آینه جم:    خبرنگاران خلیج فارس در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • هفتمین سفر روحانی به استان بوشهر فردا یکشنبه (26 اسفندماه) انجام می شود. رییس جمهور پس از سخنرانی عمومی در ورزشگاه کنگان، به افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی خواهد رفت و نهایتا در شورای اداری حضور می یابد. اولین سفر روحانی در قامت رئیس جمهوری به بوشهر در آذرماه 1392 انجام شد که دلیل آن دلجویی از اهالی منطقه زلزله زده دشتستان عنوان شد، دومین سفر روحانی نیز در دیماه سال 93 اتفاق افتاد در قالب دیدار استانی هیات دولت رقم خورد. اسفند ماه 93، دیماه 94، فروردین 96 و شهریور97 زمان سفرهای بعدی روحانی به بوشهر بوده که با مقصد عسلویه و برای بهره برداری از فازها و پالایشگاه و پتروشیمی ها انجام شده است.
  • عکاس بوشهری در یک جشن ملی خوش درخشید. روز گذشته در جشنواره تصویر سال، حسین حیدرپور تندیس ویژه بهترین عکس خبری 10 سال اخیر را دریافت کرد، عکسی که درباره مانور آلودگی شیمیایی در نیروگاه اتمی بوشهر بود و در رسانه های جهانی نیز بازتاب داشت.

  • برخی وزرا و معاونان رییس جمهور به استان سفر می کنند. با خبر شدیم همزمان با سفر حسن روحانی به جنوب استان، طی امروز و فردا برخی وزرا و معاونان رییس جمهور وارد استان خواهند شد تا به عنوان نمایندگان معین ریاست جمهوری به شهرستان ها سفر داشته باشند. گویا وزرای بهداشت، نیرو، صنعت، کار، ارتباطات، جهاد کشاورزی و برخی معاونان روحانی طی امروز و فردا وارد استان می شوند.
  • حراست اداره کل ارشاد بوشهر با انتشار بیانیه ای اعلام کرده: مجوز اجرای کنسرت در "کافه لنج" را صادر نکرده ایم و اگر اتفاقی رخ داده، بصورت خودسرانه صورت گرفته است.
  • کانال‌های تلگرامی ادارات تبدیل به تابلوی اعلانات ترحیم شده است. کانال ‌های اطلاع‌رسانی در برخی ادارات کاربری اطلاع‌ رسانی را از دست داده و برای آگاهی‌بخشی در خصوص آمار فوتی اقوام پرسنل مورد استفاده روابط عمومی‌ها قرار می ‌گیرد!
  • شهرداری ‌های استان خصوصا در شهرهای کوچک با مشکل تأمین حقوق کارگران وکارمندان مواجه‌ اند. گویا تعدادی از شهرداری‌ ها در نیمه دوم امسال حقوق پرسنل و کارگران خود را بصورت نامنظم پرداخت کرده‌ اند. گفته می‌شود در ایام پایانی سال چالش مهم شهرداری‌ها تأمین منابع مالی برای پرداخت معوقات کارکنان است.
  • دانش‌آموزان دوره ابتدایی عید 98، پیک نوروزی ندارند و طرح «عید و داستان» جایگزین پیک نوروزی شده است. رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به ابعاد مغفول مدرسه مخصوصا در دوران کودکی که کمترمورد توجه قرار گرفته گفت: این برنامه برای تقویت مهارت خواندن و نوشتن است، چالش سال گذشته این بود که مدارس می‌گفتند طرح، دیرهنگام به آنها اعلام شده و امسال زودتر اطلاعیه را به استان‌ها ارسال کردیم.
  • رستمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان برای چندمین بار طی سالیان اخیر قول بسته شدن پرونده مسکن مهر استان داده؛ این بار در سال 98! وی گفته: دو هزار و ۱۹۷ واحد مجموع واحدهای مسکن مهر استان بوشهر است که باید تعیین تکلیف شود که در سال آینده پرونده مسکن مهر استان بوشهر بسته شود. طی سالهای گذشته چندین بار چنین وعده ای مطرح شده بود.
  • ادبیات عجیب یکی از فرمانداران خبرساز شده است. به تازگی فایل صوتی منتسب به یکی از فرمانداران استان در فضای مجازی منتشر شده که در گفتگوی خود از واژه ای سخیف برای بیان بی توجهی اش به مطالب منتشر شده در فضای مجازی بهره می برد! 
  • خبر می رسد پیگیری هاشم زاده عضو شورای شهر بوشهر برای تصویب جت اسکی در ساحل جفره و رساندن لایحه شهرداری بصورت دستی با انتقاد برخی اعضا مواجه شد، طوری که پویا دولابی رییس کمیسیون شهرسازی نسبت به عدم ارائه سیستمی نامه معترض بوده و تلویحا آن را دارای شائبه عنوان کرده است. وی سپس در واکنش به این اصرار، برای دقایقی جلسه شورا را ترک کرد. وی و نصرتی معتقد بودند که این پروژه باید طرح خود را ارائه کرده و مانند بقیه پیشنهادات در انتظار بررسی باشد، عبدالله زاده نیز با اشاره به وجود یک جت اسکی در همین محل، برپایی همزمان آنها را از نظر ایمنی و توجیه اقتصادی دارای اشکال دانست. نهایتا هاشم زاده با بیان اینکه هیچ ارتباطی با این پروژه ندارد و از بدبینی همکارانم گلایه مندم، گفت: امیدواریم همه طرح هایی که وارد شورا می شود بصورت سیستمی وارد شود. دست آخر شورا نیز با این لایحه شهرداری موافقت نکرده و قرار شد اگر برای ایام نوروز است، معاون اجرایی شهرداری در قالب اختیاراتی که دارد بصورت موقت مجوز دهد.
  • دریانوردان بوشهر که این فصل به لیگ برتر فوتبال ساحلی راه یافته، به فکر واگذاری امتیاز است. حسین طبیب نژاد مدیرعامل این باشگاه اعلام کرد: به دلیل مشکلات مالی و محقق نشدن برنامه های مالی باشگاه قصد داریم امتیاز دریانوردان بوشهر را واگذار یا با امتیاز دسته پایین تر معاوضه کنیم.
  • معلمان حق التدریسی استان بوشهر می گویند: معلم نسیه ای شده اند، طوری که طی 6 ماه اخیر حقوق آنها پرداخت نگردیده است.
  • ساکنان خانه های مسکن مهر صلح آباد بوشهر از عدم صدور سند گلایه مند هستند. به گفته آنها با وجود پرداخت هزینه های اعلامی از سوی راه و شهرسازی، ولی هنوز خبری از سند نیست و این موضوع مشروط به هزینه های دیگری بابت آسانسور و موارد دیگر شده است.
  • سكينه الماسي نماينده جنوب استان هفته گذشته همراه گروه پارلمانی به نیویورک سفر کرده و در نشستی با عنوان "برابري جنسيتي" در سازمان ملل متحد سخنرانی داشته است.
  • مالباختگان پرونده مضاربه صوری بوشهر از طولانی شدن رسیدگی به آن و تاخیر زیاد در دریافت وجوه خود گلایه مندند. به گفته آنها، این پرونده در پنجمین سال خود بسر می برد ولی مدت هاست از پرداخت ها خبری نیست.
  • بردخون از 5 ماه گذشته شهردار ندارد. این درحالیست که شهردار جدید در دیماه از سوی شورای شهر انتخاب شده ولی هنوز حکم وی توسط استاندار صادر نگردیده است.
  • خبر می رسد انتخابات اتاق بازرگانی بوشهر تایید شده و اعتبارنامه هیات جدید نمایندگان تایید گردیده است.
[کد خبر:AJ27797]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب