آینه جم: مسئول حفاظت محیط زیست پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: همزمان با روز زمین پاک با مشارکت کارکنان پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی قسمت‌هایی از سواحل «نایبند» در عسلویه همجوار منطقه پارس جنوبی پاکسازی شد.

به گزارش «آینه جم» به نقل از تسنیم؛ سعید ابراهیمی در مراسم پاکسازی منطقه حفاظت شده نایبند به عنوان نخستین پارک ملی دریایی کشور با بیان اینکه توجه به حفاظت محیط زیست در منطقه پارس جنوبی از اولویت‌ها است اظهار داشت: در این زمینه طرح‌های مهمی برای کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی توسط کارشناسان خبره مجتمع گاز پارس جنوبی تدوین و اجرایی شده است.

وی با گرامیداشت روز زمین پاک، بر توجه به جلوگیری از آلودگی‌ها در اراضی و سواحل تاکید کرد و گفت: اقدام کارکنان پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی در پاکسازی مناطقی از سواحل نایبند در شهرستان عسلویه  در راستای گسترش فرهنگ زیست محیطی و قدردانی از مواهب الهی صورت گرفت.

 مسئول حفاظت محیط زیست پالایشگاه چهارم پارس جنوبی با بیان اهمیت و جایگاه محیط زیست در زندگی انسانها، لزوم حفاظت از محیط زیست، حضور و مشارکت کارکنان در گرامیداشت این روز را نشانه توجه و درک فرهنگ صیانت از محیط زیست کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان کرد.

در این اقدام تمامی شرکت کنندگان با هدف پاکیزگی هر چه بیشتر طبیعت و احترام به زمینی که زیستگاه انسان‌هاست به پاکسازی ساحل زیبای نایبند پرداختند.

در این اقدام زباله‌های جمع‌آوری شده با همکاری شرکت مجری تنظیفات صنعتی به محل جمع‌آوری زباله‌ها انتقال یافت.

در این مراسم جوایزی به قید قرعه به شرکت کنندگان در پاکسازی سواحل نایبند اهداء شد.       

پارک ملی، دریایی نایبند که در جنوب بوشهر در منطقه عسلویه قرار دارد، از مجموعه  باارزش و کم نظیر گیاهی و جانوری تشکیل شده و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن وجود سواحل متنوع حفره‌ای، ماسه‌ای، مرجانی و جنگلی است.

[کد خبر:AJ21365]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب