آینه جم: در آیینی با حضور استاندار بوشهر، ساختمان جدید آموزشی-اداری دانشکده کشاورزی برازجان، گلخانه تحقیقاتی دانشکده کشاورزی و همچنین آزمایشگاه کشت بافت به بهره‌برداری رسیدند.

به گزارش «آینه جم»؛ استاندار بوشهر در این آیین ضمن تشکر از حضور مدیران در این آیین اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید و سفر ریاست جمهوری به استان هستیم.
 
عبدالکریم گراوند با اشاره به مشکلات در حوزه اشتغال و فارغ‌التحصیلان گفت: این مشکل فقط مربوط به رشته کشاورزی نیست و ما در تمام رشته‌های موجود با مشکل کمبود شغل روبرو هستیم.
 
وی ادامه داد: ما نتوانسته‌ایم فرهنگ کار را نهادینه کنیم و فکر می‌کنیم که هر فرد پس از فارغ‌التحصیلی باید حتما در نظام اداری استخدام بشود.
 
گراوند عنوان کرد: امروزه بالاترین هزینه‌های کشور ما در حوزه پرسنل و بخش اداری، دستمزدهای تامین اجتماعی، یارانه و... است، اگر این نگاه را داشته باشیم قطعا در تمامی حوزه‌ها و رشته‌ها مشکل خواهیم داشت، ولی در صورت تغییر این نوع نگاه رشته کشاورزی ظرفیت های خوبی خواهد داشت.
 
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه دشتستان قطب کشاورزی استان بوشهر است، افزود: شهرستان دشتستان بهترین انتخاب برای قرارگیری دانشکده کشاورزی بوده و به عقیده من مکان یابی به منظور استقرار این دانشکده به درستی صورت پذیرفته است.
 
گراوند خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی با نوآوری و خلاقیت می‌توان کاری کرد که فارغ التحصیلان رشته کشاورزی از بابت اشتغال آسوده خاطر باشند.
 
وی ابراز داشت: ان‌شالله مصمم هستیم که بودجه‌های پژوهشی استان را جمع آوری کرده و با کمک هم و هم افزایی اعتبارات پژوهشی را در مسیری که بتواند به توسعه کشاورزی و دیگر رشته‌ها و همچنین موارد مطالعاتی و علمی کمک نماید هزینه کنیم.
 
استاندار بوشهر تصریح کرد: از طریق اقدامات نوآورانه، جذاب، علمی و خلاق باید در زمینه‌های پژوهشی و تولیدی زمینه‌های اشتغال را فراهم کنیم.
 
گراوند ادامه داد: در سال جاری چیزی در حدود 580 هزار تن محصول گوجه خارج از فصل تولید کرده‌ایم که تولید 600 هزار تن نیز پیش بینی می شود.
 
وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی با احساس مسئولیت بیشتر و استفاده از ظرفیت و امکانات موجود همت خود را در تسهیل گری بگذارند.
 
گفتنی است در ادامه این آیین، گلخانه تحقیقاتی دانشکده کشاورزی و همچنین آزمایشگاه کشت بافت نیز افتتاح و به بهره برداری رسید.

در پایان از مهندس کاظم شهیدان، مدیر پروژه ساختمان جدید دانشکده کشاورزی به دلیل مشارکت و تلاش در اجرای پروژه‌ها، دکتر محمدامین کهن مو، رییس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و دکتر ارسلان زارع، فرماندار دشتستان با اهدای لوح سپاس تجلیل صورت گرفت.



[کد خبر:AJ24211]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب