اینه جم: شکر تنظیم بازار که بعد از مدتیی بی خبری در آستانه توزیع در بازار بوشهر قرار گرفته، با افزایش عجیب قیمت مواجه شده است.

به گزارش «اینه جم»؛ از زمانی که شکر در کورس گرانی قرار گرفت و به قیمت هر کیلوگرم بیش از شش هزار تومان رسید، دولت مبنا را بر حمایت از مصرف کننده قرار داد و با توزیع دهها تن شکر با قیمت مصوب هر کیلوگرم 3600 تومان به دست مصرف کننده رساند.

به گزارش «خلیج فارس»؛ اتاق اصناف مرکز استان هم در همان زمان درخصوص تغییر چرخه توزیع که منجر به ایجاد صف طولانی برای شکر شده بود، وارد عمل شد و با برنامه ای که پیش روی مراکز توزیع قرار گرفت و با پیگیری های مداوم، توانست جلو ایجاد صف جلو فروشگاه ها برای دریافت شکر تنظیم بازار را بگیرد. این رویه باعث بهبود تب تورمی ناشی از شکر در بازار نیز شد.

کسبه بوشهر نیز از توزیع این کالا راضی بودند زیرا هر کیلوگرم شکر را به قیمت 3200 تومان خریداری کرده و به قیمت 3600تومان می فروختند.

اما در هفته های اخیر روند توزیع این کالای استراتژیک توسط دولت تغییر کرد. دولت برای افزایش قیمت شکر با قیمت مصوب رو به یک سیاست جدید آورد و آن چیزی نبود به جز شکر بسته بندی.

در این راستا، به ازای بسته بندی شکر کارخانه ای، هر کیلوگرم 700 تومان هزینه متوجه مصرف کننده می شود. از آنجا که بسته های شکر 4.5 کیلوگرم وزن دارند مصرف کننده باید 3150 تومان بابت بسته بندی این کالا بپردازد.

از نکات قابل توجه اینکه پیگیری ها نشان می دهد حاشیه سود واحدهای صنفی عرضه کننده شکر نیز به ازای هر کیلوگرم همان 400 تومان است.

از آنجا که قشر آسیب پذیر خریدار شکر با نرخ مصوب دولتی هستند، این افزایش هزینه برای آنها بسیار قابل توجه بوده و اعتراضاتی را توسط مشتریان به همراه داشته است.

به نوشته روابط عمومی اتاق اصناف استان؛ همچنین با توجه به کاهش ارزش پول ملی و آسیب دیدن مردم از وضعیت اقتصادی عده زیادی از آنها که خواهان خرید کمتر از 4.5 کیلوگرم شکر هستند عملا به بسته بندی هایی که صورت می گیرد، دچار مشکل می شوند. لذا شایسته است که رویه ها به نفع مصرف کننده تغییر کند.

گفتنی است قیمت شکر در بازار بوشهر هر کیلوگرم 7 تا 8 هزارتومان می باشد و با توجه به در پیش بودن ماه رمضان، نیاز به آن بیشتر خواهد بود.

[کد خبر:AJ28133]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب