اینه جم:: فرمانداری بوشهر مصوبه برگشت میگلی نژاد به شهرداری را تایید نکرد.

به گزارش «آینه جم»؛ کمیته انطباق مستقر در فرمانداري مرکز استان که وظیفه بررسی و اعلام نظر درباره مصوبات شوراها را دارد، مصوبه اخیر شوراي شهر بوشهر درباره ابطال مصوبه شماره 19 خود درباره عزل ميگلي نژاد و بازگشت وی به کار را تایید نکرد و تصميم گيري پیرامون آن را در حوزه اختيارات هيئت حل اختلاف يا ديوان عدالت اداري دانست.

اکنون شورای شهر 10 روز کاری فرصت تصمیم گیری درباره این نظر را دارد که در صورت اصرار به برگشت میگلی نژاد، ماجرا به هیات حل اختلاف مستقر می رود که دو نماینده استان (خدری، سعادت، نماینده شوراها، وزارت کشور و دادگستری) عضو آن هستند. همچنین درصورت عدم اصرار بر تصمیم قبلی، شورا باید مقدمات انتخاب شهردار جدید را فرهم نماید.

2 بهمن ماه شورای شهر بوشهر در نشستی به ابطال مصوبه قبلی شان درباره عزل میگلی نژاد رای دادند. این مصوبه 5 رای موافق (آسایش، هاشم زاده، برزگرزاده، نصرتی و عبدالله زاده)، 3 رای مخالف (دهدار، شمشیری و دولابی) و خروج اکبر توسلی از جلسه را در پی داشت.

در واقع كميته انطباق، تصميم گيرى در اين مورد را در صلاحيت خود ندانسته كه به عقیده کارشناسان به دلیل ورود ديوان عدالت ادارى به این ماجرا و صدور حکم ابطال موقت مصوبه عزل شهردار می باشد.

برخی نیز معتقدند چون مصوبه شماره 19 شورا (پایان کار میگلی نژاد) با تعیین سرپرست قطعیت یافت و اجرایی شده بود، رابطه میگلی نزاد عملا قطع شده بود و از این رو بازگشت وی تنها در صورت انتخاب مجد شورا و حکم وزیر کشور امکانپذیر بود.

با این شرایط، شهرداری مرکز استان بوشهر وارد سومین ماه اداره به صورت سرپرستی می شود.

در 20 آبان ماه بود که اعضای شورای شهر بوشهر با 6 رای موافق و 3 رای ممتنع (اعضای دوره قبل شورا) به دلیل قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان، پایان کار میگلی نژاد را اعلام نمود که در ادامه با پیگیری وی، شعبه دوم دیوان عدالت اداری رای به توقف موقت مصوبه شورا تا تصمیم گیری نهایی داد.

نهایتا پس از کشمکش چندماهه برای تعیین سرپرست و جلسات بی نتیجه بررسی برنامه گزینه های شهرداری، 5 عضو  شورا پیشنهاد ابطال مصوبه قبلی شورا درباره عزل میگلی نژاد و برگشت وی را دادند که در جلسه دوم بهمن ماه با 5 رای موافق مصوب شد، ولی فرمانداری بوشهر آن را تایید نکرد.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1c4fc6ns214tb15cq14ongi717k54.jpg

باید منتظر ماند و دید شورای جوان بوشهر برای برون رفت از این وضعیت چه تصمیمی اتخاذ می کند.

***خلیج فارس

[کد خبر:AJ24014]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب