آینه جم :  خبرنگاران خلیج فارس در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه بازار مرغ در برابر نرخ ستاد تنظیم بازار مقاومت می کند. در حالی که چندی پیش ستاد تنظیم بازار نرخ گوشت مرغ را کیلویی 12 هزار و 900 تومان برای مصرف کننده مصوب کرد، اما همچنان با نرخ 14 تا 15 هزار تومان در بازار عرضه می شود. این موضوع نشان می دهد که انگار نظارت کم رنگ باعث شده در این بازار نسبت به نرخ ستاد تنظیم بازار مقاومت وجود داشته باشد و سودجویان از این فرصت به نفع خود بهره ‌ببرند.
  • با وجود نیاز شدید آموزش و پرورش به معلم در سال های آتی، اما دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با کاهش سهمیه در جذب دانشجو معلم نسبت به سال قبل مواجه شده است. این درحالیست که سهمیه دانشجو معلم در سراسر کشور به 25 هزار نفر افزایش یافته، اما سهمیه استان بوشهر به 370 نفر کاهش یافته است.گفته می شود کمبود فضای لازم از جمله خوابگاه و کلاس های آموزشی منتهی به کاهش سهمیه استان و کاهش ورود داوطلبان به دانشگاه فرهنگیان شده است.در هر حال این موضوع  باعث نارضایتی داوطلبان کنکور 98 و خانواده های آنان از آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان شده است.
  • شنیده می شود دو نفر که با جعل عناوین دولتی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی در استان های بوشهر می کرده، دستگیر شده است. ظاهرا وی در مخفیگاهش در ماهشهر بازداشت شده و رقم کلاهبرداری وی حدود 3 میلیاردتومان عنوان می شود. این 2 کلاهبردار با مدارک جعلی خود را از کارکنان یکی از سازمان‌های نظامی و وابسته به مقامات عالي رتبه كشور معرفی کرده که پس از جلب اعتماد مال باختگان با وعده پرداخت وام های کلان اقدام به کلاهبرداری می کردند.
  • دختر ۱۲ ساله مفقودی گناوه‌ای پیدا شد. شنیده می‌شود دختر مفقود شده گناوه‌ای در یکی از استانهای همجوار پیدا شده است.
  • معافیت ۱۴ پتروشیمی در جنوب استان از پرداخت عوارض آلایندگی که با مجوز محیط زیست صورت گرفته، واکنش الماسی نماینده جنوب استان را نیز در پی داشت. وی در نشست خبری گفته: سازمان محیط زیست علت معافیت فصلی ۱۳ پتروشیمی در عسلویه و یک پتروشیمی در جزیره خارگ از پرداخت عوارض آلایندگی فصلی را شفاف سازی کند.
  • واحدهای مشکل دار تولیدی استان بوشهر 14 مورد اعلام شده است که دارای هزار و 79 کارگر می باشند. این آمار از سوی سازمان صنعت و تجارت استان و براساس تحلیل های صورت گرفته در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام شده است.
  • انتشار بوی نامطبوع کودهای مرغی امان مردم دوراهک در شهرستان دیر را بریده و آنها را کلافه کرده، طوری که اهالی این منطقه خواستار ورود دادستان به عنوان مدعی‌العموم در این زمینه هستند. شهروندان معتقدند: مسئولین علاوه بر ترغیب کشاورزان به استفاده از کودهای توصیه‌شده، توقیف کامیون‌های حمل‌کننده کود مرغی فله‌ای مرطوب و بدون مجوز در مبادی ورودی شهر و راه‌های مواصلاتی را در دستور کار قرار دهند.
  • برخی خبرها از انتقال عادل دهدشتی مدیرکل انتخابات و سیاسی استانداری بوشهر به تهران حکایت دارد. گویا وی گزینه مدنظر مصطفی سالاری برای حوزه ریاست مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می باشد.
  • موضوع برگزاری آزمونی تحت عنوان استخدام نیروهای مالی و فنی دهیاریهای استان با برخی انتقادات مواجه شده است. اینکه طراح سوال آزمون و برگزار کننده و مراقبین از پرسنل دفتر امور روستایی استانداری بوده، در حالی که قاعدتا این آزمون ها باید توسط مراجع دارای صلاحیت مثل جهاد دانشگاهی یا سازمان سنجش برگزار شود یا پرداخت هزینه 200 هزارتومانی برای هر شرکت کننده آزمون از سوی دهیاری و آنچه به عنوان اجباری بودن این جذب نیرو با وجود عدم درآمد کافی برخی دهیاری ها مطرح می شود، از جمله انتقادات مطرح شده به این موضوع است.
  • تاکسی اینترنتی در بوشهر که مزیت شان به نسبت تاکسی های تلفنی قیمت مناسب شان می باشد، اخیرا به افزایش قیمت های افسارگسیخته رو آورده اند. افزایش قیمتی که در برخی مسیرها مشخص نیست بر چه مبنایی صورت گرفته است.
  • فرماندار دشتی به برخی واکنش ها درباره ثبت ملی روستای بحیری به عنوان مرکز تولید عبا در کشور واکنش نشان داد. نادری درخصوص گلایه اهالی روستای کردوان در بخش کاکی که سالهاست کارگاه عبابافی در این بخش فعال است، گفته: در بحث ثبت عبای بحیری، آن چیزی که انجام شده است ۱۵ کارگاه عبابافی روستای بحیری ثبت ملی شده اند واین امر هم بخاطر تلاش های شورای اسلامی، دهیاری ومردم روستا بوده است. ضمن اینکه اعلام کرده اند آمادگی داریم ۱۵۰ نفر را در کارگاه ها آموزش داده و کارگاه تجهیز کنیم. اما درمورد روستای کردوان تاکنون یک نامه یا درخواست از شورا و دهیاری روستا جهت عبابافی کردوان به فرمانداری ارسال نشده و تنها یک کارگاه در آن فعالیت می کنند که در سال گذشته نتوانسته موافقت شورای راهبردی روستاهای ملی صنایع دستی را جلب کند.
  • شنیدیم معاونت عمرانی استانداری بوشهر تور رسانه ای بازدید از پروژه های شاخص استان در بخش سد، راه، آب و کشاورزی طی این هفته برگزار می کند.
  • ثبت شدن نام روستای بحیری در بخش مرکزی شهرستان دشتی به عنوان روستای ملی در زمینه عبابافی با انتقادات جدی در برخی گروههای مجازی مربوط به بخش کاکی همراه شده که معتقدند عمر عبابافی در روستای کردوان از توابع این بخش به یک قرن می رسد، درحالی که در روستای بحیری، این طرح از سال های اخیر شروع شده است. همین موضوع نیز زمینه ساز انتقاد از انفعال بخشدار کاکی را فراهم کرده که به عقیده برخی با توجه به اینکه قریب 10 سال از حضور وی در این سمت می گذرد، نیاز است فردی جوان و باانگیزه اداره سرنوشت بخش قابل توجهی از مردم شهرستان دشتی در بخش کاکی را به دست بگیرد. به عقیده بخش قابل توجهی از مردم کاکی، عقب ماندگی این بخش ناشی از تبعیض در نگاه متولیان اداره کننده شهرستان دشتی و نبود انگیزه کافی در بخشدار می باشد.
  • خبر می رسد محمد رضا صالحی گزینه اصلی  استانداری گیلان شده است. وی پیش از این استاندار خراسان شمالی و معاون اسبق استانداری بوشهر در دولت اصلاحات بوده است. پیش از این مصطفی سالاری عهده دار این استانداری بود که به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی منصوب شد.
  • موسوی شهردار عسلویه برخی خبرها مبنی بر اخذ تعهد و ضمانت از کارگران خدماتی را تکذیب کرده و گفته: کارگران شهرداری تا خرداد حقوق کامل خود را دریافت کرده اند حقوق تیرماه هم همین هفته به حساب آنها واریز خواهد شد.
  • هنوز تکلیف مدیرانی که سال گذشته اعتبارات دولتی را کامل جذب نکرده اند، مشخص نیست. گویا چند مدیر نتوانسته اند سال گذشته اعتباراتی را جذب و مصرف کنند و این اعتبارات را به خزانه برگشت خورد. گفتنی است جذب اعتبارات و مصرف درست آن از شاخص های مهم  ارزیابی مدیران است. 
  • وزارت بهداشت درباره "تب‌کریمه کنگو" در آستانه عید قربان هشدار داده و اعلام کرد: افراد بهتر است خرید دام را از مراکزی انجام دهند که زیرنظر سازمان دامپزشکی بوده و ذبح دام را نیز در کشتارگاه‌ها انجام دهند. گوشت دام ذبح شده باید به مدت حداقل ۲۴ساعت در دمای چهار درجه سانتی‌گراد قرار داده شود. همچنین به کارگران کشتارگاه‌ها توصیه می شود از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند.
  • تبلیغ روی دیوارهای شهر ممنوع است. سید احمد موسوی،دادستان شهرستان کنگان گفته: این موضوع به استناد ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها است که صرفا باید در محل های تعیین شده از سوی شهرداری ها نصب و دیوار نوشته وجود داشته باشد، از این رو مرتکبین، مورد تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.
  • سید شمس الدین وهابی نماینده دوره ششم مجلس که شب گذشته درگذشت، براساس نوشته محمد دادفر نماینده پیشین استان در مجلس، یک دلش با بهبهان و بود و یک دل با گناوه.مرحوم شمس‌الدین وهابی بستگانی در گناوه دارد.

  • سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه نصب کارتخوان در مطب های پزشکان براساس قانون بودجه سالجاری الزامیست و پزشکان تا 23 مرداد فرصت معرفی کارتخوان خود در سامانه امور مالیاتی دارند اعلام کرد: مردم درصورتی که مطب پزشکی را بدون کارتخوان دیدند با ستاد خبری امور مالیاتی به شماره 35019-021 خبر دهند.
  • ایجاد سرعتگیرهای متعدد در جاده ساحلی تنگستان برای مقابله با خودروهای شوتی، انتقاد رانندگان در این مسیر را در پی داشته است. به عقیده مردم، این شیوه مدیریت به قیمت دردسر و خسارت برای مردم عادی صحیح نیست، بلکه راهکار اصلی ایفای وظایف دستگاههای مسئول در قبال فعالیت حادثه آفرین خودروهای شوتی می باشد.
  • حداقل سن برای داوطلبی نمایندگی مجلس ۳۰ و حداکثر سن برای آنان ۷۵ سال تمام اعلام شد. مدیرکل انتخابات وزارت کشور با اعلام این مطلب گفته: ملاک محاسبه آن صرفا تاریخ تولد اولیه ثبت شده در شناسنامه رسمی است.
  • نام متهم پرونده مضاربه صوری بوشهر با عضو سابق شورای شهر تشابه اسمی است. "محمدمهدی حاجی پور" عضو دومین دوره شورای شهر بوشهر، رییس سابق شعبه تامین اجتماعی بوشهر و مدیر کاروان حج و زیارت اعلام کرد: نام مطرح شده در پرونده مضاربه صوری صرفا تشابه اسم و فامیل با بنده دارد و من ارتباطی با متهمان یا پرونده مذکور ندارم. گفتنی است این نام که در پرونده مطرح شده، فرزند ادریس حاجی پور متهم اصلی پرونده است.
  • رئیس گمرک گفته: نزدیک به ۹۰ درصد آنچه در گزارش مجلس در مورد تخلفات گمرک آمده ناشی از پیگیری‌های مجدانه خود گمرک در بحث پیشگیری و مبارزه با قاچاق بوده است.
  • یک مقام کشوری، بوشهر را به عنوان شادترين استان معرفی کرد! معاون فرهنگي و اجتماعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در حاشیه سفر به بوشهر اعلام کرد: نتايج تحقيقاتي که اين معاونت در حوزه کار و توليد انجام داده، نشان مي‌دهد استان بوشهر بالاترين ميزان نشاط اجتماعي و شادي را دارد. ابراهيم صادقي‌فر تاکيد کرد: نشاط اجتماعي مي‌تواند باعث افزايش انسجام ، وفاق و همبستگي اجتماعي، رضايت از زندگي، احساس تعلق اجتماعي و تعاملات اجتماعي شود.
  • برو بیای کاند‌‌‌ید‌‌‌اها د‌‌‌ر مجالس شاد‌‌‌ی و عزا روز به روز داغ تر می شود.براین اساس، نشست‌ های شبانه، حضور د‌‌‌ر مجالس شاد‌‌‌ی و عزا، ارسال پیامک، برپایی سفره‌ های غذا و یا کنار گذاشتن ارقام درشت برای تبلیغات، نمایی از تحرکات زیرپوستی کاند‌‌‌ید‌‌‌اهای احتمالی مجلس یازد‌‌‌هم است.انتخابات مجلس شورای اسلامی د‌‌‌ر حالی کمتر از ۷ ماه د‌‌‌یگر برگزار می ‌شود‌‌‌ که از هم‌ اینک چهره‌ ها و افراد‌‌‌ فعال به هر طریقی و با روش ‌ها و شیوه‌ های مختلف از فرصت باقی ماند‌‌‌ه برای معرفی و حضور د‌‌‌ر صند‌‌‌لی ‌های سبز مجلس استفاد‌‌‌ه می ‌کنند‌‌‌ د‌‌‌ر حالی‌، تبلیغات زود‌‌‌ هنگام د‌‌‌اوطلبان ممنوع اعلام شده است.
  • دست آخر اینکه شماری از کارمندان دستگاههای اجرایی استان که اصطلاحا حقوق آنها در قالب طرح های عمرانی تامین می شود، می گویند: از خردادماه حقوق دریافت نکرده اند و پیگیری از سازمان برنامه و بودجه هم نتیجه ای نداشته است.
[کد خبر:AJ29147]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب