: این فعال صیادی یادآور شد: با اصل و ماهیت این تصمیم موافق بوده اما زمانی مورد قبول است که در استانهای ساحلی مشترک با بوشهر نیز اعمال شود.

«آینه جم» طرح دریابست براساس مصوبه کمیته مدیریت صید استان بوشهر از 16 تیرماه به مدت یک ماه پیش از آغاز فصل صید میگو آغاز شده و هدف آن نینز حفظ ذخایر آبزیان دریایی عنوان گردیده است.

به گزارش«آینه جم»؛ اما صیادان می گویند: برای این طرح نظر کارشناسی صیادان دریافت نشده، ضمن اینکه در دیگر استان های همجوار نیز اعمال نمی شود.

در همین خصوص عضو هیات مدیره اتحادیه صیادان استان بوشهر می‌گوید: باتوجه به موضوع دریابست؛ صیادان بوشهری خواستار آن هستند که در طول تعطیلی صید حق بیمه آنها پرداخت شود و همچنین صیادان استان‌های همجوار هم اجازه صید نداشته باشند.

محمد کارگر به ایلنا گفت: بنا به مصوبه‌ای که در جلسه‌‌ی مسئولان شیلات، مسئولان سیاسی و امنیتی و نمایندگان صیادان به تصویب رسید، صید ماهی از خلیج فارس تا شروع فصل صید میگو متوقف شد.

وی عنوان کرد: صید ماهی در خلیج فارس به صورت چهار فصل و آخرین دریابست مربوط به سال ۹۴ است که در آن سال "دریابست" مدت ۲۸ روز  ادامه داشت.

این فعال کارگری به خواسته‌های صیادان بوشهری برای قبول دریابست اشاره کرد و گفت: صیادان بوشهری جهت قبول دریابست خواسته‌هایی را مطرح کردند.

کارگر در همین رابطه افزود: خواسته نخست صیادان بوشهری مربوط به پرداخت حق بیمه‌ در مدت تعطیلی صید و  دیگر خواسته آنها توقف صید در استان‌های همجوار است.

همچنین مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه می گوید: با اصل و ماهیت این تصمیم موافق بوده اما زمانی مورد قبول است که در استانهای ساحلی مشترک با بوشهر نیز اعمال شود.

عبدالله بویراتی افزود: برخورد با شناورهایی که غیرقانونی اقدام به صیدترال در آب های ساحلی استان بوشهر بویژه منطقه شمالی و در محدوده شهرستان گناوه ودیلم می کنند و عمده آنان از استان همجوار با بوشهر هستند باید بجد در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

وی گفت: صیادان که تنها راه ممردرآمد خود و خانواد هایشان به دریا وابسته است، نارضایتی خود را از اجرای طرح دریابست بدون پیش شرط هایی که داشتند یعنی پرداخت بیمه و ممانعت از ورود شناور استان همجوار اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: اگر صیادان که قشر آسیب پذیر جامعه هستند، نتوانند حتی یک روز هم به دریا بروند برای تامین مایحتاج خانواده خود دچار فشار مضاعفی می شوند.

[کد خبر:AJ22267]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم

کانال تلگرامی پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم