودن نحوه فعالیت مدارس (احتمالا بخشی بصورت اینترنتی است)، دلیل این گلایه مردم است.
  • مشتریان برخی بانک ‌ها از تأخیر بیش از اندازه در واریز پول فروش سهام عدالت گلایه ‌مند می باشند. گویا برخی از آنها انتظار بیشتر از یک ماه را گزارش می ‌دهند. از طرفی، بانک‌ها می گویند فروش سهام توسط کارگزاری‌ ها انجام می‌ شود و بانک مداخله‌ ای در آن ندارد و به محض وصول پول، آن را به حساب مشتری واریز خواهند کرد.
  • یارگیری داوطلبان احتمالی انتخابات شوراها آغاز شده است. گویا این یارگیری همچون انتخابات گذشته، ابتدا در فضای مجازی انجام می ‌شود. انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
  •  نسیه ‌فروشی در مغازه های محلی افزایش داشته، اتفاقی که ناشی از شرایط اقتصادی و خصوصا گرانی روز افزون کالاها می باشد.
  • هزینه تلفن ثابت گران می‌شود. گویا سهامداران شرکت مخابرات ایران به افزایش حق اشتراک تلفن ثابت رأی داده ‌اند. گفتنی است افزایش هزینه حق اشتراک خطوط تلفن ثابت، از ماه آینده در قبوض صورتحساب مشترکان مخابرات اعمال خواهد شد.
  • دست آخر اینکه رئیس شورای اسلامی شهر اهرم که به نحوه خاص بیانش مشهور است، در کلیپی که در فضای مجازی منتشر شده اشک ریزان از مردم خواست نکات بهداشتی را رعایت کنند تا عزیزانشان گرفتار بیماری نشوند. به گفته عباس صبوری، در شهر اهرم کوچه ای نمانده که بیمار کرونایی نداشته باشد.

 

 

منبع: خلیج فارس

[کد خبر:AJ33018]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب