اینه جم: هر شهری ستاره‌ها و استعدادهایی دارد که گاهی به دلیل عدم توجه و ایجاد مکان‌ها و ظرفیت‌های لازم توسط مسئولین و افراد متولی امکان بروز این استعدادها فراهم نمی‌شود.

 صحبت‌های جوان «گناوه‌ای» برنامه ستاره‌ساز/ به خاطر رؤیاهایم مسخره می‌شدم

به گزارش «آینه جم» به نقل از فارس؛ هر شهری ستاره‌ها و استعدادهایی دارد که گاهی به دلیل عدم توجه و ایجاد مکان‌ها و ظرفیت‌های لازم توسط مسئولین و افراد متولی امکان بروز این استعدادها فراهم نمی‌شود و این استعدادها همچنان ناشناخته می‌مانند.

شهر گناوه در نقطه شمالی استان بوشهر قرار دارد شهری که استعدادهای فراوانی در زمینه‌های ورزشی دارد اما این استعدادها به دلیل نبود زیرساخت‌های ابتدایی لازم تنها عده‌ کمی از جوانان مستعد می‌توانند این استعداد خدادادی خود را در نبود امکانات و حمایت‌های لازم بروز دهند.

سجاد نیک‌پرست در پرتاب نیزه، سیدمحسن حسینی‌پناه در پرتاب دیسک و ... از ورزشکاران و ملی‌پوشان گناوه‌ای بودند که با نبود امکانات توانستند در مسابقات جهانی و پاراالمپیک مقام‌هایی برای کشور عزیزمان ایران بدست بیاورند.

این بار جوان دیگری از گناوه به نام محسن دشتی با رفتن به برنامه ستاره‌ساز شبکه سه توانست به همه‌ ایران نشان دهد که در شهر گناوه با وجود همه‌ عدم‌حمایت‌ها و زیرساخت‌های مناسب، ستاره‌های بسیاری وجود دارند که با ایجاد حداقل‌ها و بستری جهت شکوفایی خود می‌توانند ستاره شوند.

سال ۹۸ یکی از بهترین سال‌های زندگی ستاره‌ساز فوتبال گناوه بود او امیدوار است در سال 98 اتفاقات جدید و خوبی برای ورزش و فوتبال در زادگاهش رقم بخورد.

خود را معرفی کنید 

من محسن دشتی متولد 1381/9/3 از بندر گناوه استان بوشهر هستم.

چه شد که به فوتبال علاقه‌مند شدید؟

در رشته‌های مختلف ورزش فعالیت کردم، ولی دیدم که در فوتبال استعداد زیادی دارم و می‌توانم موفق باشم.

روزهایی که فوتبال را شروع کرده بودید واکنش‌ها چطور بود چون خیلی‌ها اعتقاد دارند جوانان گناوه‌ای در فوتبال به هیچ‌جا نمی‌رسند و به نظر شما دلیل این نوع تفکر چیست؟

روزی که من فوتبالم را شروع کردم بسیاری از مردم من را به‌خاطر رؤیاها و آرزوهایم مسخره می‌کردند و می‌گفتند این چیزهایی که تو در ذهن داری همه‌شان یک رؤیای خنده‌دار است و تو به هیچ کجا نمی‌رسی و این من را قوی‌تر می‌کرد و باعث می‌شد در راه هدفم پشتکارم را بیشتر کنم.

به نظر من دلیل این نوع تفکر این است که هیچ‌گونه خروجی از فوتبال شهر به تیم‌های لیگ برتری نبوده و جوانان این شهر به دلیل نبود مشوق برای ادامه مسیر ورزشی انگیزه‌ای برای عملی کردن این باور غلط ندارند.

از چه تیم‌هایی پیشنهاد داری و تصمیمت برای ادامه فوتبال کجاست؟

از تیم‌های جوانان استقلال، پیکان و ذوب‌آهن  پیشنهاد دارم که با توجه به پیشنهادهای اخیر از سوی فوتبال پایتخت و سایر استان‌های بزرگ، انشاءلله با مشورت با آقای جباری و خانواده به‌زودی تصمیم می‌گیرم.

الگوی فوتبالی شما کدام بازیکن هست و سقف آرزوهای محسن دشتی تا کجاست؟
محمد صلاح در لیورپول و امید ابراهیمی در ایران الگوهای فوتبالی من هستند و آرزو دارم به یکی از تیم‌های بزرگ اروپایی بروم.

چطور با برنامه ستاره‌ساز آشنا شدی و در ابتدا چقدر آمادگی داشتید که با این چالش سخت روبرو شوید؟

من دنبال راهی برای شکوفایی خودم ابتدا در سطح شهر، سپس در استان بودم و می‌خواستم مثل بازیکنان بزرگ بدرخشم. به دلیل انجام بازی‌های لیگ برتر نوجوانان آماده برای انجام چالش‌ها در جو سنگین  بودم.

بعد از اینکه به تهران و این برنامه آمدی با کدام بازیکن بیشتر رفت و آمد داشتی؟
احسان فولادی گروه آقای بزیک و اهل شیراز هستند.

برمی‌گردیم به آخرین برنامه به نظرت دلیل حذف شما چه بود؟

به نظر خودم بیشترین دلیلش به افت کردن بدنم در طول ایام مسابقه برمی‌گردد که باعث حذفم از برنامه شد.

وقتی به گناوه برگشتید واکنش مردم و هم محله‌ای‌ها، خانواده و دوستانت چطور بود؟

استقبال مردم از من  پرشور بود و خوشحالم که مردم شهرم به من لطف دارند.

ارزیابی خودت از بازیکنان فوتبال استان بوشهر، به ویژه شهری که در آن به دنیا آمدی چیست و چطور می‌شود پتانسیل بالقوه و استعداد جوانان گناوه را شکوفا کرد؟

استان بوشهر و شهر گناوه پر از استعدادهای نهفته است که این برای تمامی ایران به‌خصوص مربیان بلندپایه و سرشناس ثابت شده است و مسئولین دست به دست هم بدهند و امکانات پیشرفت را در این شهر افزایش بدهند و توجه بیشتری به استعدادها داشته باشند و کاری نکنند که بازیکن بی‌استعداد با پارتی‌بازی و ناحقی جای یک فرد با استعداد را پر کند.

اسپانسرها و شرکت‌ها چقدر در فوتبال استان بوشهر و شهر گناوه برای جوانان گناوه‌ای سرمایه گذاری می‌کنند؟

متأسفانه خیلی کم و بهتر بگویم حتی نسبت به شهر گناوه بی‌توجه هستند، به حدی که برای گرفتن بودجه باید هزار بار التماس کنیم.

آیا امکانات کافی و یا حداقلی در شهر شما برای پیشرفت بیشتر و تمرین وجود دارد و از نظر شما مشکلات ورزش شهر و استان بوشهر چیست؟

متأسفانه  امکانات حداقلی هم وجود ندارد ، ولی جوانان گناوه‌ای چون علاقه دارند به‌خاطر پیشرفت با کمترین امکانات می‌سازند و دوست دارم مسئولین استان بیشتر به شهر گناوه توجه کنند و از جمله مشکلات شهر گناوه می شود به نبود استادیوم استاندارد، استعدادیاب جهت معرفی کردن به تیم‌های بزرگ و ملی و زمین تمرین استاندارد و مناسب اشاره کرد که با ایجاد چمن‌های طبیعی، برگزاری کلاس‌های مربی‌گری در گناوه و فراهم کردن وسایل تمرینات، بدنسازی، استخرهای مجزا برای بازیکنان و ورزشکاران جهت آب‌درمانی و ... به رشد فوتبال در گناوه و پیشرفت جوانان مستعد شهر گناوه کمک کرد.

تفاوت‌های فوتبالی در گناوه  و دیگر استان‌ها و شهرهای کشور را چگونه تشریح می‌کنید؟

در دیگر استان‌ها توجه بسیار زیادی بر روی فوتبال پایه صورت می‌گیرد و هرساله بازیکنان با کیفیتی به سطح لیگ برتر و ملی تقدیم می‌کنند، اما در گناوه استعدادیابی وجود ندارد تا بازیکنان مستعد شهر را استخراج کنند و یا آموزش‌های اصولی بر روی بازیکنان صورت نمی‌گیرد و این امر بر خلاف دیگر استان‌هاست و این جای نگرانی و تأسف دارد.

به نظر شما دلیل عدم نتیجه‌گیری و بهتر بگوییم نتیجه‌های ضعیف تیم‌های گناوه‌ای در مقابل تیم‌های خارج از استان چه چیزی می‌تواند باشد؟

نبود امکانات تمرینی، بی‌مهری بعضی از مسئولین به نهاد ورزش، نبود بودجه برای تیم‌داری در لیگ‌ها از جمله موارد عدم نتیجه‌گیری تیم‌های گناوه در مسابقات کشوری است و من می‌دانم که استان بوشهر و به‌خصوص شهرم گناوه پر از استعدادهای نهفته است که فقط کافی است به آن‌ها برسیم و پرورش صحیح بدهیم تا ببینید که چطور می‌تواند به راحتی به بالاترین سطح فوتبال کشور برسد.

دستگاه‌هایی که متولیان ورزش (اعم از شهرداری، شورای شهر، اداره ورزش و جوانان، فرمانداری) هستند چه تلاش‌هایی می‌توانند برای پیشرفت ورزشکاران انجام دهند و چه توصیه‌ای به آنها دارید؟
با توجه به درآمدهای کلان گناوه از طریق گمرک و دریانوردی، می‌توانند بودجه بسیار خوبی برای تقویت ورزش و ایجاد انگیزه برای جوانان در نظر بگیرند و امید است که شهرداری، فرمانداری و اداره ورزش و جوانان پشتکار و جنب و جوش بیشتری برای حمایت از ورزشکاران و ایجاد زیرساخت‌ها انجام دهند.

حرف پایانی

از مردم باغیرت که من را تنها نگذاشتند و همچنین از شرکت بندرسازان گناوه، شورای شهرگناوه، فرمانداری، شهرداری گناوه برای حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم و امیدوارم که از امسال شاهد تغییر خوبی در روند ورزشی شهر گناوه باشیم.

گفت‌وگو: امیرحسین جلال‌پور

[کد خبر:AJ28839]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب