آینه جم: رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: اعتبارات مصوب دانشگاه فرهنگیان بوشهر تخصیص یابد.

به گزارش آینه جم: اکبر مولایی عصر یکشنبه در نشست با رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعا با حضور امروز و پشتیبانی حجت الاسلام خدری رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در دانشگاه وضعیت موجود را بهتر خواهیم کرد.

اعتبارات مصوب دانشگاه فرهنگیان بوشهر تخصیص یابد

وی برنامه جامع توسعه دانشگاه در آینده را نیازمند تمرکز در سه حوزه دانست و افزود: در قسمت توسعه فیزیکی پیشنهاد می شود در پردیس دختران یک بلوک خوابگاهی با زیربنای ۱۴۰۰ متر مربع احداث شود که نیاز فضای خوابگاهی را مرتفع می سازد و در پردیس پسران با الحاق مدرسه مجاور مشکل فضای آموزشی برطرف می شود.

مولایی بیان داشت: برای کمبود هیئت علمی نیز باید به دنبال گرفتن ردیف باشیم و برای تکمیل نیروی اداری مورد نیاز باید زمینه انتقال نیروهای مامور از آموزش و پرورش را با گرفتن مجوز از سازمان مرکزی فراهم آوریم.

وی ادامه داد: سال گذشته اعتباراتی برای ما در استان مصوب و تفاهم نامه‌ای نیز رد و بدل شد که متاسفانه تخصیص نیافته است و نیاز به رایزنی شما با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در این زمینه احساس شده تا کار تسریع شود.

مولایی بیان داشت: واقعیت این است که ما نمی توانیم منتظر اعتبارات بمانیم؛ چرا که در این صورت تنها وقت مفید کار یعنی از پایان ترم دوم تا اول مهر که دانشجویان به دانشگاه بیایند، از ما گرفته می شود.

مولایی خاطرنشان کرد: ما می توانیم به همان میزان یا کمی کمتر یا بیشتر اعتباراتی را که استان به ما تخصیص می دهند، از سازمان مرکزی دانشگاه مطالبه کنیم.    

وی اضافه کرد: پیگیر این هستیم که با گرفتن مصوبه در هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در پردیس بنت الهدی صدر این دانشگاه کلنگ احداث یک بلوک خوابگاهی جدید را بزنیم و نیاز این پردیس را برای آینده مرتفع کنیم.

مولایی تاکید کرد: در اساسنامه دانشگاه داریم که تربیت معلم در کلاس درس اتفاق نمی‌افتد و بیشتر تاکید بر روی حضور تمام وقت دانشجویان در خوابگاه است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر همچنین گزارشی از روند بازسازی بلوک های خوابگاهی هر دو پردیس ارائه کردند.

[کد خبر:AJ26362]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب