000000002012374.jpg

آینه جم: نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس گفت: بنای ما بر تعامل با مدیران صنعتی و ایجاد جو آرام اجتماعی است اما نباید از ما توقع داشته باشند که در برابر تضییع حقوق مردم سکوت کنیم.

به گزارش آینه جم: سکینه الماسی صبح دوشنبه در نشست شورای اداری کنگان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطر آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) که بیش از ۶ دهه از عمر خود را وقف ایران و اسلام و انقلاب کرد اظهار داشت: ایشان پیش از انقلاب رنج و سختی مبارزه با رژیم ستم‌شاهی را به جان خرید و پس از انقلاب نیز حقیقتا سردار سازندگی لقب گرفت.

وی بیان کرد: به تعبیر حضرت آیت الله جوادی آملیة آقای هاشمی چه در حیات و چه پس از مرگ مظلوم واقع شد؛ شخصیت ارزنده مرحوم هاشمی در کلام مقام معظم رهبری در طول سالیان متمادی قابل کشف و بررسی است..

الماسی ادامه داد: انقلاب اسلامی حاصل مجاهدت‌های فراوان و خون پاک شهیدانی است که منادی وحدت بودند و امنیت امروز را به ما ارمغان دادند. دهه فجر فرصت مناسبی است تا بار دیگر به خود یادآوری کنیم که در سایه شجره طیبه‌ای نشسته‌ایم که با خون هزاران شهید آبیاری شده است و نعمت انقلاب اسلامی به آسانی به دست نیامده است.

وی اضافه کرد: دهه فجر فرصتی مناسب است تا خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی بار دیگر تبیین شود و با برداشتن باری از دوش مردم، خدمتی به ولی نعمتان انقلاب ارائه شود. امیدوارم برنامه‌های دهه مبارک فجر با همت و همکاری همه عوامل به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

نماینده کنگان، عسلویه، جم و دیر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان خدمتگذار مردم در طی ماه‌های گذشته همه تلاش خود را صرف آن کرده‌ام تا بخشی از مشکلات مردم را از پیش پای آنان بردارم و به دور از حاشیه‌ها، نیروی جوانی‌ام را برای مردمم به کار گیرم. به امید خدا در دهه مبارک فجر خبرهای خوبی برای مردم دارم که اعلام خواهم کرد.

وی افزود: امروز جلسه مهمی برای شهرستان کنگان است و به فضل خدا اتفاق مبارکی در این شهرستان در حال رقم خوردن است. خطه جنوب استان، همواره مهد پرورش علماء، فضلاء، فرهیختگان و دانشگاهیانی بوده که بخشی از هویت این دیار را رقم می‌زده‌اند.

الماسی گفت: ما موظفیم که میراث را به ارث بگذاریم و سعی کنیم چراغ علم و دانش را روشن نگه داریم. به عنوان فردی دانشگاهی، یکی از اولویت‌های اصلی‌ام را توسعه و تقویت مراکز علمی جنوب استان قرار داده‌ام و در این راه اقدامات موثری رخ داده است. از جمله دانشگاه فنی و حرفه ای کنگان که مجوزهای لازم آن صادر شده و امروز مقدمات نهایی راه اندازی آن با تشریف فرمایی جناب آقای دکتر میردامادی بررسی شد.

وی اظهار داشت: این دانشگاه علاوه بر اینکه می‌تواند به عنوان برند علمی شهرستان و مرکزی برای آموزش علوم نوین و مورد نیاز جامعه باشد، سهم به سزایی در رفع معضل بیکاری جوانان دارد.

الماسی خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال ما با یک زنجیره مواجهیم که هرکدام از حلقه‌های این زنجیر اگر نباشد کار ناقص پیش می‌رود. در بخش اول وجود قوانین و مقررات لازم حمایتی است که ما تاکنون در این زمینه ضعف داشتیم. یک مصوبه هیئت دولت داشتیم که ضمانت اجرایی مشخصی نداشت و گاهی همین مصوبه به ضرر بومی‌ها عمل می‌کرد. از ابتدای آغاز به کار در مجلس شورای اسلامی تدوین یک قانون جامع و کامل را در دستور قرار دادم و با همکاری مشاورین برجسته حقوقی و اجرایی مسائل آن بررسی شد.

وی اضافه کرد: در بخش دوم، نظارت بر اجرای قوانین است. امروز یک مصوبه هیئت دولت داریم و یک قانون محکم و جدی در برنامه ششم توسعه که به زودی تائید و ابلاغ می‌شود. وظیفه نماینده نظارت بر حسن اجرای قانون است. اجرای قوانین حمایتی در بخش اشتغال یکی دیگر از این حلقه‌هاست که بسیار اهمیت دارد.

الماسی بیان کرد: در این زمینه حسب رسالت قانونی خود با هیچ مدیری تعارف نخواهیم داشت و همانطور که از مدیران قانونمند تقدیر می‌کنیم اما اگر مدیری خواست قانون‌گریزی کند و یا بر خلاف مصالح اجتماعی و به صورت سلیقه‌ای عمل کند هیچ تعارفی با او نخواهیم داشت.

نماینده جنوب استان بوشهردر مجلس تصریح کرد: هرجا که نیاز شد، در مقابل مدیرانی که اشتغال جوانان را قربانی میل و سلیقه و قانون‌گریزی خود کنند ایستادگی می‌کنیم و اگر نیاز شد با اسناد و مدارک به مردم معرفی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: بنای ما بر تعامل با مدیران صنعتی و ایجاد فضایی متعادل و جو آرام اجتماعی است اما نباید از ما توقع داشته باشند که در برابر تضییع حقوق مردم سکوت کنیم. اگر بخواهند هم من نمی‌توانم و میانه چندانی با سکوت ندارم.

الماسی ادامه داد: حلقه‌ مهم دیگری که می‌بایست بسیار هم محکم و مستحکم باشد، تقویت نیروهای انسانی و افزایش توان علمی و فنی جوانان است. آموزش باید به عنوان اصلی مهم و حیاتی در راس برنامه ها قرار گیرد و متناسب با نیاز جامعه نیروی انسانی ماهر تربیت شود.

وی افزود: تاسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کنگان در همین راستاست و با ظرفیتی که در این شهرستان وجود دارد، ما را بر آن داشت تا از همه ظرفیت‌ها از وزارت کار تا نفت و دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بسیج کنیم که این مرکز بزرگ راه اندازی شود و در چشم انداز آن هم دیده‌ایم که فارغ التحصیلان این دانشگاه در صنایع وابسته به وزارت نفت جذب شوند.

[کد خبر:AJ20136]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب