IMG_20180920_222955_494.jpg

 

 

 
آینه جم:  مصطفی ارجمند:   امروز خبری خواندم که ۱۳ تن از مدیران شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی در شیراز در حال محاکمه به جرم ارتشا و تبانی هستند!
 
یکی از این مدیران در حال محاکمه برایم بسیار آشنا بود چند باری برای بازدید از بزرگترین منطقه عملیاتی زاگرس جنوبی یعنی نار و کنگان به جم سفر کرده بود و با مدیران شهرستان هم دیدار داشت.
 
مردم جم همیشه از دست بسته منطقه عملیاتی نار و کنگان برای اجرای مسئولیت های اجتماعی این شرکت ناراضی بوده اند و در یکی از سفرهای این مدیر زاگرس جنوبی، فرصتی دست داد تا گلایه مردم منتقل شود و البته تقاضایی هم برای همکاری در زیرسازی و آسفالت جاده منتهی به نار و کنگان (اکبر آباد) داده شد. پاسخ های آن روز آن مدیر و  متهم اصلی در حال محاکمه این روزها شنیدنی بود: 
 
«با لحنی طلبکارانه که انگار تمام کائنات باید از خدماتش تشکر کنند و هر کمکی که تا به امروز در شهرستان جم انجام داده جز فضل و کرم ایشان نبوده فرمودند که برای کمک به شهرستان محدودیت های قانونی جدی وجود دارد! و دست ما هم بسته است اما قول تحویل ۲۰ میلیون تومان سنگ جدول را می دهم!!!»
 
انگار داشت صدقه به فقیر می بخشید. بدهکار هم شدیم! واقعا حس ناخوشایندی داشتم. جلسه بدون یک سانتی متر خروجی تمام شد و ننگ همان چند متر سنگ جدول را هم نپذیرفتیم اما چند مدت پیش که خبر بازداشت و امروز خبر دادگاهش را شنیدم یاد همان جمله افتادم که « محدودیت قانونی وجود دارد!!!»
 
پی نوشت:
اول: سرنوشت خیلی از ما ها می تواند همین باشد. در هر جایی که هستیم باید مواظب خودمان، دست مان، چشم مان و قلم مان باشیم. میلیارد رقم کمی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت. وقتی در یک شرکت ۱۳ نفر متهم شده اند یعنی خیلی سخت است مقاومت کردن در برابر حرص سرکش!
دوم: هیچ مدیری را تا امروز به خاطر خدمت به مردم ولو خلاف قانون محکوم نکرده اند. قانون برای تسهیل خدمت به مردم است و اگر مدیری صادقانه و مردم دارانه خدمت کند در یادها ماندگار خواهد ماند نه در خبر بازداشت ها!
سوم: ریا و تظاهر مثل موریانه بدنه مدیریتی کشور را سست کرده است و اگر فکری برایش نشود جز سست کردن اعتماد و امید مردم هیچ نخواهد داشت!
 
تصور کنید مدیری که برای کمک نکردن از قانون کمک می گرفت امروز برای دور زدن قانون به نفع خود و نه به نفع جامعه در حال محاکمه است!
دنیا عجیب دار مکافات است ... عجیب
** مصطفی ارجمند
[کد خبر:AJ28150]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # سیدمسلم زارعی 1398-02-06 09:56
احسنت جناب ارجمند عزیز
خیلی وقت بود دست به قلم نشده بودی
تو فقط بنویس
نکند روزی بیاد که قلمت و به هر دلیلی زمین بزاری
موفق، پیروز، سربلند و خوشبخت باشی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب