0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000002446472.jpg

 

آینه جم ؛ فرماندار عسلویه با بیان اینکه اعتبارات شهرستان عسلویه دو برابر شده است افزود: رای بالای مردم عسلویه به دکتر روحانی نشان از عملکرد و اقدامات انجام شده است.

به گزارش خبرنگار آینه جم ؛ عبدالله نادری فرماندار عسلویه ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار بیان داشت: هر جا رسانه باشد ، آنجا پویایی ، نشاط ، نظارت وجود دارد و رسانه ها همیشه بازوی توانمند برای مدیران هستند.

وی بیان داشت :خبرنگاران شهرستان عسلویه و جنوب استان علاوه بر درج خبر ؛ با تحلیل در حوزه مسائل اجتماعی ، محیط زیست و به خصوص آموزش و پروش به مجموعه مدیریتی شهرستان کمک کنند.

نادری با بیان اینکه تمرکز وی روی آموزش است، خاطر نشان کرد : عملکرد آموزش و پرورش عسلویه رشد داشته اما جهش و‌توسعه نداشته که مستلزم آن است که نگاه خانواده ها از نگاه سخت افراری به نرم افزاری تغییر پیدا کند و این روزها بهترین خدمت به عسلویه کمک به بخش آموزش در مدارس و آموزش عالی است.

بهبود رتبه های برتر کنکور در شهرستان

رئیس شورای آموزش و پرورش عسلویه با بیان اینکه خوشبختانه امسال در بحث کنکور وضعیت شهرستان بهتر شد و ۱۳رتبه زیر ده هزار که سه نفر زیر ۲هزار و یک نفر رتبه ۴۰۰داشتیم ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته ۶نفر زیر ۱۰هزار داشته ایم.

فرماندار عسلویه با بیان اینکه در حوزه عمرانی اعتبارات سال ۹۵جمعا از منابع مختلف ۳۷میلیارد تومان بوده که 86درصد تخصیص یافته است گفت: امسال اعتبارات شهرستان ۶۵میلیارد تومان است که امیدواریم بتوانیم ۹۰درصد پروژه های عمرانی نیمه تمام را به پایان برسانیم و از سال آینده پروژه های جدیدی کلنگ زنی کنیم‌.

نادری بیان داشت: در سال جاری ۱۴میلیارد تومان برای آب شهری و روستایی اعتبار تخصیص داده شده که احداث سد در روستای اخند در دستور کار قرار گرفته است و ۵میلیارد تومان اعتبار در اختیار اب روستایی و ۵میلیارد تومان آب شهری قرار می‌گیرد.

اجرای چندین پروژه های مهم در شهرستان

وی از دیگر پروژه های عمرانی احداث و اجرای پل اخند ، اورژانس شهری عسلویه و نخل تقی ، زمین چمن مصنوعی در چاه مبارک و موزه مردم شناسی روستای هاله و اجرا طرح های هادی نام برد.

نادری با بیان اینکه از ابتدای حضورم در عسلویه ۱۱اداره مستقر کردیم گفت: در هفته دولت بنیاد مسکن و منابع آب در عسلویه استقرار خواهد یافت .

فرماندار عسلویه با بیان اینکه درمانگاه تامین اجتماعی عسلویه در حوزه نیروی انسانی و فیزیکی توسعه می یابد گفت: زایشگاه درمانگاه عسلویه راه اندازی شده است.

برخی در حوزه اشتغال آمار اشتباه داده اند

نادری با تاکید بر اینکه معلمان حق التدریس باید بومی عسلویه باشند و 50 معلم حق التدریس به کار گرفته می شود گفت:اولین مجرد سرای عسلویه برای معلمان در عسلویه تا مهر ماه افتتاح می شود و همچنین معلم سرای نخل تقی تا آبان ماه آماده افتتاح می شود.

فرماندار عسلویه در بخش دیگر نشست خبری گفت: برخی در حوزه اشتغال آمار اشتباه داده اند مثلا با پیگیری هایی که داشتیم ۱۶نفر از عسلویه در فاز ۱۵و ۱۶قبول شدند که آمار خوبی است و برای اولین بار در خصوص استخدام فاز ۱۵و ۱۶کار بسیار دقیقی انجام شد و ۶۵۰۰نفر از کسانی که سابقه کار داشتند پایش شدند و در آینده درباره اشتغال بیشترصحبت خواهم کرد و خبرهای خوش تری در این زمینه در راه است.

نادری تصریح کرد: به برخی مسوولان محلی و فعالان اقتصادی شهرستان گفتم ارزش افزوده را آسفالت و پارک نکنید و به صنایع زیردست و پایین دست کمک کنید اما متاسفانه استقبالی صورت نگرفت.

وی گفت: به دنبال آموزش فنی و حرفه ای در عسلویه هستیم اما جوانان عسلویه کمتر در این مساله داوطلب هستند.

استخدام ۴۶نفر در دهیاری بیدخون اصلا توجیه نداشت

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اخراج ۳۰نفر از دهیاری بیدخون گفت: استخدام ۴۶نفر در دهیاری بیدخون اصلا توجیه نداشت ، در فرمانداری عسلویه هم این مقدار نیرو وجود ندارد!.

نادری در پاسخ به سوال خبرنگار آینه جم پیرامون علل رای بالای مردم عسلویه به دکتر روحانی گفت: رای بالای دکتر روحانی در عسلویه به خاطر عملکرد و اقدامات دولت به خصوص در حوزه سیاست خارجی ، مهار تورم و ایجاد نشاط و امید برای مردم و همچنین اقدامات مهم در شهرستان بوده است که باعث افزایش ۱۰درصدی آرای دکتر روحانی به نسبت دوره قبل شد.

انتخاب مدیر بانو در دستور کار

فرماندار عسلویه در پاسخ به سوالی که چرا از ظرفیت های بانوان در بخش های مدیریتی شهرستان استفاده نمی شود بیان داشت: در صدد انتخاب یک بانوی بومی برای مدیریت ادارات شهرستان عسلویه هستیم.

نادری در پاسخ به برخی شایعات پیرامون فشار بر شوراها برای انتخاب شهردار تاکید کرد: فشاری از سوی مجموعه استانداری و فرمانداری و دیگر نهادهای دولتی برای انتخاب شهرداران بر روی شورا آورده نمی شود و این مطالب قطعا کذب است ‌

وی در بخش پایانی نشست خبری از نماینده مجلس که یک بانوی دلسوز برای منطقه است و تلاش های صادقانه ای در جهت بهبودی وضعیت دارند ؛ استاندار بوشهر که نگاه ویژه ای به شهرستان عسلویه دارند و حجت الاسلام هاشمی نژاد امام جمعه عسلویه و‌ ائمه محترم جمعه اهل سنت شهرستان همگام و دلسوز فرمانداری هستند قدردانی کرد.

[کد خبر:AJ22607]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب