آینه جم : رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر توجه به حبس‌زدایی گفت: زمینه اشتغال و حرفه آموزی حداکثری برای کاهش و کنترل جمعیت کیفری زندانیان استان بوشهر فراهم شود.

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1395/04/07/139504071505389128015284.jpg

به گزارش «آینه جم » به نقل از تسنیم؛ علی جمادی صیح امروز در بررسی وضعیت زندان و اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی دشتستان با اشاره به رسالت سازمان زندانها  بر توجه به برنامه اصلاح زندانیان تاکید کرد و اظهار داشت: با بازبینی در اجرای برنامه‌های اصلاحی و اشتغال و حرفه آموزی در استفاده حداکثری از تسهیلات آزادی مشروط، رأی باز، عفو موردی، تعلیق اجرای مجازات و کمیسیون عفو در رابطه با زندانیانی که در فعالیت‌های اشتغال و حرفه آموزی و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی درون زندان شرکت دارند برای کاهش زندانیان استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تعامل و همکاری و هماهنگی دستگاه قضا و اداره کل زندانهای استان را بسیار مهم و ضروری دانست و تأکید کرد: می‌توان با تعامل و تلاش هر چه بیشتر در همه حوزه‌های قضایی استان  زمینه اشتغال و حرفه آموزی حداکثری مددجویان را در زندانهای استان فراهم کرد.

جمادی در بررسی وضعیت مجتمع‌های کشاورزی و دامپروری زندان دشتستان و زندان باز استان تصریح کرد: زمینه اشتغال حداکثری مددجویان فراهم شود تا زندانیان و خانواده آنان از دستمزدی که به مددجویان داده می‌شود مشکلاتشان برطرف شود.

وی کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف مددجویان زندانهای استان را خواستار شد و افزود: کاهش مددجویان تحت قرار امسال به‌عنوان یک رویکرد همگانی در مرجع قضایی استان در دستورکار است.

جمادی بررسی اندرزگاه‌ها و دیدار با مددجویان حوزه‌های قضایی بر عزم جدی دستگاه قضا در رسیدگی دقیق و سریع به پرونده‌های قضایی بر مبنای عدالت تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت بازدید مسئولان قضایی از زندانها و تعامل با زندانهای استان می‌تواند راهگشای مشکلات پرونده‌ای مددجویان باشد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر کاهش و کنترل جمعیت کیفری در زندانها  بیان کرد: این بازدیدها می‌تواند کاهش جمعیت کیفری را تسریع دهد.

جمادی توسعه کمی فعالیت‌های حرفه آموزی در زندانها را یکی از اهداف مهم دانست و در این راستا خواستار کیفیت بخشی این‌گونه برنامه‌ها برای بازآموزی و تولید نیروی انسانی ماهر در جامعه شد.

[کد خبر:AJ25540]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب