آینه جم: خبرنگاران این رسانه  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه شماری از اهالی روستای چاهک گناوه نسبت به آنچه تخریب محیط زیست روستا توسط سرمایه گذار پروژه پرورش میگو اعلام کردند، روز گذشته زنجیره انسانی تشکیل دادند. آنها با اشاره به کارکرد گردشگری این روستا، می گویند: سرمایه گذار این پروژه در حال تخریب مراتع است که دامداران بابت آن پروانه علوفه دارند.
  • شهرداری بوشهر که تملک دهکده گردشگری را برعهده گرفته، درخصوص تعیین تکلیف کاربری های موجود در آن و پیگیری پرداخت اجاره توسط آنها دچار بدسلیقگی شده است. اواخر هفته پیش در هیات قایقرانی که از رشته های موفق استان است به دلیل عدم مراجعه جهت امضای قرارداد فعالیت در دهکده درآورده شد، چندی پیش هم زمین فوتبال ساحلی بسته شد و تمرین تیم پارس جنوبی برای لیگ برتر دچار مشکل گردید. به نظر می رسد مجموعه شهرداری باید حق و حقوق خود خصوصا از مجموعه های ورزشی فعال در دهکده گردشگری را در فضایی آرامتر پیگیری کند.
  • هوای استان رو به خنکی می رود. در فرهنگ عامه استان بوشهر این اعتقاد وجود دارد که از ۱۵ تا 20 شهریورماه "ستاره سهیل می‌زند" (پیدایش می‌شود) و از این رو کم‌کم هوا رو به خنکی می‌نهد. این ستاره در عرض‌های پایین‌تر بهتر دیده می‌شود و هر چه به سمت جنوب کشور نزدیک‌تر می شویم ستاره بهتر قابل رویت است. عشایر استان های فارس و کهگیلویه نیز ستاره سهیل را مبنای قشلاق خود قرار می‌دهند. بعد از پیدا شدن این ستاره باد و گردوخاکی ایجاد می‌شود که به آن گردوخاک سهیلی "غَر و پف سهیلی" می‌گویند.
  • شنیدیم حمیدرضا پناه مدیرکل کار، تعاون و رفاه استان بوشهر قرار است به همین سمت در یکی از استان های مرکزی کشور منتقل شود. وی از سال 92 تاکنون عهده دار این سمت می باشد.
  • گفته می شود "مصدق کشاورزی" معاون پشتیبانی این اداره کل به عنوان گزینه مدیرکلی کار استان مطرح شده و از سوی مدیرکل فعلی در وزارتخانه مورد حمایت قرار گرفته است.
  • گفته می شود شرکت بیمه ای که متولی پرداخت خسارت برق به وسایل خانگی است عملکرد رضایت بخشی ندارد، طوری که پس از معرفی مشترکان از شرکت برق به این بیمه، شرکت مزبور صرفا پرداخت نیمی از هزینه را در تعهد خود می بینید که پیگیری این موضوع ضروریست.
  • خبر می رسد درخواست هایی بین 50 تا 100 میلیون تومانی شرکت آب و فاضلاب از مغازه های تصفیه آب به دردسر بزرگی برای این واحدها منجر شده است. گویا آبفا این صنف را مکلف کرده تحت عنوان «ظرفیت فاضلاب» چنین مبالغی بپردازند در غیر این صورت پلمپ خواهند شد. اما هزینۀ سنگین و پرداخت یک بارۀ چنین مبلغی نه تنها از عهدۀ این صنف خارج بوده که موجب اعتراضات و حتی پلمپ چندین واحد تصفیه آب بوشهر شده است. مغازه داران با اشاره به درآمد دو هزار تومانی بابت هر بشکه آب، می گویند: "ما باید چند دو هزارتومان آب بفروشیم تا این مبلغ سنگین شرکت آب را بتوانیم بپردازیم"
  • شهروندان بوشهری ترمیم آسفالت هایی که توسط شرکت آبفا صورت می گیرد را افتضاح می نامند، طوری که ترمیم نوار حفاری شده از سطح خیابان پایین تر است و می تواند ضمن بروز حادثه برای موتورسواران، برای خودروها نیز خسارت آفرین باشد. البته گویا شرکت آبفا مدعی شده این لایه اول آسفالت برای این است که نشست زمین انجام شده و پس از آن لایه اصلی آسفالت روی نوارهای حفاری انجام شود.
  • معاون سیاسی استانداری بوشهر گفته رنگ‌ مشکی چادر نیازمند بازنگری است. خورشیدی در بازدید از نمایشگاه تن پوش های عاشورایی افزود: با توجه به اینکه تاکیدی بر مشکی بودن حجاب نبوده و در اثر عرف ایجاد شده، امیدواریم این عرف نیز تغییر و بانوان بتوانند در عین حجاب برتر با چادرهای برخوردار از رنگ هایی با قابلیت سازگاری بیشتر با هوای گرم به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کمک کنند.
  • هفته پیش پمپ بنزین خصوصی گناوه برای چند روز تعطیل شد. دلیل این تصمیم اعتراض مالک آن درخصوص کسری غیرمجاز بنزین نفت کش بوده که موجب عدم ارسال سوخت از سوی انبار نفت شده است.
  • شنیدیم اخیرا در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری، مالک یک واحد اقتصادی وقتی باخبر شده یکی از بدهکارانش به همراه مامور در راه استانداری است تا وی را بازداشت کنند، درحالی که برای سخنرانی نوبت گرفته بود؛ به سرعت جلسه را ترک کرده است.
  • با خبر شدیم حامیان دولت در تنگستان نسبت به انتصاب بخشدار مرکزی این شهرستان معترض هستند و می گویند: وی دارای بیش از 33 سال سابقه اداری بوده و انگیزه ای در این سمت ندارد.
  • برخی شنیده‌ها از احتمال جابجایی دو فرماندار استان حکایت دارد که اگر تا مهرماه اجرایی نشود، به دلیل اینکه در سال انتخابات (مجلس) قرار داریم، احتمالا منتفی می شود. گویا بحث جابجایی فرمانداران دشتی و کنگان مطرح است که باید دید با توجه به تاخیر زیادی که استان در معرفی و جایگزینی فرمانداران دارد، این زمزمه چقدر عملی می شود.
  • بوشهر رتبه اول کشور در انتصاب زنان در پست های مدیریتی را به خود اختصاص داده است. این موضوع براساس آمار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام شده است. یکی از شاخص های دولت دوازدهم افزایش انتصاب زنان در پست های مدیریتی بوده که البته برخی معتقدند بعضا انتصابات افراد فاقد توانمندی و طی نمودن مراحل مدیریتی، به ابزاری علیه این سیاست مبدل شده و در برخی مسئولیت ها نتوانسته عملکرد قبولی ارایه نماید.

  • خبر می رسد بصورت غیر رسمی اعلام شده بازی هفته سوم لیگ برتر شاهین با پیکان تهران می تواند منجر به تصمیم گیری درباره آینده فعالیت عبدالله ویسی سرمربی این تیم شود.
  • خبر دیگر اینکه معاون مالی شهرداری بوشهر قول پرداخت 2 میلیاردتومان تا پایان شهریور جهت پرداخت قرارداد بازیکنان را داده که به تدریج اجرایی می شود.
  • این هم تصویری از گاف عجیب شرکت هواپیمایی وارش که در نقشه ارایه شده در پروازها، بوشهر را جایگزین سیستان و بلوچستان کرده است!

  • علی دهقانی رییس حفاظت اطلاعات دادگستری بوشهر به عنوان مدیرکل دادگستری استان ایلام منصوب شد. وی اصالتا از اهالی شهرستان رستم استان فارس است.
  • شنیده ها از بازداشت موقت یک مسئول در استان مرتبط با نوسانات قیمت مرغ حکایت دارد. گویا دادستانی بوشهر در راستای نظارت جدی تر بر بازار، به تشکیل پرونده و صدور دستوراتی برای احضار برخی افراد اقدام کرده است.
  • د‌‌ولت د‌‌ر 8 استان د‌‌ست کارگر و کارفرما را می گیرد‌‌، اما بوشهر جزو آن نیست. مد‌‌یرکل د‌‌فتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه گفت: طرح یارانه د‌‌ستمزد‌‌ امسال د‌‌ر استان های چهار محال و بختیاری، کهکیلویه وبویراحمد‌‌، لرستان، کرد‌‌ستان، کرمانشاه، ایلام، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به صورت پایلوت اجرا می‌ شود‌‌ تا د‌‌ر این طرح 30 د‌‌رصد‌‌ حد‌‌اقل حقوق و مزایای نیروی جد‌‌ید‌‌ شغل اولی از سوی د‌‌ولت پرد‌‌اخت شود‌‌. به گفته وی، یارانه د‌‌ستمزد‌‌ فاصله بین پرد‌‌اخت کارفرما و حقوق کارگر است که یک سیاست جد‌‌ید‌‌ د‌‌ر بازار کار است و اولویت جذب نیرو نیز با نیروی فارغ التحصیل د‌‌انشگاهی می باشد.
  • شناسنامه رای دهندگان در انتخابات مجلس مهر نخواهد خورد. گویا این بخش از انتخابات نیز الکترونیکی برگزار خواهد شد.

دست آخر اینکه نیروهای طرحی برخی دستگاههای اجرایی استان همچنان از پرداخت نشدن حقوق خود طی چندین ماه گلایه مندند و می گویند: هرچند سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام می کند که حقوق آنها را به دستگاه مربوطه واریز کرده، ولی خبری از پرداخت حقوق ما نیست. گویا برخی مدیران این اعتبار را برای هزینه های جاری یا تزریق به پیمانکاران پروژه ها در نظر گرفته اند

خلیج فارس

[کد خبر:AJ29363]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب