اینه جم: اگر مناطق ویژه نظیر پارس جنوبی را تفکیک کنیم، جایگاه صنعت بوشهر از نظر میزان سرمایه گذاری رتبه 21 کشور قرار دارد.

به گزارش «اینه جم»؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر این مطلب را در نشست فعالان بخش خصوصی با وزیر صنعت بیان کرد و افزود: علاوه بر این توسعه صنعتی در استان متوازن نیست، طوری که بیشترین حجم صنایع در عسلویه و دیر به دلیل پروژه پارس جنوبی و متانول کاوه است، اما بخش های میانی و شمالی استان از صنایع بزرگ اشتغال زا بی بهره اند.

سید حسین محمدی حسینی با اشاره به رکود حاکم بر بندر بوشهر خواستار مشوق هایی برای واردات لوازم خودروسازی از بوشهر شد، ضمن اینکه برگشت مجدد تخفیف 20 درصدی واردات از جبل علی به بوشهر پس از سه سال می تواند به فعالیت های اقتصادی کمک کند.

وی مهمترین مشکل بوشهر در زمینه معادن را نبود اسکله صادراتی دانست و خاطرنشان کرد: دو دهه این موضوع مطرح و برخی نقاط جانمایی شده، ولی نتیجه ای نداشته است.

حسینی همچنین روند کند شناسایی و کشف معادن بوکسیت و آلمینا در شهرستان های دشتی، تنگستان و دشتستان از سوی ایمیدور را مورد انتقاد قرار داد و خواستار تاکیدات وزیر برای تسریع در این مهم شد.

رییس سازمان صنعت و تجارت بوشهر با اشاره به حضور کشتی بزرگ قطری در ساحل بوشهر ادامه داد: این کشتی در زمینه صادرات و مسافر می تواند زمینه ساز توسعه تجاری شده و در این راستا انتظار است مشکل سوخت آن مرتفع شود.

به گفته وی، حجم صادرات از بوشهر به کشور قطر در سال گذشته 117 میلیون دلار بوده، درحالی که هدفگذاری افزایش این میزان به 2 میلیارد دلار صورت گرفته و برقراری خط کشتیرانی بوشهر- قطر می تواند کمک موثری کند.

[کد خبر:AJ29840]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب