آینه جم: خبرنگاران خلیج فارس در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • استمهال تسهیلات کشاورزی اجرایی نشد. مصوبه تنفس وام های کشاورزان خسارت دیده که از طریق معاونت وزارت جهاد کشاورزی به بانک ها اعلام شده بود، بالاخره با تأخیر چند ماهه، 8 مهرماه به بانک ها ابلاغ شد و اکنون که قریب دو ماه از این زمان می گذرد هنوز این مصوبه به دلایل مختلف در بانک های استان اجرایی نشده است.
  • اخیرا نامه یکی از نمایندگان استان در مجلس به ربیعی وزیر وقت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دریافت شده که خواستار اشتغال دو فرزندش در پتروشیمی جم شده که زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و در عسلویه می باشد. آقای نماینده در سربرگ رسمی مجلس چنین درخواستی را به صورت دست نویس نوشته و ربیعی طی پارافی با این درخواست موافقت کرده است. پیگیری خلیج فارس حاکیست که اکنون دو فرزند این نماینده در پتروشیمی مذکور مشغول به کار می باشند.
  • امام جمعه بردخون شهرستان دیر در واکنش به زمزمه تغییر مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در آینده نزدیک شاهد تغییر و تحولات در اداره کل آموزش و پرورش استان هستیم و مدیرکل در مصاحبه اخیر خود گفته احساس می کنم پس از 3.5 سال خدمت تغییر در آموزش و پرورش و حضور نیروی جدید نزدیک به صواب است. حجت الاسلام حسینی افزود: از مدیرکل تقدیر می کنیم اما ابهامات و حاشیه های زیادی وجود داشته که امیدواریم فردی دلسوز به معنای واقعی فرهنگی در مسئولیت قرار گیرد.
  • باز سر بوشهر بی‌کلاه ماند. معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفته: ایجاد سه شهر لجستیکی در بنادر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی(ره) در دستور کار است. به گفته وی، احداث بزرگترین پایانه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی هم امسال اجرایی می شود. این درحالیست است که پایانه صادرات مواد معدنی بوشهر سالهاست اندرخم یک کوچه می باشد و به مرحله شروع پروژه نرسیده است.
  • طی هفته گذشته فیلمی در فضای مجازی با موضوع درگیری و قتل یک شهروند روستای چاهه شهرستان جم توسط عضو شورا منتشر شده است. هنوز پلیس یا مقامات رسمی دراین خصوص اظهارنظری نداشته اند.
  • این هم اقدام عجیب یک هم‌استانی که در قید حیات است، ولی سنگ قبر برای خودش ساخته و در خانه گذاشته. وی گفته چون اقوام من پرسپولیس‌اند، می ترسم بعد مرگم لوگو استقلال رو قبرم نزنن!

  • ممنوعیت خروج برخى اقلام از بنادر امارات به مقصد ایران تکذیب شده است. مدیرکل امور بندرى سازمان بنادر و دریانوردى با اعلام این مطلب ادامه داد: هیچ ممنوعیت، محدودیت و تفکیک کالایى بین ایران و امارات صورت نگرفته و صادرات و واردات طبق روال قبل در حال انجام است.
  • شهر سيراف کنگان به بخش تبدیل شد. سکینه الماسی، نماینده جنوب استان در مجلس گفته: این موضوع در جلسه هیات دولت مصوب شده و در انتظار ابلاغ می شود.
  • معاون سابق استانداری بوشهر، استاندار زنجان شد. از سوی هیات دولت، «فتح‌الله حقیقی» برای استانداری زنجان تعیین شد. وی در سالهای 93 تا 95 معاون سیاسی استانداری بوشهر بوده و پس از آن به معاونت سیاسی استانداری های البرز و مرکزی منصوب شد.
  • یکی از دلایل اصلی کاهش صید در استان‌های جنوبی حضور کشتی‌های چینی اعلام شد. عضو مجمع نمایندگان هرمزگان گفته: حضور کشتی‌های چینی با رانت گره خورده و پیگیری نمایندگان تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده است.
  • مدیرکل کمیته امداد بوشهر با بیان اینکه اعتماد مردم به این نهاد بیشتر شده، گفت: کمک‌های خیرین بوشهری به ایتام ۱۲۴ درصد افزایش یافت وطی هفت ماه امسال، خیرین استان، 7 میلیارد تومان به ایتام تحت پوشش این نهاد کمک کردند.
  • اخیرا زمزمه هایی مبنی بر پرداخت 11 میلیون تومان به اعضای شورای شهر بوشهر بابت کمک هزینه سفر به مشهد در فضای مجازی مطرح شده است. دهدار، رییس شورای شهر بوشهر گفته: صحت ندارد و آدم های بیکار این شایعات را علیه شورا مطرح می کنند!!
  • طرح نصب‌اجباری پیام رسان های داخلی در دستورکار است! براساس طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی در مجلس، صدور مجوز واردات و استفاده از تلفن همراه، منوط به "پیش‌نصب" پیام رسان‌های داخلی روی گوشی است! به نوشته ماهنامه پیوست، اگر این طرح توسط مجلس تصویب شود، روی هر گوشی جدید باید چند پیام‌رسان داخلی نصب شود تا وارد شبکه شود! 
  • سرپرست ارشاد جم به انتشار خبر کنسرت فاقد مجوز در شهرک پردیس وابسته به مجموعه نفتی پازارگاد واکنش نشان داده و گفته: شهرک پردیس حکومت خودمختار تشکیل داده است. گل افروز حامدیان اظهار داشت: مدیریت شهرک پردیس هیچ گونه مجوزی برای اجرای کنسرت در این شهرک دریافت نکرده است و اجرای کنسرت در شهرک مذکور غیرمجاز است. در صورت عدم دریافت مجوز، مطابق قانون با آن ها برخورد می شود و اجازه برگزاری کنسرت را نمی دهیم. این مطلب از قول آوای بوشهر می باشد.
  • زنگنه وزیر نفت برای پاسخ به سوال علی ساری نماینده اهواز و تعدادی دیگر از نمایندگان در مجلس حضور می‌یابد. ظاهرا عمده سوالات مربوط به عدم تعهد نفت نسبت به انجام مسئولیتهای اجتماعی در مناطق نفتی و گازی است.
  • ایستگاه‌های باران‌سنجی روستاهای گناوه و دیلم در اختیار دهیاران قرار گیرد. شنیده‌ می‌شود برخی روستاهای گناوه و دیلم به ایستگاه باران‌سنج مجهز هستند، اما به دلیل اینکه حقوق پرداختی به آنها ناچیز یا حتی در حد صفر است، علاقه‌ای به ارائه گزارش میزان بارندگی از خود نشان نمی‌دهند. به نظر می رسد واگذاری ایستگاه های بارندگی به دهیاران یا افراد علاقمند زمینه بهبود عملکرد این مجموعه ها می باشد.
  • شنیده می شود «اسعدی» سرپرست سابق بنادر و دریانوردی استان به مدیریت یکی از بنادر استان های همسایه منصوب می شود. وی متولد دشتستان و سابقه مدیریت بندر گناوه و سرپرستی بنادر استان را دارد.
  • خبر می رسد زمینه آزادی صیادان بوشهری که از ماه گذشته در استارت کشور امارات هستند فراهم شده است. گویا غیر از ناخدای لنج، 7 خدمه دیگر در اختیار سفارت ایران در امارات قرار گرفته است. همچنین جسد یکی از خدمه که در تیراندازی جان باخت نیز به بوشهر منتقل می شود.
  • دست آخر اینکه، یکسال از آغاز برداشت فاز نخست پرورش ماهی سیباس در سد رئیسعلی دلواری گذشت، اما با وجود وعده مجری این طرح در عرضه آن به بازار استان با قیمت هر کیلو ۱۵ هزارتومان، تاکنون این وعده محقق نشده است.
[کد خبر:AJ26483]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب