آینه جم : بخشدار بردخون گفت: احداث اسکله خورخان بردخون آرزوی دیرینه مردم است.

به گزارش«آینه جم » به نقل از مهر؛ علی اخلاقی عصر پنجشنبه در نشست با معاون شیلات ایران اظهار داشت: اسکله موضوعی مهم و اساسی است زیرا در این ۴۰ سال در هر نشست و برنامه ای مطرح شده اما تاکنون به واقعیت نپیوسته است.

دیر

وی افزود: کار ساخت اسکله از چند سال پیش آغاز شده اما به دلیل کندی پیشرفت چندانی ملموس نیست زیرا مطالباتی دارد که پرداخت نشده است.

اخلاقی از حضور استاندار و معاونین و مسئولان استان و شهرستان در این منطقه تقدیر کرد و گفت: نیاز به حمایت بیشتر و تسریع در عملیات اسکله وجود دارد تا دغدغه مردم رفع شود.

بخشدار بردخون مهم تر از تکمیل اسکله را توجه به صید ترال دانست و افزود: صید غیرمجاز ترال در محدوده صید بردخون افزایش یافته که موجب تضییع حق صیادان می شود.

وی اضافه کرد: صیادان با همه سختی و مشکلات روزانه عازم دریا می شوند اما به دلیل گسترش صید ترال ماهی برای صید وجود ندارد و آنان دست خالی به خانه برمی گردند.

لزوم حمایت از صیادان

اخلاقی با بیان اینکه در بین صیادان بسیاری از جوانان تحصیل کرده نیز فعالیت می کنند، گفت: مردم به دلیل عدم شغل مناسب مجبورند به صیادی بپردازند که دریا نیز به دلیل صید غیرمجاز خالی از منابع آبزی است.

نماینده عالی دولت با اشاره به اقداماتی نظیر برق رسانی، تلاش برای آب رسانی و جاده دسترسی با پیگیری مسؤلان شهرستان و استان، ابراز داشت:هر یک از دستگاه های اجرایی نسبت به انجام وظایف خود متعهد شوند تا مشکلات مردم بویژه صیادان رفع شود.

وی از همکاری همه مسئولان و دلسوزان تقدیر کرد و خواستار توجه مجموعه نفت و شیلات در زمینه تکمیل اسکله و پاسخ به مطالبات صیادان شد زیرا این قشر صدایی ندارد و ما باید به آنان کمک کنیم.

 
[کد خبر:AJ25112]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب