1397052313053722615028054.jpg

آینه جم:  بیمارستان امام خمینی کنگان همیشه منبع خیلی خبرها از جنوب استان بوشهر بوده است و تاکنون فرصتی نشده بود از این مجموعه درمانی دیدن کنم گرچه سال گذشته همراه با وزیر بهداشت و درمان و نماینده مجلس دقایقی در بیمارستان حضور یافتم اما نتوانستم با این بیمارستان  آشنا شوم این در حالیست بارها خبرهای آن در  این  سایت خبری کار کردم. 
روز گذشته با رئیس بیمارستان تماس گرفتم و جویای احوال وی و اخبار بیمارستان  شدم، انرژی فوق العاده رئیس پر انرژی بیمارستان و دعوتش   انگیزه ای شد برای بازدید از  بیمارستان؛  تا روز چهارشنبه راهی کنگان شوم. 
در مسیر جم به کنگان،   تبعیض و کمبود برخی بخش های درمانی در بیمارستان شهرم در ذهن مرور می کردم و اینکه مسوولان بیمارستان توحید و ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت تلاشی برای افزایش کمی و کیفی خدمات درمانی نمی کنند!  چرا که چندین سال است خدمات درمانی بیمارستان توسعه چندانی نداشته است.

۲۰۱۸۱۲۲۶_۰۹۰۶۰۲.jpg

دکتر حسن حیدری از سال ۹۴ رئیس بیمارستان می شود از زمان حضور ایشان تاکنون خدمات این بیمارستان بدون تعارف دو برابر شده است افزایش تخت های بیمارستان از ۹۶ به ۱۹۲  موید این مطلب است. 
به محض رسیدن به دفتر رئیس بیمارستان؛  دکتر حیدری به گرمی استقبال کرد .
دقایقی در دفتر رئیس بیمارستان حضور داشتم دکتر حیدری که تازه به دفتر کار رسیده بود همچنان که صحبت می کردیم  نگاهی به  نامه های ارسالی دانشگاه علوم پزشکی  می کرد و دستوراتی داد دستوراتی با درون مایه اقتدار! 
یکی از نامه ها که با تاکید زیاد به کادر بیمارستان اعلام کرد این بود طبق نامه دانشگاه؛  پزشکان متخصص طرحی باید ۲۳ روز در ماه در خدمت بیمارستان باشند و به هیچ وجه نباید مطبی بیرون داشته باشند یا جایی دیگر شاغل باشند ؛ به نظر من نامه و دستور خوبی بود چراکه برخی از پزشکان انسان های زرنگ  و زیرکی هستند!.
بعد از بررسی نامه ها؛ دکتر حیدری صندلی ریاست بلند شد  و کنار من روی صندلی  ارباب رجوع  نشست، تا نوبت هم صحبتی من با رئیس بزرگ ترین بیمارستان جنوب استان بوشهر برسد. 

1-1.jpg

دکتر حیدری می گفت ۲۲ سال سابقه مدیریت دارم و عشق  خدمت به مردم در وجودم است از این که بتوانم برای مردم کاری کنم لذت می برم.
  ای کاش همه مدیران این ویژگی را با تمام وجود داشتند،  من این ویژگی رئیس بیمارستان کنگان را در ادامه بازدید از بیمارستان دیدم گرچه تلاش های سه ساله این مدیر برای توسعه کمی و کیفی خدمات بیمارستان امام خمینی ره  کنگان گویای این مطلب است. 
دکتر حیدری گفت این بیمارستان،  بیمارستان معین نفت شده است و با وجود صنایع عظیم در منطقه و همچنین نبود درمانگاه مجهز در جنوب بوشهر و حتی جنوب فارس و غرب هرمزگان،  باید به طور ویژه توسعه یابد. 
رئیس بیمارستان تعدادی بروشور از عملکرد بیمارستان به من داد بروشورهایی که روند توسعه بیمارستان به تصویر کشیده اند. 
 جلسه داخلی مدیران  بیمارستان در حال آغاز شدن بود دکتر حیدری  گفت برای دقایقی باید همراه با یکی از سردبیران سایت های خبری منطقه از بیمارستان بازدید کنیم و جلسه را ترک کرد. 
تمیزی و نظم بیمارستان اولین موردی بود که در ابتدای بازدید توجهم را جلب کرد بیمارستانی که همچون رئیس آن پا به سن گذاشته است  با این وسعت و حجم مراجعه ؛ همانند رئیسش جوان به نظر می رسید!.
رئیس بیمارستان افزایش کمی خدمات درمانی بیمارستان و توسعه فیزیکی را از اولویت های خود بر می شمرد و می گفت این آغاز راهی است که تلاش کنیم مردم منطقه بعد از خدای نکرده بیماری دغدغه نداشته باشند .
بعد از دیدن  بخش رادیولوژی و بخش بستری، با رئیس بیمارستان از بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بازدید کردیم دکتر حیدری می گفت بخش مراقبت های ویژه؛  قلب بیمارستان است و ۱۰ تخت در این بخش راه اندازی شده است. 
در حین بازدید از این بخش؛  با متخصص جوانی روبرو شدیم متخصص مغز و اعصاب بیمارستان کنگان که نویسنده ۱۰ کتاب علمی است ، این یکی از ده ها  متخصصی است که در سال‌های اخیر جذب بیمارستان کنگان شده است. 
دکتر حیدری در ادامه گزارشی از جذب متخصصان داد.
جذب ۵۰ متخصص در بیمارستانی که در منطقه محروم جنوب کشور  واقع شده است کار سترگ است، مطمئنا برای پزشکان متخصص ماندن در شهرهای بزرگ هم از نظر  پیشرفت علمی و هم از نظر مالی بهتر است.

1__1f6e3922.jpg

بعد از بازدید بخش مراقبت های ویژه،  از بخش اورژانس،  دیالیز،  تالاسمی و ام آر آی نیز دیدن کردم. 
کنجکاو بودم  بدانم  دیدگاه بیماران نسبت به خدمات دهی بیمارستان چگونه است،  چرا که در بیمارستان شهرم ( بیمارستان توحید جم ) برخی از بیماران از تبعیض ها گلایه مندند؛  بدون اغراق  اکثر بیماران بستری و مراجعین به این بیمارستان از خدمات دهی و اخلاق پرسنل درمانی و اداری ابراز رضایت کردند. 
دکتر حیدری از مدیرانی است که برای اهالی رسانه احترام زیادی قائل است انتخاب رئیس بیمارستان کنگان به عنوان مدیران پاسخگو و رسانه ای  توسط فرمانداری این شهرستان گویای این مطلب است.
بعد از بازدید بخش های داخلی  بیمارستان،  دقایقی در محوطه  و فضای سبز آن قدم زدیم ، طرح جالبی به ابتکار رئیس بیمارستان در حال اجرا بود پدر هر نوزاد بعد از تولد فرزندش،  درختی در محوطه بیمارستان می کارد این طرح که ابتکار  این بیمارستان است سبب شده روز به روز فضای بیمارستان سبزتر  شود همان طور که شاهد رویش سبزگونه بخش های مختلف بیمارستان هستیم. 
بعد از یک ساعت بازدید بیمارستان،  با این  رئیس خوش اخلاق خداحافظی  و بیمارستان را به مقصد جم ترک کردم .
** گزارش:  ابراهیم قیصری _ سردبیر

۲۰۱۸۱۲۲۷_۰۷۵۹۴۲.jpg

۲۰۱۸۱۲۲۶_۰۹۳۶۴۱.jpg

۲۰۱۸۱۲۲۶_۰۹۴۳۲۸.jpg

۲۰۱۸۱۲۲۶_۱۰۰۱۲۴.jpg

[کد خبر:AJ26859]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # کارگر خدماتی 1397-10-06 10:18
سردبیر محترم لطفا به داد ما کارگرای خدماتی بیمارستان امام خمینی استان بوشهرشهرستان کنگان برسید باتوجه به اینکه تمام وقت دربیمارستان شاغل هستیم ولی متاسفانه بدون قراردادومزایای قانون کار هستیم حقوق رابصورت ساعتی دریافت میکنیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # همشهری 1397-10-10 09:26
این همه تعریف ازبیمارستان کنگان اغراق آمیزهست اگر امکاناتش زیاد بود این همه بیماران را به کشتن نمیداد....ازنظر تمییزی که دیگه جای خود دارد......
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب