آینه جم :   خبرنگاران  خلیج فارس در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • آخرین تغییرات بخشداری ها و فرمانداری های استان بزودی انجام خواهد شد. گویا این تغییرات با در نظر گرفتن فرصت وزارت کشور برای انجام آخرین تغییرات قبل از ورود به مرحله اجرایی انتخابات انجام خواهد شد.
  • شنیده می شود یکی از نمایندگان استان در حال بررسی تصمیم انصراف از داوطلبی در انتخابات مجلس است. گویا وی به جمع بندی رسیده شرایط برای رای آوری مجدد در انتخابات کم است.
  • یک گزارش رسمی نشان می دهد بانک های خصوصی و مؤسسات مالی و اعتباری فعال در استان کمتر از 35 درصد از منابع خود را که سرمایه مردم است، به عنوان تسهیلات در بوشهر پرداخت کرده اند و مابقی در دیگر استان های کشور سرمایه گذاری می شود. نقش کم رنگ و حتی بی رنگ بانک های خصوصی در توسعه استان نیازمند توجه معاونت اقتصادی استانداری به منظور ایفای تعهدات شان می باشد.
  • امام جمعه موقت دیر با بیان اینکه ریشه صید ترال باید خشکانده شود، گفته: همان‌طوری که در سواحل بوشهر اراده جدی برای مقابله با صید ترال دیده شد، در سطح شهرستان ما هم باید شاهد اقدام این چنینی باشیم تا زیستگاه آبزیان نابود نشود و صیادان ما که تمام دلخوشی‌شان رسیدن فصل میگو و تأمین معاش است متضرر نشوند.
  • اختتامیه سومین دوره ملی جایزه ادبی بوشهر پنجشنبه شب در شرایطی برگزار شد که تنها با حضور طاهره شمشیری عضو شورا همراه بود و شهردار و سایر اعضای شورا و مسئولان غیبت داشتند. مراسم معرفی برترین های این جایزه ملی با حضور شهروندان و اجرای گروه موسیقی کامکارها همراه بود. طی هفته پیش درباره نصب تصاویر برخی چهره های ادبیات بوشهر در سطح شهر (صادق چوبک، علی دشتی و رسول پرویزی) به انگیزه برگزاری این مراسم انتقادی از سوی طیف اصولگرا مطرح شده بود.

  • شورای آب‌پخش از انحلال رهایی یافت. فرخ عباسی، رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش از توابع دشتستان که ماه پیش در هیات حل اختلاف استان رای به انحلال آن داده شد، گفته: هیأت مرکزی حل اختلاف در تهران بعد از بررسی مدارک و مستندات، با پیشنهاد استان مبنی بر انحلال این شورا مخالفت کرد.
  • جلسه بازپرسی شکایت پیمانکار شهربان شهرداری بوشهر از سایت «خلیج فارس» و عضو شورای شهر هفته پیش برگزار شد. این شکایت مربوط به انتشار گزارش هایی در این رسانه پیرامون عملکرد این پیمانکار است که همزمان توسلی عضو شورای شهر نیز به دلیل شکایت پیمانکار سابق شهربان، در جلسه بازپرسی دادگاه باید حضور داشته باشد.
  • خبرهایی مبنی بر مرگ یک دختربچه بوشهری به دلیل اشتباه رخ داده در یکی از بیمارستان های مرکز استان درخصوص میزان تزریق و از کار افتادن کبد وی در فضای مجازی منتشر شده است. گویا وی با بالگرد اورژانس به شیراز منتقل شده و پزشکی در شیراز اعلام کرده که به دلیل دوز بالای تزریق صورت گرفته، کبد وی از کار افتاده و دو روز بعد جان خود را از دست داد. در دانشگاه علوم پزشکی تاکنون توضیحی در این خصوص ارائه نکرده است.
  • با گرم شدن هوا، تمایل به شنا در سواحل و رودخانه های استان نیز افزایش یافته، در این بین بی توجهی به هشدارها مبنی بر عدم شنا در نقاط حادثه خیز منجر به افزایش آمار غرق شدگی گردیده است. براساس گزارش اورژانس استان، تنها در خردادماه سالجاری، ٥ مورد غرق شدگی منجر به فوت در استان گزارش شده که شامل دو كودك ٦ و ٧ ساله، خانم ١٥ ساله و دو مرد ٢٢ و ٣٠ ساله بودند.
  • شنیده می شود هفته پیش در یکی از شهرهای استان مرد جوان و متاهلی با شلیک تیر از اسلحه شکاری در حمام منزل، به زندگی خود پایان داده است.  
  • حرکت نامنظم اتوبوس های شهری بوشهر نارضایتی و گلایه شهروندان را در پی داشته است. به گفته آنها، پس از تعطیلات مدارس، ناوگان اتوبوسرانی بوشهر بدون توجه به زمان های تعیین شده فعالیت می کند و مسافران با تاخیر به مقصد می رسند.
  • شهردار پارسیان هرمزگان معتقد است مصاحبه علوی نماينده لامرد فارس در مورد اختصاص عوارض آلاينده هاي عسلويه به شهرستان هاي لامرد، مهر و پارسيان باعث شد مسئولين و نمايندگان استان بوشهر به موضوع حساس شده و احتمال اينكه چيزی عايد ما نشود زياد است. به گفته وی، اين اقدامات مي بايست به دور از هياهو و با اقناع افكار عمومي انجام شود.
  • نگهداری بنزین در شناورها ممنوع است. پاکنژاد، فرماندار گناوه و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران با اعلام این مطلب گفته: هنگام ورود شناورها به خور تا زمان خروج حداقل یک نفر ملوان با توانایی لازم در شناور حضور داشته باشد تا در صورت بروز حادثه امکان مدیریت اولیه ماجرا را داشته باشد.
  • حرکت طرح بازآفرینی شهری در بوشهر لاک پشتی است. گویا این طرح برغم اینکه در مواردی از کشور جلوتر است، سرعت لازم را در محلات هدف که شامل بافت تاریخی و محلات جنوبی شهر ندارد.
  • خبر می رسد ناصر کرمی مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس دارد. وی که ماه گذشته از این سمت کنار گذاشته شد، هرچند متولد دشتستان است، اما ظاهرا برای کاندیداتوری در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ابراز تمایل کرده است.
  • از شما چه پنهان، شاهین شهرداری بوشهر در شرایطی عزم حضور در لیگ برتر دارد که بودجه منفی یک میلیاردتومان دارد. براساس اعلام رییس شورای شهر، میزان بدهی این تیم 6 میلیاردتومان است و بودجه مصوب این باشگاه برای سالجاری نیز 5 میلیاردتومان می باشد. به عبارتی در شرایطی که حضور در این رقابت ها دست کم 15 میلیاردتومان نیاز دارد، شاهینی ها با کسری یک میلیاردی مواجه اند، از این رو انتظار  می رود برای بودجه بندی آن تصمیم مناسبی اتخاذ شود.
  • شنیده می شود اسپانسر موردنظر شهرداری و شورا برای حمایت از تیم لیگ برتری شاهین خواستار برخی امتیازات در زمینه سرمایه گذاری هتل و قراردادهای مرتبط با شهرداری می باشد که باید دید تا چه اندازه اجرایی است.
[کد خبر:AJ28619]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب