https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/09/26/139409261843389836727514.jpgبه گزارش آینه جم:: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با بیان اینکه برای اجرای مجتمع‌های آب روستایی استات بوشهر ۴۲ میلیارد تومان هزینه شد گفت: برای تکمیل این پروژه‌های آبرسانی به ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش آینه جم: مسعود نصوری بعدازظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه  منابع آب آشامیدنی استان بوشهر به استان‌های همجوار وابسته است اظهار داشت: 90 درصد منبع تامین آب آشامیدنی استان بوشهر در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس قرار دارد.

وی با اشاره به  انتقال آب به استان بوشهر با خطوط طولانی و مشقت خاطرنشان کرد: ترمیم خطوط انتقال آب استان بوشهر که با سرمایه‌گذاری قابل توجهی اجراء شده باید در اولویت برنامه‌های  تخصیص اعتباری قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به فرسودگی خطوط انتقال آب کوثر و کازرون تاکید کرد:  از 3 هزار و 300 کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی استان بوشهر 40 درصد فرسوده  که برای اصلاح این شبکه 98 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نصوری با تاکید بر تخصیص اعتبار لازم برای اجرای طرح کاهش هدر رفت آب افزود: در خواست می‌شود برای پایش خطوط انتقال آب استان بوشهر و کاهش هدر رفت آب در بخش اعتبارات نگاه ویژه شود.

وی بااشاره به ایجاد مخازن آب روستایی خاطر نشان کرد: برای ایجاد مخازن آب روستایی استان بوشهر به ظرفیت 23 هزار متر مکعب به 16 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با تاکید بر توجه به تکمیل مجتمع‌های آب روستایی افزود: 11 مجتمع آب روستایی استان بوشهر به طور متوسط دارای 25 درصد پیشرفت فیزیکی است که نیاز به توجه ویژه برای تکمیل است.

نصوری با بیان اینکه برای اجرای این مجتمع‌های آب روستایی 42 میلیارد تومان هزینه شده افزود: برای تکمیل این پروژه‌های آبرسانی به 162 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تاکید کرد: اصلاح خطوط انتقال آب استان بوشهر که در معرض آسیب قرار دارد باید در اولویت قرار بگیرد.

[کد خبر:AJ22030]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب