https://media.mehrnews.com/d/2017/12/12/4/2660656.jpgآینه جم: فرماندار شهرستان دیر با تاکید بر حمایت مناسب از فعالیت‌های اشتغال‌زایی در این شهرستان گفت: همه باید تلاش کنند فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری در شهرستان تسهیل شود.

به گزارش آینه جم:؛ فتح‌الله نوروزی دوشنبه‌شب در نشست رفع موانع تولید و کارآفرینی بیان داشت: با نگاه استاندار بوشهر و تنفیذ اختیار به فرمانداران، جلسات اقتصاد مقاومتی در راستای ایجاد پنجره واحد در حوزه تولید و اشتغال در شهرستان ها برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بخشی از عدم توفیق در تولید و کارآفرینی به دلیل عدم هماهنگی دستگاه های متولی است و ایجاد پنجره واحد در این حوزه در راستای رفع این موانع و هماهنگی بین دستگاه‌ها است.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها موظفند نهایت همکاری را با کارآفرینان و سرمایه گذاران شهرستان انجام دهند و باید با اولویت موانع تولید و کارآفرینی رفع شود.

این مسئول با بیان اینکه با حرکت لاک‌پشتی و گیر و دارهای بروکراتیک اداری نمی‌توان به به چشم اندازهای اقتصاد مقاومتی و اشتغال مولد دست یافت گفت: در قالب پنجره واحد تلاش می کنیم موانع موجود رفع شود.

وی اظهار داشت: همه باید تلاش کنند فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری در شهرستان تسهیل شود و هر نوع کم کاری در این زمینه غیر قابل پذیرش است.

فرماندار جم بیان کرد: شهرستان جم ظرفیت‌های بزرگی در عرصه سرمایه گذاری دارد و همه دستگاه ها باید بستر را برای حضور سرمایه گذاران هموار کنند تا توسعه به معنای واقعی ایجاد شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای اعطای تسهیلات در قالب طرح اشتغال روستایی وجود دارد و به محض ابلاغ، به کارآفرینان شهرستان پرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت: سرمایه‌گذاران گلخانه‌ها به دنبال تسهیلات ارزان هستند که امیدوارم این موضوع با طرح اشتغال روستایی و تسهیلات ارزان قیمت دولت در این طرح حل شود.

فرماندار جم با بیان اینکه بخشی از مشکل سرمایه گذاران و کارآفرینان در حوزه بازاریابی است گفت: لازم است دانش علمی بازار در این خصوص تقویت شود.

وی تصریح کرد: ۵۰ هکتار زمین برای ایجاد ناحیه صنعتی در جم مهیا شده که پیگیر راه اندازی آن هستیم.

رئیس شورای اداری جم بیان داشت: فعالان کار و سرمایه، ادارات را در تقابل خود نبینند و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا فضایی مناسب برای سرمایه گذاری فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: ادارات متولی برای صدور مجوزهای فعالیت کارآفرینان با اولویت، اقدام کنند تا دریافت مجوزها زمان بر و موجب ناامیدی نشود.

گفتنی است در این نشست که با حضور مدیران ادارات آبفا، آبفار، امور آب، برق، گاز، کار، صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و جمعی از فعالان اقتصادی شهرستان برگزار شد مشکلات سرمایه گذاران مطرح و دستورات لازم برای رفع مشکلات از سوی فرماندار صادر شد.

[کد خبر:AJ23578]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب