آینه جم:  فرماندار تنگستان گفت: امسال در هفته دولت بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال پروژه افتتاحی و ۳۵۰ میلیارد ریال پروژه‌های آغاز عملیات اجرایی در شهرستان تنگستان خواهیم داشت.

به گزارش آینه جم به نقل از فارس ؛، عبدالحسن رفیعی‌پور عصر امروز در نشست با خبرنگاران با تبریک عید قربان و دهه امامت و ولایت، اظهار داشت : خبرنگاران رسالت سنگینی بر عهده دارند که بر اساس آن باید در جامعه مبتنی بر اصل حقیقت‌گویی و بیان واقعیت‌ها، آلام مردم را در ابعاد مختلف بیان کنند و این بیان کردن‌ها هزینه‌بردار است و بر این اساس کسی که می‌خواهد این موضع را رصد کند، باید منتظر سختی‌‌ها، مشقت‌ها و گفتارهای نادرست و درست باشد.

فرماندار شهرستان تنگستان افزود: خبرنگاران یکی از شاخص‌ها ، پتانسیل و اهرم‌های بسیار خوب برای توسعه ، پیشرفت و روند رو به رشد هر منطقه می‌باشند و بایستی از ظرفیت آنها در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم به خوبی استفاده کرد ،  زیرا خبرنگاران حلقه واسط میان مردم و مسؤولان هستند.

وی با اشاره  به اینکه ما از نقدهای منصفانه استقبال می‌کنیم، یاد آورد شد: نقد منصفانه کمک به توسعه مدیریت و پیشرفت شهرستان می‌کند و از همه فعالین سیاسی و اجتماعی و بالاخص خبرنگاران می‌خواهیم به عنوان چشم بینا و بیدار جامعه ضمن رصد مسائل و مشکلات و بیان واقعیت‌های شهرستان به توسعه و پیشرفت شهرستان کمک نمایند .

فرماندار تنگستان گفت: فضای عمومی به دلیل تنگناهای موجود اغلب از موضوع‌های انتقادی استقبال می‌کند و کمتر به فعالیت‌های مثبت مسؤولان می‌پردازند، در حالی که رسالت خبرنگار این است که در وهله نخست حقایق را درست معنا کنند و در درجه دوم زمینه لازم را برای فراهم ‌کردن امیدواری و نگاه به آینده و نیز تشویق در امور را از نظر بگذرانند و ظرفیت‌ها را در کنار تنگناها بیان کنند که البته نه به عنوان تمجید، بلکه بر اساس اطلاع باشد.

وی بیان داشت: در بحث خبرنگاری یکی دو شاخصی که خبرنگاران باید داشته باشند بحث قدرت تجزیه و توان تحلیل مسائل و مشکلات  است که  اگر نقدی صورت می‌گیرد باید آگاهانه و صادقانه بوده و مغرضانه نباشد.

این مقام عالی دولت در تنگستان با اشاره به تلاش بیشتر در جهت اطلاع‌رسانی خدمات دولت عنوان کرد : پروژه‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف در این دولت به بهره‌برداری رسیده و یا در حال انجام است و پروژه‌هایی نیز به دلیل کمبود اعتبار راکد می‌باشد که از نظر تعداد پروژه و حجم ریالی جزو شهرستان‌های بالای استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پروژه راه‌های ارتباطی در دست اجرا ، تنگستان در استان مقام اول دارد، ادامه داد: در اعتبارات سال جاری برای  مبلمان شهری هر سه شهر تنگستان به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است .

رفیعی‌پور  افزود: برای برگزاری هفته دولت تدابیر و برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای دیده شده که بتوانیم دستاوردهای دولت و  نظام را منعکس کنیم و در راستای تقویت امید و نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی شده است .

وی عنوان کرد: امسال در هفته دولت بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال پروژه افتتاحی و ۳۵۰ میلیارد ریال پروژه‌های آغاز عملیات اجرایی در شهرستان تنگستان خواهیم داشت و سعی می‌کنیم عملیات اجرایی پروژه میدان گادویی با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال در هفته دولت انجام شود .

این مسؤول بیان کرد: در حال حاضر  پروژه‌های زیادی از محل اعتبارات ملی و استانی از جمله راه اهرم _ فراشبند ، اهرم _ برازجان ، ورودی شهر دلوار، اسکله‌ها ، راه‌آهن، سدخائیز، مخزن دلوار ، آب‌شیرین‌کن دلوار  ، خطوط انتقال و شبکه‌های آب ، استخر اهرم ، پست ۱۳۲ برق ، احداث فضاهای بهداشتی و درمانی ، آموزشی ، ورزشی ، سازه‌های آبخیزداری و عمران شهری و روستایی در شهرستان در دست اجرا است که با تکمیل و بهره‌برداری از آنها توسعه شهرستان شتاب بیشتری خواهد گرفت.

رفیعی‌پور در خصوص تکمیل اتوبان بوشهر _ دلوار _ دیر که از مطالبات اصلی مردم شهرستان است، خاطرنشان کرد: این پروژه از مصوبه سفر هیأت دولت به استان است که با پیگیری‌های استاندار  و نماینده  مجلس به‌زودی تخصیص لازم انجام و پروژه فعال خواهد شد .

رفیعی‌پور یادآور شد: در سال جاری در حوزه  آسفالت کوچه‌ها و معابر روستایی شهرستان بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال پروژه انجام شده و ۱۹۸ هزار مترمربع آسفالت در شهر اهرم طی دو سال اخیر اجرا شده که بی‌سابقه و چشمگیر است.

وی یادآور شد: از محل اعتبارات بخش خصوصی  یک پروژه ساخت و تعمیر کشتی  (شرکت محبوب لیان) با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان در شهرستان در حال فعالیت است که بیش از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

فرماندار شهرستان تنگستان بیان کرد : در بحث احداث مجتمع‌های تجاری و هتل  که در شهر دلوار در دست اجراست بیش ۵۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود که نوید بسیار خوبی برای گردشگری ، تجارت و اشتغال خواهد بود .

رفیعی‌پور به انتخابات سال جاری مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد:  انتخابات اسفندماه ۹۸ را با رعایت اصل بی‌طرفی، تسهیل‌گری و رعایت مر قانون برگزار می‌کنیم که رعایت مر قانون سرلوح ستاد انتخابات شهرستان خواهد بود و در این مسیر  آبرو و آخرت خود را فدای  دنیای دیگران  نخواهیم کرد.

[کد خبر:AJ29157]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب