آینه جم: در کنار نقدهای فراوانی  که بر مدیریت گراوند استاندار بوشهر وجود دارد و بارها با ارائه پیشنهاداتی خواستار رفع آن شده ایم اما نباید از پیگیری های ویژه میدانی وی برای رفع بخشی از مشکلات استان بوشهر غفلت کرد.

گراوند که یک وزارت کشوری به معنای خاص کلمه است در کنار دو خصیصه ذاتی صراحت لهجه و پاک دستی ، مدیری عملیاتی است که سرکشی به پروژه های عمرانی و دیدار چهره به چهره با مردم ( البته در فصل پاییز و زمستان) را به عنوان یکی از مهمترین شاخص های مدیریتی برای خود تعریف کرده است.

اختصاص روزهای پنج شنبه هر هفته به بررسی پروژه های عمرانی به عنوان یک روتین، سبب شده که حتی در گرم ترین روز از فصل تابستان وی همچنان به این سنت نیکو پایبند باشد تا بتواند با آشنایی بیشتر از مشکلات پروژه ها و پیمانکاران، برای رفع آن تلاش کند.

این رفتار مدیریتی وی در کنار پیگیری های ویژه سبب شده که در عین سونامی تورم و گرانی و کاهش شدید منابع مالی دولت، زیرساخت های استان در برخی حوزه ها مانند حوزه آب با یک انقلاب به سمت خودکفایی پیش برود به گونه ای که در صورت اصرار بر همین نوع پیگیری ها، پیش بینی می شود که در سه سال آینده مشکل کم آبی استان بوشهر با حجم وسیعی از آب شرین کن هایی که از 26 اسفندماه سال گذشته استارت آن زده شده، به کلی رفع شود.

این شرایط در حوزه حمل و نقل زمینی نیز دیده می شود و اگر چه نمایندگان استان بوشهر در مجلس عادت دارند که سند هر نوع تخصیص اعتباری را به نام خود زنند اما گراوند نشان داده که در این حوزه نیز پیگیری های خوب منجر به نتیجه ای انجام داده است.

این پیگیری ها سبب شده که در اواخر دی ماه سال گذشته شاهد آغاز عملیات اجرایی قطعه 10 راه آهن شیراز - بوشهر با اعتبار دو هزار و 343 میلیارد ریال با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بوشهر باشیم.

در صورت اتمام این طرح امکان جابجایی 3 میلیون تن بار در سال اول بهره برداری و افزایش تا 6 میلیون تن طی 10 سال ، جابجای یك میلیون مسافر در سال اول بهره برداری و افزایش تا 2 میلیون نفر طی 10 سال و رونق اقتصادی و اجتماعی این استان در بر خواهد داشت.

البته نقدی بر استاندار بوشهر در این بخش رواست که چندان مردم استان را در خصوص مراحل پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار نمی دهد و افکار عمومی چندان اطلاعی از میزان فعالیت در این پروژه حیاتی استان ندارند.

گراوند به مانند هفته های گذشته ، آخر هفته گذشته خود را اختصاص به بازدید از پروژه راه سازی محور دالکی استان بوشهر به کنارتخته استان فارس اختصاص داد تا به چشم خود ببیند که این پروژه کاملا تعطیل است.

همان صراحت لهجه و قاطعيت در گفتار استاندار بوشهر باعث شد که پیمانکار این پروژه که جهاد نصر خراسان است را به باد انتقاد قرار دهد و با اعلام ضعف کارکردی این پیمانکار و اظهار ناخشنودی از توقف این پروژه و ناامیدی برای ادامه کار، خواستار ورود وزیر راه و شهرسازی و معاون زیرساخت‌ها به این پروژه  شود.

نکته اساسی درخصوص راه های زمینی استان این است که اگر چه در جاده‌های شریانی به دلیل وجود استانداردهای لازم، ایمنی بالایی وجود دارد اما در بخشی از این نقاط از جمله خط ساحلی بوشهر به دیر و اهرم به برازجان همچنان نارسایی ها موج می زند که نیاز است استاندار بوشهر پیگیری های ویژه ای را برای استانداردسازی این خطوط مواصلاتی انجام دهد.

انتظار می رود همان گونه که استاندار بوشهر سرکشی به پروژه ها را به عنوان یک اصل در برنامه های هفتگی خود گنجانده، مدیران دستگاه های اجرایی نیز به خود تکانی داده و با حضور منظم بر پروژه ها، زمینه ساز رفع بخشی از مشکلاتی شوند که فقط با بازدیدهای میدانی قابل شناسایی و زمینه پیگیری برای رفع آن امکان پذیر است.

یادداشت: مهرداد جشنی پور، خبرنگار و فعال رسانه- سوک

[کد خبر:AJ29054]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم

کانال تلگرامی پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم