آینه جم: گرانی پروازهای بوشهر در ناتوانی مدیران استانی، خودروی اداره زیر پای مدیر مستعفی و بازنشسته، تکليف خودروهاي در‌گمرک‌مانده و رقیب فرماندار دشتستان برای در دست گرفتن معاونت استانداری گیلان برخی از شنیدنی های هفتگی خلیج فارس است

  • نخست اینکه افزایش قیمت بلیط پروازهای بوشهر به تهران و بالعکس نارضایتی هم استانی ها را در پی داشته است. براین اساس بلیط این مسیر در شب گذشته در حوالی قیمت 760 هزارتومان سیر کرده و خبری هم از اقداماتی برای کنترل این شرایط نیست.
  • به گفته مدیرکل ثبت احوال استان، 66درصد متقاضیان تغییر نام در بوشهر را زنان تشکیل می دهند.
  • در آستانه امتحانات میانسال مدارس، پیام های مکرری درخصوص کلاس های جبرانی بصورت اجباری به دست مان رسیده است. برخی مخاطبان می گویند: اگر همه معلمان در زمانی که کلاس درس برقرار است نسبت به آموزش با حساسیت بیشتر اقدام کنند، نیازی به این همه کلاس جبرانی و هزینه های مضاعف از جیب والدین نیست.
  • محمود صادقی نماینده تهران با بیان اینکه برای ادعایم درباره شورای نگهبان شاهد دارم، گفت: این شکایت را فرصتی برای اصلاح می‌دانم؛ خوشبختانه تعدادی از افرادی که برای تأیید صلاحیت به آن‌ها پیشنهاد پرداخت وجه شده یا در این باره اطلاع دارند، آمادگی خود را برای ادای شهادت در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام کردند.
  • «برق نیروگاه بوشهر کیلوات - ساعتی چقدر تمام می‌شود؟» صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب در نامه ای با تیتر بالا خطاب به علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور نوشت: یک‌بار از حضرتتان جسارتا پرسیدم تولید برق کشور کیلوات-ساعتی در حدود یکصد تومان می‌شود. آیا به مردم گفته‌اید برق نیروگاه هسته‌ای بوشهر کیلواتی چقدر تمام می‌شود؟ آیا مردم رضایت دارند درآمدهای کشور این‌گونه هزینه شود؟
  • ارسلان زارع فرماندار کنونی دشتستان و سیروش شفقی فرماندار سابق رشت دو گزینه جدی معاونت سیاسی، امنیتی استانداری گیلان هستند. این خبر به نقل از سایت دیارمیرزا است.
  • زمزمه هایی درباره احضار یکی از مدیران کل سابق پس از برگزاری تودیع وی به گوش می رسد. گویا یکی از دستگاههای نظارتی در این خصوص دست به چنین اقدامی زده است.
  • گفته می‌شود یکی از مدیران بازنشسته ادارات کل استان بوشهر که چند وقتی است از آن اداره رفته، همچنان از خودروی دولتی برای امورات شخصی خود استفاده می‌کند. به نوشته بامدادجنوب، مشخص نیست نهادهای نظارتی در این مورد چه می‌کنند، اگر نمی‌دانند که وای به حال شان و اگر می‌دانند و عمل نمی‌کنند پس بهتر است خودشان نیز استعفا بدهند و بروند تا خلقی از وجودشان آن راحت شوند.
  • گرانی کالا و لوازم خانگی شیوه های فروش متنوع ایجاد کرده است. ظاهرا برخی شرکت های لیزینگ فروش کالای خانگی در کشور ایجاد شده که تسهیلات ویژه برای خریداران ارائه می دهند.
  • استیضاح وزیر آموزش وپرورش به طنز تبدیل شده و باعث گردیده اعلام طرح استیضاح بطحایی، از سوی فرهنگیان جدی گرفته نشود و به "شوخی مجلس" تعبیر شود. گویا امضا و در ادامه پس گرفتن امضای نماینده ها زیر برگه استیضاح وزیران با تحلیل سهم خواهی نماینده ها مواجه شده است.
  • صداوسیمای بوشهر مستند استانداران ادوار را برای پخش به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی آماده کرده است. شنیدیم جهانبخش استاندار بوشهر در دولت احمدی نژاد در بخشی از مصاحبه اش، یکی از افتخارات خود در دوران مسئولیت را تفکیک جنسیتی در ادارات استان اعلام کرده است.
  • انتخابات جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بوشهر در اسفندماه برگزار می شود. گویا طی هفته های اخیر رایزنی هایی در برخی محافل اقتصادی درخصوص این انتخابات شکل گرفته و به نظر می رسد برخلاف سال های قبل که فقط دو گروه اصلی برای انتخابات مطرح بودند، پیش بینی می شود در این دوره رقابت ها جدی تر باشد.
  • سرپرست سازمان توسعه تجارت با تأكيد بر اينکه برنامه‌اي براي آزادشدن واردات خودرو وجود ندارد، گفت: از هيئت دولت خواستاريم تا هر‌چه‌زودتر وضعيت خودروهاي درگمرک‌مانده را تعيين تکليف کند. محمدرضا مودودي گفته: حدود 16 هزار دستگاه خودرو در گمرکات کشور مانده که هنوز تعيين تکليف نشده است.
  • شنیده شده جشن روز معلولان برای دانش آموزان مدارس استثنایی بوشهر که با حضور عوامل برنامه خندوانه برگزار شد، با عدم حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان همراه و گلاه مندی هایی در پی داشته است. گویا با وجود ارسال دعوت نامه از روزهای قبل و حضور آقای مدیرکل در بوشهر، ظاهرا حضور خدری نماینده بوشهر در این جلسه و شکرآب بودن ارتباط وی با مدیرکل، دلیل این غیبت عنوان می شود.
  • شنیده شده برخی نمایندگی های احزاب اصلاح طلب در استان بوشهر نسبت به برخی رفتارهای نماینده دشتستان انتقاد کرده اند. در بیانیه ای که خطاب به عارف ریاست فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نوشته شده، با اشاره به خبرهایی که درخصوص مداخله سعادت برای بکارگیری و استخدام نزدیکان مطرح و بعضا رسانه ای می شود، عنوان شده: «این دست اقدامات، احزاب اصلاح‌طلب عضو شورای سیاست‌گذاری را بابت حمایت از ایشان در انتخابات گذشته به‌طور پیوسته زیر تیغ پرسش‌ها و شماتت‌های بدنه‌ اجتماعی اصلاح‌طلبان برده است.» در این نامه، از عارف درخواست بررسی موضوع شده و عنوان گردیده در صورت صحت موارد اعلامی در نامه، قانون و مقررات در باره آنها بدون تبعیض اجرایی شود. متن نامه و اسامی این احزاب در دفتر «خلیج فارس» موجود است.
  • سکینه الماسی نماینده جنوب استان عصر امروز نشستی با دانشجویان هم استانی محصل در دانشگاه های تهران برگزار می کند. این همایش به انگیزه روز دانشجو و محل آن در سالن های همایش وزارت کار اعلام شده است.
  • امام جمعه بندرلنگه از رهبر انقلاب درخواست کرد که قانون بازنشستگی شامل ائمه جمعه هم شود. حجت الاسلام رکنی حسینی که اصالتا متولد شهرستان دشتی است، در خطبه های نمازجمعه این شهر گفته: بنده حاضرم اولین کسی باشم که از همین تریبون نماز جمعه با مردم خداحافظی کنم. امثال ما کارخودشان را کردند و الان هم بهترین از این نمی‌توانند کار کنند واین نیز طبیعی است و ما باید خودمان پیشقدم شویم تا جوانان جایگزین شوند.
  • خبر می رسد با وجود اینکه قریب یکسال از خرید تجهیزات ایستگاه سنجش آلایندگی خورموج گذشته، محیط زیست از نصب آن خودداری کرده است. شهروندان انتظار پیگیری موضوع از سوی فرمانداری را دارند.
[کد خبر:AJ26684]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب