آینه جم:  ، خبرهای دریافتی نشان می دهد که احزاب سیاسی اصول گرا در استان بوشهر برای حضور قدرتمند در خانه احزاب نشست های مشترکی را طی یک ماه گذشته از سر گرفته اند.
 
آنها معتقدند که راه اندازی خانه احزاب می تواند نوید بخش ایجاد محلی برای تمرین دموکراسی بین احزاب و تشکل های سیاسی غیرهمسو با تفکرات مختلف برای پیشبرد اهداف و سیاست های حاکمیت باشد.
 
این در حالی است که خانه احزاب ظرفیت قوی برای مطرح کردن درخواست ها، مطالبات و نیازهای مردمی به مسئولان دارد که حتی می توانند به دولت برای پیشبرد ارائه خدمات به مردم نیز کمک کند.

از سویی دیگر یکی از روزنامه نگاران اصلاح طلب نیز در صفحه شخصی خود نوشت : شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان بوشهر به دلیل لابی های پیدا و پنهان معاونت سیاسی استانداری بوشهر در انتخاب فراکسیون اصلاحات خانه احزاب این استان را تحریم می کند.

 
از طرفی حزب اعتماد ملی استان بوشهر نیز طی بیانیه ای اعلام کرده که در اعتراض به برخی از لابی ها های پیدا و پنهان افراد بازنشسته ای که در احزاب تک نفره حضور دارند و با توجه به بازنشسته بودنْ همچنان حاضر به رها کردن مقام های خود نیستند و همچنین عدم ارزش دادن به حضور جوانان در صحنه ، از شرکت در انتخابات خانه احزاب انصراف داده است.
 
حال با این شرایط و در حالی که در قالب گفتمان اصلاح طلبی ، اصلاح طلبان با دال مرکزی توسعه سیاسی و دال فرعی آزادی بیان و فعالیت آزاد احزاب در 21 سال پیش وارد عرصه سیاسی ایران شده اند حاضر به شرکت در دمکرات ترین صحنه حضور در قالب یک فعالیت در جامه مدنی، که انتخابات خانه احزاب استان بوشهر است نمی شوند و خط بطلان بر پارادایمی می کشند که با اصول فطری آنها هم زاد بوده است.
 
احزاب سیاسی شامل اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدالیون می توانند با حضور در خانه احزاب به هفکری و تعامل با یکدیگر بپردازند که هر چند دارای سلایقی مختلف هستند اما می توانند در مسائل مشترک به یک نوع تفاهم سیاسی دست پیدا کنند که برای مردم و نظام می تواند مفید واقع شود.
 
به نظر می رسد با شرایط مساعدی  که برای شکل گیری خانه احزاب در استان بوشهر بوجود آمده نباید به هر بهانه ای نگاهی تنگ نظرانه و محدود به این تشکل غیردولتی و البته دارای شخصیت حقوقی مستقل وجود داشته باشد که موفقیت در مشارکت است نه در انزوا و عزلت نشینی.
 
یادداشت: دکتر مهرداد جشنی پور خبرنگار و کارشناس مسائل سیاسی ایران/ سوک 
[کد خبر:AJ27037]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب