اینه جم: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از تولید و صادرات کیت‌های تشخیصی مقابله با کرونا در داخل کشور خبر داد و گفت: دیگر نیازی به واردات تجهیزات مقابله با کرونا نیست.

تولید و صادرات کیت‌های تشخیصی مقابله با کرونا در داخل کشور

به گزارش آینه جم، سورنا ستاری  اظهار داشت: روزانه ۱.۵ میلیون کیت تشخیصی سلولزی و ماهانه ۱.۵ میلیون کیت تشخیصی PCR توسط شرکت‌های دانش بنیان در ایران تولید و صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون کشورمان برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند واردات تجهیزات نیست و تمامی نیاز کشور در داخل تأمین می‌شود.

ستاری اضافه کرد: ایران عملاً هیچ تجهیزی در راستای مقابله با کرونا وارد نمی‌کند و اکنون تمام تجهیزات بیمارستانی، اتاق‌های icu و دیگر بخش‌ها با تلاش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی تولید می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، از صادرات کیت‌های تشخیصی توسط شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: کیت‌های تولیدی در ایران علاوه بر تأمین نیاز کشور، بخشی از آن صادر می‌شود و اکنون ۸ شرکت دانش بنیان توانسته‌اند تأییدهای لازم برای صادرات کیت‌های تشخیصی دریافت کنند.

وی بابیان اینکه اکوسیستم شرکت‌های دانش بنیان در این دوران جواب داده است افزود: اکنون پروژه‌های قابل‌توجهی از سوی این شرکت‌ها در حوزه دارو، واکسن و تجهیزات درمانی در حال اجرا است.

ستاری از تولید انبوه کیت‌های تشخیصی مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: این شرکت‌ها در تولید ماسک، لوازم محافظت کادر درمانی، پرستاری و دیگر دست‌اندرکاران عرصه مقابله با کرونا نقش تأثیرگذاری داشته‌اند و فعالیت این شرکت‌ها در این حوزه به خوبی جواب داده و در آینده در حوزه‌های تولید دارو و دیگر بخش‌های مقابله با کرونا توسط این شرکت‌ها اجرا می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: فعالیت‌های گسترده‌ای در عرصه جهش تولید توسط شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است و در زنجیره‌های تولید برنامه‌های مهمی در حال اجرا است.

 

 استاندار بوشهر ظرفیت دریا برای توسعه اقتصادی و افزایش تولید در استان بسیار مهم دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌های دریا یکی از اولویت‌های استان بوشهر در زمینه جهش تولید است.

شرکت‌های دانش بنیان بوشهر تقویت می‌شوند/لزوم استفاده از فرصت دریا

عبدالکریم گراوند عصر سه‌شنبه در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان بوشهر اظهار داشت: به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان بوشهر تلاش گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به پیشتازی شرکت‏‌های دانش بنیان در تولید اقلامی مانند ماسک، دستکش، الکل و مایع ضدعفونی اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر با شیوع ویروس کرونا به تولید انواع محصولات و تامین نیازهای اساسی کشور پرداختند

استاندار بوشهر به افزایش میزان تولید اقلام ضد کرونایی در استان اشاره کرد و افزود: اکنون  تولید شرکت‌های دانش بنیان در تولید انواع محصولات ضد کرونایی به مرحله‌ای رسیدند که وارد فاز صادرات شدند.

وی بر لزوم تغییر نگاه‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان باید تقویت شوند و در همین راستا این شرکت‌ها خارج از چرخه قانونی و با اولویت حمایت می‌شوند تا جوانان با انگیزه مضاعف در توسعه استان ایفای نقش کنند.

گراوند با تاکید بر تکمیل فاز دوم پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر تا پایان سال عنوان کرد: درباره مرکزهای رشد دشتستان، گناوه، دشتی انتظار است با فراهم شدن شرایط حمایتی مناسب فعالیت دانش بنیانی این شهرستان‌ها شتاب گیرد.

وی با بیان اینکه جوشش علمی خوبی برای استفاده از ظرفیت‌های استان ایجاد شده است خاطرنشان کرد: این جهش در حوزه‎های دانشی مرهون حمایت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

استاندار بوشهر بهره جستن از اقتصاد دریا با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان را یک ضرورت دانست و گفت: استفاده بیشتر از ظرفیت دریا در سال جهش تولید  مورد توجه ویژه این شرکت‌ها قرار داشته باشد.

[کد خبر:AJ32625]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب