آینه جم: با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی نخستین مرکز آموزش هوانوردی و خلبانی با هواپیماهای فوق سبک جنوب کشور در بوشهر افتتاح شد.

به گزارش آینه جم به نقل از خلیج فارس ؛ مسئول آموزش خلبانی افلاک در استان بوشهر در مراسم افتتاح نخستین مرکز آموزش هوانوردی و خلبانی در بوشهر با اشاره به اینکه این  نخستین مرکز آموزش خلبانی در جنوب کشور است اظهار داشت: این مرکز به علاقمندان خلبانی، آموزش‌های تئوری و عملی ارائه می‌کند.

محمدرضا براتی با اشاره به آموزش خلبانی در عرصه گردشگری، خدماتی و   دیگر حوزه‌های مورد نیاز جامعه ارائه می‌شود افزود: استان بوشهر در عرصه گردشگری دارای ظرفیت‌های مهمی از جمله خلیج فارس و مناظر طبیعی بکر و منحصر به فرد است که با استفاده از هواپیماهای فوق سبک این ظرفیت‌ها بیشتر معرفی و شناخته می‌شود.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1c452lne01o32iscj399irsn84.jpg

وی، تربیت نیروی انسانی بومی، اشاعه فرهنگ هوانوردی و شناخت استعدادهای این عرصه را از اهداف راه‌اندازی مرکز آموزش هوانوردی و خلبانی در بوشهر دانست و تاکید کرد: برای ایجاد این مرکز هوانوردی با مشارکت دستگاه‌ها بیش از 10 میلیارد ریال سرمایه‌‌گذاری شده است.

مسئول آموزش خلبانی افلاک در استان بوشهر با اشاره به اینکه دور آموزشی خلبانی با هواپیماهای فوق سبک 80 ساعت زمینی و 30 ساعت هوایی است افزود: آموزش دهندگان پس از گذراندن دوره یاد شده و قبولی در مراحل آن موفق به دریافت گواهینامه خلبانی با هواپیمای فوق سبک می‌شوند که مورد تایید سازمان هواپیمای کشوری است.

براتی استفاده از باند پرواز فرودگاه بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این مرکز آموزش 3 فروند هواپیما فوق سبک برای ارائه آموزش و پرواز مستقر است و 2 مربی و استاد خلبان و 4 استاد خلبان زمینی در این پروژه همکاری می‌کنند.

وی، با بیان اینکه تاکنون 3 دوره زمینی برگزار شده است خاطر نشان کرد: تاکنون 20 نفر در دوره زمینی خلبانی در بوشهر فارغ التحصیل شده‌اند و آماده آموزش هوایی با هواپیماهای فوق سبک هستند.

مسئول آموزش خلبانی افلاک در استان بوشهر، سقف پرواز این هواپیماها را 15 هزار پا معادل 5 کیلومتر دانست و افزود: آموزش خلبانی با هواپیمای فوق سبک در ایران دارای 18 سال سابقه دارد که بیشتر برای طرح‌های تفریحی، خدماتی و فنی مهندسی استفاده می‌شود.

براتی بیان کرد: تلاش می‌شود فرودگاه خصوصی برای آموزش هوانوردی و خلبانی با هواپیماهای فوق تخصصی در بوشهر راه‌اندازی شود که نیاز به مشارکت و همراهی مسئولان است.

[کد خبر:AJ23811]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب