«آینه جم»؛ گناوه با ۵۷ میلیمتر باران، تا کنون بیشترین سهم را از بارندگی‌های امروز نصیب خود کرده است.

به گزارش «آینه جم»؛ نخستین سامانه بارشی پاییزی استان بوشهر در آخرین روز از نخستین ماه پاییز باران، رعدوبرق و تندباد را با خود به همراه آورد.

این سامانه ابتدا شمال استان بوشهر را تحت تاثیر خود قرار داد و کم کم به دیگر نقاط استان رفت. بر همین اساس صبح امروز اهالی دیلم و گناوه باران خوبی داشتند و طبق آمار هواشناسی در گناوه ۵۷ و دیلم ۴۹.۸ میلیمتر باران بارید.

در بوشهر هم تا کنون ۱۰.۵، بندرریگ در شهرستان گناوه ۱۸.۶ و برازجان ۴.۲ میلیمتر باران باریده است.
مدیر گروه پیش بین اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار گفت: در این مدت سرعت وزش باد در گناوه به ۹۷، بوشهر ۶۵ و خارگ ۷۶ کیلومتر در ساعت رسید.

زهرا راستگو با اشاره به اینکه باران امروز نخستین بارش فراگیر پاییزی در استان بوشهر است، افزود: سامانه بارشی اکنون در نیمه جنوبی استان فعالیت دارد، اما با توجه به اینکه تا آخر وقت امروز فعال است، باز هم احتمال دارد در دیگر مناطق از جمله سواحل شاهد بارش باران باشیم.

وی ادامه داد: انتظار داریم از اواخر وقت امروز، کم کم از میزان ناپایداری‌ها و ابر‌ها کاسته شود و از فردا با وزش باد شمال غربی دمای هوا کاهش یابد.

راستگو بیان کرد: با توجه به وزش تندباد لحظه‌ای تا آخر وقت امروز خلیج فارس به ویژه در نقاط شمالی و غربی و سواحل استان، مواج خواهد بود و دریانوردان به ویژه دارندگان شناور‌های سیک باید از رفتن به دریا خودداری کنند.

[کد خبر:AJ26210]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب