«آینه جم»  بندر باستانی سیراف با وجود نیروهای انتظامی و دریابانی همواره جز شهرهای امن و آرام استان و کشور بوده و هست، با این وجود بعضا نیز اتفاقاتی رخ می دهد که شاید نتوان فرد یا نهادی را به طور مستقیم یا حتی غیر مستقم مقصر آن دانست ولی به هر حال باعث نگرانی مردم و بعضا اعتراض آنان می شود.

به گزارش «آینه جم» به نقل از ثلاث؛ در سال ۹۷ برای چندمین بار شاهد سرقت موتورهای قایق صیادی در اسکله سیراف هستیم. آخرین مورد سرقت موتور قایق در اسکله سیراف در هفته گذشته بوده است.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که صیادان نسبت به این موضوع معترضند و خواهان رسیدگی فوری به ماجرا هستند.

با وجود اینکه دوربین مدار بسته در اسکله سیراف نصب می باشد ولی به نظر می رسد این موضوع به تنهایی عامل بازدارنده برای سارقان نیست و از مقامات انتظامی درخواست می شود هرچه سریع تر با همفکری و همکاری تمام مجموعه هایی که می توانند در این راستا کمک کنند، راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.

یکی از صیادان سیرافی در این خصوص گفت: صیادان واقعا قشر مظلومی هستند. از ساعتی که قایق خود را به آب می اندازیم با توکل بر خدا دل به دریا می زنیم تا یک لقمه نان حلال با هزار مشقت برای خانواده و فرزندانمان کسب کنیم ولی موقعی که با این نوع اتفاقات روبرو می شویم واقعا نمی دانم چه بگویم و حقیقتا انگیزه ای برایمان نمی ماند که بخواهیم به کارمان ادامه دهیم.

این صیاد که نخواست نامش ذکر شود، اذعان داشت: قیمت هر موتور قایق در حال حاضر چند ده میلیون تومان است و سرقت آن یعنی ساقط شدن ما از ادامه کار صیادی و جمع کردن بساط صیادیمان و نهایتا بیکاری.

وی تصریح کرد: از مقامات انتظامی و دریابانی خواهشمندم به مانند همیشه که امنیت را برقرار کرده اند، اینبار نیز اقدامی موثر نمایند و در اسرع وقت فکری به حال مال باختگان کنند و از طرفی نیز راهی جهت به دام انداختن سارقان پیدا کنند تا آرامش به زندگی ما نیز برگردد.

[کد خبر:AJ25470]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب