به گزارش آینه جم  به نقل از منابع غیر رسمی، اسامی تأیید صلاحیت شدگان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شوراى اسلامى حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه بدین شرح است:

سکینه الماسی

شیخ موسی احمدی

عسکر جلالیان

محمد روشن

خاتون بحرانی

امین دوراهکی

فرهاد اسدی

کریم اکبری اقدم

سید ابوالحسن موسوی

سید مهدی موسوی

عبدالستار عبدی

سید عطاالله علوی

عباس رضوی

در این میان، حضور سکینه الماسی، موسی احمدی و عسکر جلالیان در این دوره از انتخابات، پیش بینی ها را بسیار پیچیده و سخت کرده است. هر چند چهره های جوانی مانند محمد روشن نیز می توانند به مانند حسین بردستانی در دوره قبل( با ۲۷ هزار رای،) کارشناسان انتخابات را شگفت زده کند.

هر کدام از این افراد که تجربه ارزشمند نمایندگی را در کارنامه دارند، با برنامه های جدیدی قدم در راه این رقابت نفسگیر گذاشته اند. به نظر می رسد در مرحله اول، عمده نگاه تمام داوطلبان، به آرا شهرستان کنگان به عنوان پر جمعیت ترین شهرستان جنوب استان می باشد. شهرستان های عسلویه، جم و دیر به مانند کنگان، کانون نشست های مردمی با داوطلبان است و هر کاندیدایی سعی دارد تا برنامه های خود را به شکلی شفاف و البته اثرگذار به مردم ارائه کند تا نهایتا بتواند اعتماد مردم را برای رای گرفتن جلب کند.

در حوزه جنوب استان بوشهر  سید کمال الدین شهریاری( دوره سوم و چهارم) و مرحوم عبدالله حاجیانی در دوره پنجم و ششم ، دو دوره متوالی نماینده منطقه خود بوده اند و بعد از آن، قیصر صالحی، عسکر جلالیان و موسی احمدی فقط یک دوره نماینده مردم در مجلس بوده اند. شهرستان دشتی نیز در دوره شهریاری جزء حوزه انتخابیه جنوب استان بود.

البته این پایان کار نیست و شورای نگهبان هنوز فیلترهای خود را از مسیر این افراد بر نداشته است و حتی ممکن است تعدادی از افراد نامدار از این لیست حذف یا تعدادی دیگر موفق به کسب احراز صلاحیت و تایید صلاحیت شوند. آنچه از این ماجرا بر می آید، رقابتی سخت و نفس گیر است که نماینده های پیشین به همراه نماینده کنونی بر سر تصاحب کرسی مجلس خواهند داشت.

 بعید به نظر می رسد که در این دوره، مردم بر اساس تفکرات جناحی، آراء خود را به صندوق بریزند و قطعا انتخاب آن ها بر اساس تخصص، تعهد و عملکرد داوطلبان خواهد بود.

اشتغال، درمان و سلامت، آموزش، حق عوارض آلاندگی، آموزش عالی، اسکله، کشاورزی، محیط زیست، تعامل با صنایع منطقه، آب، حوزه انرژی، مدیر پروری، ورزش، امور بانوان، ازدواج ،منطقه آزاد،  امور مرتبط به دریا، هنرمندان، راه ها، امنیت، ترویج مسائل دینی، مسائل فرهنگی و… از جمله مهمترین مواردیست که مردم برای رای دادن به هر فردی، مورد توجه قرار خواهند داد.

به هر حال باید منتظر روزهای آینده بود و امیدوار به روشنی ها…

در یادداشت بعد، به جزئیات مربوط به نماینده های پیشین می پردازیم.

یادداشت: مصطفی صفایی

ثلاث

[کد خبر:AJ31023]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب