آينه جم: خبرنگاران «خلیج فارس» در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • شنیده می شود ارتقاء دو برادر روسای یکی از دستگاههای اجرایی از کارشناس به مدیریت در سال جدید، گمانه زنی هایی همراه شده، طوری که برخی از کارمندان این اتفاق را با جدی شدن زمزمه تغییر آقای مدیر مرتبط می دانند.
  • خبر می رسد مهمترین بیمارستان تامین اجتماعی استان 10 ماه بدون رییس اداره می شود. در پی استعفای دکتر فرداد سرپرست سابق بیمارستان سلمان فارسی بوشهر، دکتر پورحکیمی مدیر سابق درمان تامین اجتماعی استان سرپرستی مجموعه را برعهده گرفت و اکنون مدیر جدید درمان استان متولی آن شده، ولی عملا در بیمارستان حضور ندارند. مشخص نیست دلیل این بلاتکلیفی 10 ماهه در بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر چیست؟
  • در‌پی تعدیل تعدادی از نیروهای حراست فاز ۱۹پارس جنوبی که در شهرستان کنگان قرار دارد، شماری از افراد اخراج شده امروز درب ورودی این فاز را مسدود کردند.

  • نصب بنر خیر مقدم در شهرستان دشتی توسط ادارات ممنوع شد. عبدالله نادری، فرماندار دشتی با بیان اینکه مدیران از هزینه‌های اضافی خودداری کنند، اظهار داشت: نصب بنر خیر مقدم در سطح شهرستان دشتی ممنوع است، هیچ مسئولی حق نصب بنر ندارد و اگر مشاهده شود برخورد می‌کنیم.
  • زلزله 5.9 ریشتری روز پنجشنبه خسارت 300 میلیون تومانی در پی داشت. مدیر امور انتقال برق استان بوشهر گفته: به تاسیسات ایستگاه‌های برق ۴۰۰ کیلوولت دشتی و ۲۳۰ کیلوولت میدان آزادی بوشهر خسارت وارد کرد.
  • امام‌ جمعه کازرون از معترضان تجزیه این شهرستان خواست تا مردم دیگر تجمع نکنند. حجت الاسلام خرسند در خطبه های دیروز نمازجمعه این شهر با نشان دادن نامه‌ای گفت: این نامه از طرف استانداری فارس به تقسیمات کشوری وزارت کشور فرستاده شده با این مضمون که بیشاپور، تنگ چوگان، امام‌زاده سید حسین، دشت برم و دهستان انارستان مربوط به بخش مرکزی کازرون و شهرستان کازرون است.
  • پرداخت حقوق کارکنان آموزش و پرورش مشروط شد. براساس بخشنامه معاونت توسعه و مدیریت وزارتخانه، پرداخت حقوق و مزایای کارکنان منوط به ارائه گزارش عملکرد و تایید آن از سوی مدیران بالادستی شد.

  • نماینده بوشهر وعده پیگیری اعتراض به نتایج آزمون استخدامی پالایشگاه کنگان داد. حجت الاسلام خدری گفته: در پی برگزاری آزمون استخدامی پالایشگاه کنگان، عده زیادی از شرکت کنندگان هم استانی نسبت به نتیجه آزمون و تضییع حق خود معترض بودند. خدری با بیان اینکه پس از بررسی های صورت پذیرفته بلافاصله طی تماسی تلفنی و همچنین نامه نگاری مکتوب با رییس بازرسی وزارت نفت این موضوع عنوان شد و ایشان قول پیگیری فوری نتایج را داند، افزود: این اطمینان را می دهم تا احقاق حق عزیزان و برگرداندن حقوق از دست رفته هم استانی های شریفمان این قضبه را پیگیری خواهم کرد.
  • برخی مخاطبان «خلیج فارس» نوشته اند که حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری دیشب واریز شده، اما خبری از افزایش سالانه نیست. کشتکار، رییس صندوق بازنشستگی کشوری شعبه بوشهر توضیح داد: پس از تصویب و ابلاغ میزان افزایش حقوق بازنشستگان توسط هیات وزیران و پرداخت اعتبار به صندوق بازنشستگی کشوری، مابه تفاوت پرداخت می شود.
  • پیشنهاد تغییر ساعت کار ادارات مناطق گرمسیری مطرح شده است.معاون هماهنگی شرکت توانیر گفت: در صورتی که هیات دولت امسال نیز مانند سال قبل با تغییر ساعات ادارات منطق گرمسیر کشور موافقت کند تاثیر به سزایی در مدیریت پیک بار مصرف دارد.
  • به روایت مرکز آمار، نرخ بیکاری سال گذشته بوشهر 11 درصد بوده است. این شاخص در سال 95 نیز همین حدود برآورد شد.

  • در آستانه بررسی لایحه تاسیس 8 منطقه آزاد جدید کشور از جمله بوشهر در مجلس، یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است نیازی به تاسیس آن نیست و فضای مجازی برای رای آن مناسب نمی باشد. نقوی حسینی، نماینده ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به این‌که مناطق‌ آزاد فعلی خسارات زیادی برای اقتصاد کشور به‌دنبال داشته، افزایش آن‌ها منطقی نیست. به گفته وی، هدف ایجاد مناطق‌آزاد حمایت از صادرات و افزایش حجم فعالیت مراکز تولید داخلی بوده، ولی متاسفانه هدف اولیه مدنظر محقق نشد و پایگاه‌هایی برای واردات کالا تبدیل شده‌ و به گرانی و واسطه بازی زمین در این مناطق منجر می شود.
  • وزیر نفت گفته آزمون استخدام وزارت نفت در تابستان برگزار می شود. بیژن زنگنه با اشاره بهلغو آزمون قبل به دلیل اعتراض دیوان عدالت اداری افزود: با دریافت حکم دیوان، برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون استخدامی در سال ۹۷ آغاز شده است.
  • درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش هم معاون توسعه مدیریت این وزارتخانه گفته: پیش بینی می شد مجوزهای لازم تا پایان فروردین اخذ و ثبت نامه اینترنتی متقاضیان آغاز شود، اما پیش بینی می شود این روند تا هفته جاری نهایی شود. سهمیه استان بوشهر در این آزمون 460 نفر می باشد.
  • با خبر شدیم در جشنواره کتاب سال خلیج فارس که در دهم اردیبهشت سال ۱۳۹۷ برگزار می شود، دو کتاب "معماری بوشهر در دوره زند و قاجار" و "پاکت های پستی سانسور شده در بوشهر در دوران جنگ جهانی اول و دوم" به عنوان کتاب های بزگریده سال انتخاب و تجلیل خواهد شد.
  • شهردار برازجان در نشست خبری اش گفته: این شهرداری را با ۲۲ میلیارد تومان بدهی، تحویل گرفتم. محمد حسن محمدی افزود: طی 6 ماه گذشته،  بیش از ۵۰ درصد از مبلغ بدهی پرداخت شده است.
  • شنیده شده شهردرای به دستفروشان ماهی در حاشیه ساحل جفره اعلام کرده براساس حکم قضایی باید ظرف این هفته وسایل شان را جمع آوری کنند. گویا علاوه بر اعتراض مغازه داران بازار ماهی و میگو، مراکز بهداشتی هم درباره این شکل عرضه آبزیان نگرانی هایی مطرح کرده اند.
  • انتخابات هیات فوتبال استان هرچند برای 2 اردیبهشت لغو شد، اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در هفته آینده برگزار می گردد. گویا در پی تایید تنها 3 کاندیدا برای ریاست این هیات (که شامل رییس و دو کارمند هیات فوتبال است)، برخی داوطلبان نسبت به روند بررسی صلاحیت شان معترض شده و با پیگیری اداره کل ورزش و جوانان، قرار است امروز جلسه ای در فدراسیون با حضور طرفین برای بررسی این موضوع برگزار شود.
  • سایه گرانی دلار بر بازار لوازم خانگی سنگین کرده و بررسی ها نشان از افزایش قیمت ١٠ تا ٣٠ درصدی محصولات دارد. این وضعیت باعث شده تا خریدها نیز کاهش و به گفته فعالان این عرصه در بوشهر، بازار لوازم خانگی نیمه تعطیل شود.
  • شنیده می شود براساس یک گزارش رسمی، حدود 55 درصد پست های سازمانی استان بوشهر بدون متصدی است. این درحالی است که مجوزهای استخدام برای تعیین تکلیف این پست ها با دشواری و بدون قطره چکانی توسط مرکزنشینان صادر می گردد که عملا تغییر چندانی در جذب کارجویان و کاهش پست های بلاتصدی ایجاد نمی کند.
  • دست آخر اینکه پیش فروش سکه در هفته پیش با استقبال بوشهری ها مواجه نگردید. این طرح با هدف تأمین تقاضای مردم برای سرمایه گذاری و کاهش التهاب در بازار طلا، از بهمن ماه سال گذشته در برخی شعب بانک ملی استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد،  اما تا هفته پیش که ادامه داشت، بررسی های میدانی نشان می داد در بوشهر استقبال مناسبی از آن نشده است. به گفته برخی شهروندان، قیمت مشابه پیش فروش و بازار آزاد سکه، دلیل بی رغبتی مردم در این طرح است، درحالی که در سال های قبل عرضه سکه در بانک با قیمت پایین تر از بازار آزاد صورت می گرفت.
[کد خبر:AJ24500]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب