آینه جم:  معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کمبود دبیر متخصص از مشکلات مهم مناطق آموزشی استان بوشهر است.

کمبود دبیر متخصص از مشکلات مهم مناطق آموزشی استان بوشهر است

 حسین درتاج صبح شنبه در حاشیه نشست با مدیران مدارس استعدادهای درخشان متوسطه دوم نظری استان بوشهر با اشاره به برگزاری کارگاه تخصصی تحلیل آموزشی مدارس تیزهوشان اظهار داشت: این کارگاه آموزشی با محوریت استقرار نظام یاددهی-یادگیری و کنکور در مدارس استعدادهای درخشان استان برگزار شد.

وی توانمندسازی نیروی انسانی در موضوع طراحی آموزشی، فنون و مهارت های تدریس و راهبردهای آموزشی را بسیار مهم دانست و گفت: بحث نظارت بالینی در موضوعات فوق از جمله برنامه هایی بود که در این کارگاه تشریح شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به تحلیل صورت گرفته در روند موفقیت دانش آموزان در عملکرد تحصیلی آن ها در کنکور و امتحانات نهایی یادآور شد: راهبری هوشمندانه فرایندهای کلاس محور، دقت نظر در کیفیت برتر طراحی آموزشی با اتکا به اصل کتاب درسی و شناسایی استعدادها، آموزش شیوه مطالعه و برنامه ریزی تحصیلی بر محور مشاوره تخصصی در کنار مشاور روحی-روانی موجب توفیق بیشتر این مدارس فراهم می شود.

درتاج تصریح کرد: دبیرستان های استعدادهای درخشان شهیدبهشتی بوشهر، امام خمینی (ره) دشتستان و فرزانگان بوشهر در کسب رتبه زیر هزار در استان به ترتیب بیشترین توفیق را داشته اند.

وی با بیان اینکه مدارس استعدادهای درخشان فرزانگان دشتی و فرزانگان بوشهر در میانگین معدل کتبی نهایی بالاتر از میانگین کشور ظاهر شده اند یادآور شد: بیش از۲۳۰ دانش آموز تیزهوش استان معدل بالای ۱۷ را کسب کردند و همچنین میانگین کتبی دانش آموزان مدارس سمپاد استان حدود ۱۶.۵ بوده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر از تحصیل ۲ هزار و ۱۵۰ دانش آموز در دبیرستان های استعدادهای درخشان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۱۲ دانش آموز پسر و یک هزار و ۳۸ دانش آموز دختر در ۱۰ دبیرستان استعدادهای درخشان استان تحصیل می کنند.

درتاج، کمبود دبیر متخصص را از جمله تنگناهای بیشتر مناطق آموزشی دانست و افزود: آموزش و پرورش استان کمبودهایی در حوزه نیروی انسانی دارد که این موضوع بر کیفیت آموزش در مدارس استعدادهای درخشان تاثیرگذار خواهد بود.

مهر

[کد خبر:AJ30391]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب