آینه جم: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون ۸۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تحول کشاورزی استان بوشهر تصویب شده گفت: برای اجرای این طرح در افق چشم‌انداز، ۱۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/12/15/139412151725332537278084.jpg

به گزارش « آینه جم » به نقل از تسنیم؛ رضا عوض‌پور صبح امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌های ملی براساس سیاست اقتصاد مقاومتی تدوین و طراحی شده است اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر براساس ظرفیت‌ها با برش استانی، تکلیف پروژه‌های خود را در تقسیم کار ملی مشخص کنند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مختلف در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور تدوین شده است تصریح کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهرانتظار می‌رود که ظرفیت‌های استانی بر اساس ستاد اقتصاد مقاومتی تدوین و طراحی کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر از تدوین طرح تحول کشاورزی استان بوشهر تحت عنوان طرح نخلستان خبر داد و افزود: این طرح که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح شده در مقیاس استانی سابقه نداشته و تاکنون 20 جلسه کارشناسی برگزار شده است.

عوض‌پور با بیان اینکه طرح نخلستان در کمیسیون اقتصادی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور مورد بررسی قرار گرفته است تصریح کرد: پس از بررسی کلیات طرح در بخش‌های مختلف، طرح نخلستان استان بوشهر که در راستای تحول مهم در افزایش تولید، اشتغال، صادرات و بهبود کیفیت محصول طراحی شده  به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور رسید.

وی با بیان اینکه در فاز نخست 10 هزار و 100 هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش طرح نخلستان قرار گرفت افزود: از 32 هزار و 500 هکتار اراضی نخیلات استان بوشهر در فاز نخست 10 هزار و 100 هکتار آن تحت پوشش طرح نخلستان قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به اعتبار اجرای طرح نخلستان استان بوشهر بیان کرد: در اجرای این طرح، دولت قرار است 400 میلیارد تومان اعتبار این طرح تامین و یا به سرمایه‌گذار بازپرداخت کند.

عوض‌پور از تخصیص اعتبار برای اجرای سد دالکی خبر داد و خاطر نشان کرد: اعتبار اجرای سد دالکی از طریق فاینانس داخلی تامین می‌شود که این  پروژه در راستای طرح تحول کشاورزی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 810 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تحول کشاورزی استان بوشهر تصویب شده گفت: برای اجرای این طرح در افق چشم‌انداز، 1600 میلیارد تومان پیش بینی شده که تاکنون 50 درصد آن مصوب شده است.

[کد خبر:AJ22679]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب