آینه جم: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: مراکز "مثبت زندگی" برحسب محل تراکم و جمعیت مددجویان در شهرهای استان ایجاد و خدمات را به صورت مطلوب تری در گام نخست به زنان سرپرست خانوار ارائه می کنند.

به گزارش اینه جم؛ علیرضا حاجیونی در نشست خبری با اشاره به اینکه از 22 اردیبهشت ثبت نام از متقاضیان ایجاد این مراکز به مدت 15 روز از طریق سایت http://centers.behzisti.net/register آغاز شده افزود: در استان بوشهر بین 40 تا 50 مرکز مثبت زندگی ظرفیت سنجی شده که خدمات سطح اول اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری را انجام خواهد داد و بابت هر فعالیت یارانه دریافت می کنند.

وی اضافه کرد: اگر در گذشته خدمات بهزیستی بصورت فردی بوده، اما محور فعالیت مراکز مثبت زندگی، خانواده است و بر این مبنا پرونده‌های مددکاری اجتماعی خانوار به شکل الکترونیکی برای همه مددجویان مستمری بگیر بهزیستی استان شکل می گیرد.

حاجیونی اظهار داشت: با این اقدام مددجویان به خدمات دسترسی راحت‌ تری داشته و برای گرفتن خدمات نیاز به مراجعه به ادارات بهزیستی یا مجتمع های خدمات بهزیستی نداشته و به نزدیک ترین مرکز مثبت زندگی مراجعه خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی بوشهر اضافه کرد: پس از ثبت درخواست ۱۵ روز مهلت داده می شود که مراحل مختلف اداری مبنی بر استعلامات و تایید صلاحیت برای فعالیت انجام‌شده و مطابق  قانون اگر شرایط احراز شود، مراکز تاسیس می شود که طبق پیش بینی ها امیدواریم اواخر تیر امسال و همزمان با هفته بهزیستی، این مراکز بصورت سراسری شروع بکار کنند.

وی خدمات این مراکز را شامل ثبت درخواست، تشکیل پرونده فرزند خواندگی، پاسخگویی به مراجعین، اخذ و بررسی مدارک، پیگیری امور مددکاری خانواده، ارجاع به مراکز بالاتر و سایر دستگاه‌ها، شناسایی فعال جامعه هدف، انجام استعلامات و پیگیری‌های مورد نیاز جهت صدور مجوز عنوان کرد و بیان داشت: جانمایی این مراکز در محدوده‌هایی انجام می‌شود که بیشترین تراکم مددجویان بهزیستی در آن مناطق است، مثلا در بوشهر برای محلات تنگک ها یا چهارمحل یا برازجان در محلات علی آباد یا 27 هکتاری ایجاد این مراکز در دستور کار می باشد، ولی در شهرستان هایی مثل جم یا دیر احتمالا با یک مرکز شروع خواهیم کرد.

حاجیونی ابراز امیدواری کرد: اگر فعالیت این مراکز در راستای اهداف تعیین شده و دقیق دنبال شود، قطعا اتفاقات خوبی برای 17 هزار مددجویی که در گام اول باید از آنجا خدمات دریافت کنند رخ می دهد. ضمن اینکه هر مرکز باید یک کارشناس مددکاری  3 نیروی دیگر داشته باشد که در این خصوص نیز فرصت اشتغال جدیدی رقم می خورد. از سویی سازمان بهزیستی نیز چابک تر و فعال تر می تواند به اهداف حاکمیتی و نظارتی خود بپردازند.

[کد خبر:AJ32615]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب