آینه جم: بررسیها نشان میدهد با وجود ادعای اخیر وزارت ارتباطات مبنی بر کنترل پیامکهای تبلیغاتی مزاحم، ارسال این پیامکها همچنان ادامه دارد.
به گزارش «آینه جم»؛ موضوع پیامکهای تبلیغاتی مزاحم یکی از مباحثی است که از سالها پیش مطرح بوده و اظهارنظرهای زیادی درباره آن از سوی مسئولان و کارشناسان مطرح شده است.
از آن جایی که این پیامکها برای مردم ایجاد مزاحمت میکند، یکی از نارضایتیهای همیشگی مشترکان اپراتورها همین موضوع است و مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به خاطر آن، بارها از سوی مردم مورد انتقاد قرار گرفتهاند.
در طول سالهای اخیر راهکارهای مختلفی برای مدیریت پیامکهای تبلیغاتی مزاحم به کار گرفته شد و در مقاطعی نیز این راهکارها توانست تا حدی از میزان آنها بکاهد، اما متأسفانه این موارد مقطعی بود و در نهایت مشکل پیامکهای تبلیغاتی مزاحم به قوت خود باقی میماند. با توجه به این که هیچ راهکار مناسبی برای جلوگیری از ارسال این پیامک ها پیدا نشده، با گذشت زمان در سالهای اخیر شاهد بیشتر شدن مزاحمتهای پیامکی بودهایم.
به گزارش ایسنا؛ادامه این مزاحمت برای مردم، موجب شدتارئیسجمهور نیز از این وضعیت انتقاد کند. در پی این انتقاد روحانی، وزارت ارتباطات مقابله با ارسال پیامکهای تبلیغاتی مزاحم را آغاز کرد.
به طوری که وزیر ارتباطات پس از گذشت چند روز، از لغو مجوز ۳۰ دفتر خدمات ارتباطی و قطع ۱۵۴۴۰ سیمکارت مزاحم خبر داد اما به رغم گذشت چند هفته از ارائه این آمارها توسط وزیر ارتباطات بررسیهای ما نشان میدهد کسانی که پیامکهای تبلیغاتی دریافت میکردند، همچنان با این مشکل مواجه هستند و در مواردی دریافت این پیامک ها حتی بیشتر از گذشته نیز شده است.
این موضوع نشان میدهد که این بار هم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدیریت معضل ارسال پیامکهای تبلیغاتی مزاحم موفق نبوده اند و مسئولان باید جدیتر از گذشته به فکر این مشکل باشند.
[کد خبر:AJ27529]