آینه جم : مدیرکل شیلات استان بوشهرگفت: طرح پرورش و برداشت میگو، 2 بار در سال به صورت آزمایشی در10 استخر منطقه حله بوشهر اجرا و 30 تن میگوی پرورشی برداشت شده است.

به گزارش "آینه جم " به نقل از ایرنا؛ عباسعلی زنده بودی روز یکشنبه در آئین برداشت طرح پرورش و برداشت میگو، 2 بار در سال در منطقه حله بوشهر افزود: این طرح با هدف افزایش برداشت میگو در واحد سطح در این استان اجرا شده است.

http://img8.irna.ir/1397/13970521/82999053/n82999053-72488184.jpg

وی اظهار داشت:باتوجه به اینکه بدلیل شرایط آب و هوایی استان بوشهر تا آبانماه گرمای هوای این استان برای رشد میگو وجود دارد با اجرای طرح پرورش و برداشت میگو 2بار در سال این استخرها برداشت و پس از شستن، ضد عفونی و آبگیری کردن استخرها یک هفته بعد دوباره بچه میگو ذخیره می شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: اجرای طرح پرورش و برداشت میگو 2 بار در سال می تواند ارز آوری و رونق اقتصادی برای فعالان این بخش داشته باشد.

وی یادآورشد: امسال یک میلیارد و 600 میلیون قطعه بچه میگو در سطح چهار هزار و 800هکتار ذخیره سازی و پیش بینی می شود 17 هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر برداشت شود.

زنده بودی با بیان اینکه 10 هزار هکتار زمین برای پرورش میگو به پرورش دهندگان آماده سازی و واگذار شده است اظهارداشت: عملیات ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی در استان بوشهر از نیمه دوم اردیبهشت آغاز شده است.

زنده بودی یادآورشد: بیش از 80درصد میگوی پرورشی استان بوشهر صادراتی است و به ویتنام، چین و برخی از کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می ‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر اضافه کرد: طرح پرورش و برداشت میگو 2 بار درسال از سال آینده در استخرهای پرورش میگوی استان در سایت‌های پرورشی فراگیر اجرا و با این روش میزان تولید میگو در استان به 2 برابر می‌ رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: صنعت پرورش میگو از دهه 70 تاکنون اجرا و با پیشرفت این صنعت امروز 80 درصد میگوی پرورشی کشور در این استان تامین می شود.
سعید زرین فر افزود: با اجرای طرح پرورش و برداشت میگو، 2 بار در سال ضمن پایداری اشتغال در این صنعت زمینه افزایش درآمد پرورش دهندگان و صنایع وابسته به این صنعت نیز فراهم می شود.

[کد خبر:AJ25542]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب