آینه جم :  خبرنگاران « این رسانه » در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه مطالب منتشر شده در برخی گروههای واتساپی مبنی بر درگذشت نماینده بوشهر در مجلس تکذیب شد. روابط عمومی دفتر عبدالحمید خدری گفته: این موضوع صحت ندارد و آقای خدری در حال خدمت رسانی به موکلین خود است.
  • "اکبر توسلی" عضو شورای شهر در نطق خود نسبت به وضعیت شهرداری ابراز نگرانی کرد و گفت: شهرداری حال و روز خوبی ندارد و حتی از پرداخت حقوق کارمندان نیز عاجز مانده است. از این رو درخصوص واقعی کردن اجاره بهای اماکنی که به بخش خصوصی سپرده، جدیت داشته باشد.
  • استفاده از امکانات آموزش و پرورش برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع اعلام شد. علیمراد کرمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هیچ مدیری حق استفاده از امکانات آموزش و پرورش برای تبلیغات در انتخابات ندارد.
  • نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در هیات نظارت استان (دفتر شورای نگهبان) تا آخر وقت امروز به فرمانداری های 4 گانه مراکز حوزه انتخابیه استان اعلام خواهد شد تا روز یکشنبه به داوطلبان ابلاغ گردد. قرار است نتایج بررسی گویا در این مرحله چهره های مطرحی ردصلاحیت شده اند. با توجه به دو مرحله دیگر برای بررسی اعتراض داوطلبان مجلس، 22 بهمن اسامی کاندیداهای قطعی اعلام می شود.
  • طرح‌های اولویت دار استان بوشهر مشخص شد. معاون امور اقتصادی وزیر کشور گفت: برای هر استان سه طرح اولویت‌دار در برنامه قرار گرفته که برای استان بوشهر راه آهن بوشهر - شیراز، منطقه ویژه اقتصادی شمال استان و منطقه آزاد بوشهر در نظر گرفته شده و پیگیری خواهد شد.
  • از شما چه پنهان یلدا دارابی که حدود دو سال مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر را عهده دار بود، حاضر به شرکت در مراسم تودیع خود نشد. از این رو معارفه مدیر جدید هفته پیش در غیاب مدیر سابق برگزار گردید.
  • سفر این هفته حسن روحانی به جنوب استان برای بازدید از پروژه های پارس جنوبی و آغاز عملیات موج شکن اسکله کنگان لغو و به زمان دیگری موکول گردید.
  • یک دانشجوی هم استانی از مسافران هواپیمای ساقط شده اوکرانینی بوده است. حدیث حیات داوودی دانشجوی دکتری شیمی در کانادا و اهل روستای بویری دشتستان در این پرواز حضور داشته است.
  • علیه عوامل اجرایی در انتخابات گذشته استان (ریاست جمهوری دوازدهم) 20 پرونده در مراجع قضایی تشکیل شد. قلی پور، مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر با اعلام این مطب گفته: با اقدامات لازم، در نهایت این افراد تبرئه شدند.
  • بسیج دانشجویی استان بوشهر طی بیانیه ای خطاب به دفتر شورای نگهبان در استان اعلام کرده: "بررسی صلاحیت‌ داوطلبان مجلس موشکافانه و بدون اغماض باشد" در بخشی از این بیانیه عنوان شده: "در استان بوشهر بنا به رصد انجام شده به عینه شاهدیم کسانی قصد ورود به مجلس یازدهم را دارند که بعضاً شکمشان از مال حرام، فربه و ذهن‌هایشان عاری از هرگونه اعتقاد به مبانی اسلام و انقلاب اسلامی است."
  • تنبیه دختر دانش‌آموز روستای باغان شهرستان دشتی منجر به انتقال وی به بیمارستان شده است. بنا به اظهارات مادر این دانش‌آموز پایه ششم، معلم مدرسه دانش‌آموزان را با تهدید وادار به شستن سرویس‌های بهداشتی کرده و هنگامی که دخترم از این کار سر باز زده از سوی معلم تهدید شده است. سپس هنگامی که معلم دانش‌آموزان را دنبال کرده دخترم زمین خورده و توسط دانش‌آموزان به بیرون مدرسه برده شده است. بیمارستان هم 5 روز استراحت مطلق برای وی درنظر گرفته و از ناحیه کمر آسیب دیده است. روابط عمومی آموزش و پرورش دشتی در اطلاعیه ای گفته: مصدوم شدن این دانش آموز در پی پیچ خوردن پای او در مدرسه بوده است و نه بر اثر تنبیه بدنی.
  • شنیده می شود آسانسور اداره کل استاندارد استان بوشهر تاییدیه استاندارد ندارد، از این رو خاموش شده است.
  • لغو استثنائات ۲۰ درصد تخفیف سود بازرگانی در بندر بوشهر همچنان در انتظار ابلاغ و اجراست، این درحالیست که بیش از 5 ماه از تصویب آن در کمیسیون ماده یک وزارت صمت می گذرد.
  • شهرداری خورموج با همکاری پلیس راهور به توقیف کامیونهای کارخانه سیمان که از شهر تردد می کنند اقدام می نماید. این اقدام به دلیل خسارت تردد این کامیون ها به زیرساخت های شهری صورت می گیرد.
  • شنیده شده يكی از نامزدهاى انتخابات در جنوب استان پس از ثبت نام و اعلام تاييد صلاحيت هيات اجرايى با برخى نامزدهاى سرشناس اين حوزه انتخابيه تماس گرفته و در اقدامى جالب به ازاى انصراف خود درخواست مبلغ يكصد ميليونى بصورت على الحساب كرده است! وى با صداقت و اعتماد به نفس كامل به يكى از رقبا گفته: حاضر هستم نصف مبلغ را نيز چک مدت دار بگيرم ولى درصورت راهيابى به مجلس بايد حداقل فرماندارى يكى از شهرستان ها را برايم هماهنگ كنيد. این خبر از قول نصیر بوشهر می باشد.
  • توزیع عوارض آلایندگی در استان متوقف شده است. پس از اظهارات نماینده لامرد درباره دریافت عوارض آلایندگی پارس جنوبی، سکینه الماسی با بیان اینکه هنوز تصمیمی در رابطه با نحوه توزیع عوارض آلایندگی پارس جنوبی گرفته نشده، گفت: تا زمان اصلاح عادلانه، توزیع عوارض آلایندگی عسلویه متوقف خواهد بود. مشخص نیست این توقف توزیع عوارض تا کی ادامه دارد اما آنچه مسلم است اگر ساختار مشخص و قانونی برای توزیع این عوارض دیده نشود، استان بوشهر و مناطق پیرامونی پارس جنوبی خصوصا شهرداری ها از این اعتبار متضرر می شوند.هر چند این عوارض نمی تواند جایگزینی برای حجم انبوه تاثیرات مخرب آلاینده ها باشد اما همین نیم بند اعتبارات نیز که می توانست به احداث بعضی زیرساخت ها کمک کند اگر متوقف شود، بوشهر و خصوصا مناطق پیرامونی متضرر می شوند.
  • رایزنی های مدیر سابق باشگاه پارس جنوبی جم بی نتیجه ماند و پنجره نقل و انتقالات این تیم برای جذب بازیکن در نیم فصل هنوز راه به جایی نبرده است. گویا شرط حضور افاضلی روی نیمکت این تیم امکان جذب بازیکن بوده است.
  • بانک های استان بوشهر رتبه آخر کشور در پرداخت تسهیلات را کسب کردند! بررسی میزان سپرده‌های بانکی استان‌های کشور طی شش ماهه نخست امسال نشان می‌دهد کمترین دریافت کنندگان تسهیلات شبکه بانکی، استان بوشهر بوده است، طوری که طی این مدت 48 درصد منابع به تسهیلات اختصاص یافته است. این درحالیست که میانگین کشوری پرداخت تسهیلات از منابع جذب شده طی این مدت 65 درصد اعلام شده است.
  • طاهره شمشیری عضو شورای شهر بوشهر گفته: نامگذاری میدان تشریفات مصوبه قانونی شورای شهر ندارد و اگر شهرداری مجددا در اطلاع رسانی مراسم های خودت نام این میدان که شهید رئیسعلی دلواری است را به تشریفات تغییر دهد، تذکر کتبی خواهد داد. اخیرا سازمان فرهنگی شهرداری در اطلاعیه های مراسم نکوداشت سردار سلیمانی از نام میدان تشریفات استفاده کرده است.
  • قراردادهای ترک تشریفات دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان مجددا بررسی می‌شود. گویا این بررسی توسط نهادهای نظارتی انجام خواهد شد. گفتنی است ترک تشریفات مناقصه و مزایده هر چند در قانون پیش‌بینی شده اما در مواردی می تواند با فساد و تخلف همراه باشد.
  • تهد‌‌‌ید‌‌‌ به قطع یارانه روش جد‌‌‌ید‌‌‌ وزارت رفاه برای منصرف‌کرد‌‌‌ن پیگیران بسته کمک معیشتی است. گویا بررسی مجد‌‌‌د‌‌‌ اعتراض د‌‌‌ر سامانه حمایتی به شرط قطع یارانه د‌‌‌ر صورت ناد‌‌‌رستی اعتراض، با انتقاد مردم همراه شده است‌‌‌. براین اساس وزارت رفاه د‌‌‌ر اقناع افکار عمومی د‌‌‌رباره چگونگی اختصاص بسته معیشتی به خانوار ناموفق بود‌‌‌ه‌است./ خلیج فارس 
[کد خبر:AJ30999]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب