آینه جم: رئیس اداره شیلات شهرستان دیر گفت: در ۹ مزرعه به مساحت ۱۸۰ هکتار ۶۲۳ تن میگو در استخرهای پرورشی بردستان شهرستان دیر برداشت شد.

به گزارش آینه جم: علی یوسفی گفت‌ با اشاره به اینکه پرورش آبزیان از اولویت‌های بردستان دیر است اظهار داشت: عملیات ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی از خرداد ماه آغاز و برداشت محصول آن پس از 4 ماه پرورش آغاز شد.

میگو

وی با بیان اینکه امسال در سطح 180 هکتار از استخرهای پرورشی  بردستان دیر بچه میگو ذخیره سازی شد افزود: سرمایه‌گذاران بخش آبزی‌پروری در بردستان دیر امسال برای پرورش میگو 62.3 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کردند.

رئیس اداره شیلات شهرستان دیر با اشاره برداشت 623 تن میگو از  استخرهای 9 مزرعه پرورش میگوی بردستان دیر خاطر نشان کرد: پرورش دهندگان پس از برداشت و عمل‌آوری  به ارزش 124 میلیارد و 600 میلیون ریال محصول خودرا  به‌فروش رساندند.

یوسفی با اشاره به صادرات میگوی پرورشی به کشورهای مختلف تصریح کرد: میگوهای پرورشی بردستان دیر به کشورهای آسیای جنوب شرق، قطر و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی هم اکنون میزان اشتغال در هر هکتار استخر پرورش میگو یک نفر بصورت مستقیم و دو نفر غیر مستقیم است بیان کرد: سایت پرورش میگو دیر زمینه اشتغال بیش از 300 نفر از جوانان شهرستان را فراهم کرده و سبب رونق و آبادانی در منطقه شده است.

رئیس اداره شیلات شهرستان دیر از پرداخت تسهیلات بانکی برای پرورش دهندگان میگو در دیر  خبرداد و خاطر نشان کرد: مالکان اراضی پرورش میگو در دیر می‌توانند با ارائه مدارک نسبت به دریافت تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی با سود 10 درصد اقدام کنند.

[کد خبر:AJ23574]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب