آینه جم: رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: اگر قراراست تشکل و جنبش های دانشجویی در عرصه سیاسی عرض اندام و آرمان خواهی و عدالت گستری کنند راه حرکتشان باید مردم محور و چسبیده به این قشر باشد.

به گزارش «آینه جم»؛ اکبر مولایی سه شنبه شب در گردهمایی بزرگداشت روز دانشجو در کتابخانه عمومی روستای چهارروستایی بندرریگ گناوه افزود: مردم محوری از ویژگی و تفاوت های جنبش دانشجویی با احزاب سیاسی است که اگر از این مسیر جدا شود دیگر نمی توان آنها را جنبش دانشجویی نامید.

وی اظهارکرد: تشکل دانشجویی باید بدون چشمداشت به قدرت و فقط از روی آرمان وعدالت خواهی و اجتماع محوری فعالیت کند و گام بردارد.

مولایی گفت: فعالیت تشکلی که به طمع اینکه در مناسبت های سیاسی پست و مقامی بگیرد، جنبش دانشجویی نیست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر به وجود تفاوت های جنبش های قبل دانشجویی بویژه سال 1332 و کنونی در دانشگاهها اشاره کرد و افزود: در قبل تعلقات پست ومقام در بین جنبش ها در عرصه فعالیت های سیاسی وجود نداشت.

وی اظهارکرد: طمع پست، قدرت و شغل جنبش دانشجویی را از فعالیت مستقیم و اثرگذار باز می دارد.

مولایی ادامه داد: در آن زمان احزاب سیاسی فعال وجود نداشت و اما در زمان حاضر هرگاه یک تشکل دانشجویی شکل می گیرد سراغ آنان رفته و برای اهداف خود بهره می بردند.

وی گفت: باتوجه به اینکه دانشجویان قشر فرهیخته و تحصیل کرده جامعه و جوان و نیرویی آماده از لحاظ فکری و جسمی هستند، طعمه ای برای احزاب سیاسی به شمار می روند و بدلیل این ویژگی ها تلاش می کنند که آنان را در دست بگیرند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب دانشجو را موتور محرکه خطاب کرده است، افزود: شهید دکتر بهشتی نیز دانشجو را به عنوان موذن جامعه خطاب کرد که اگر خوابش ببرد تمام جماعت را خواب می برد و نماز ملت قضا می شود. 

وی برپایی نشست های دانشجویی را در پیشبرد توسعه و مناطق هر منطقه مفید و اثرگذار دانست و گفت: نشست های دانشجویی را تنها به صرف تشکل های سیاسی تقویت نکنیم بلکه در زمینه های علمی و اجتماعی نیز هدف گذاری کنند و گام بردارند.

یک استاد دانشگاه نیز از این روستا به جوانان بویژه دانشجویان توصیه کرد: برای رسیدن به هدف خود را باور و به توانایی های خود اعتماد و متکی باشید.

مجتبی زاهدی افزود: دانشجو باید هدف های کوتاه، میان و بلندمدت را مشخص و هر روز آن را مرور و سعی کند به آنها دست یابد.

فرماندارگناوه گفت: تشکل های دانشجویی در دولت های دوران انقلاب دچار فراز ونشیب های فراوانی شدند.

سیدعالی پاک نژاد افزود: این تشکل ها در دوران اصلاحات اوج گرفتند و در دولت قبل به فراموشی سپرده شدند اما در دولت تدبیر و امید دوباره احیا و فعال شدند.

وی گفت: در دولت تدبیر وامید دیگر دانشجوی ستاره دار وجود ندارد و براحتی سخنان خود را بازگو می کنند.

رئیس شورای اسلامی روستای چهارروستایی گفت: این گردهمایی برای سومین سال پیاپی باهدف تشویق و ترغیب دانشجویان برای ادامه تحصیل و رسیدن به مدارج عالی برگزار شده است.

حیدر سراجی افزود: دراین روستا تاکنون حدود 400 دانش آموخته و دانشجو در داخل و خارج کشور دارد و این افتخاری برای این منطقه است.

وی خواستار سالن مناسب برای برپایی مناسبت ها و نشست های ملی و مذهبی در این روستا شد.

در این آیین صندلی داغ باحضور بخشدار بندرریگ برگزار و در پایان از سه تن از فرهنگیان بازنشسته، سخنرانان جلسه و فاطمه رازقی مسئول کتابخانه عمومی امام جواد(ع) روستای چهارروستایی که به عنوان کتابدار برتر خلاق و صاحب ایده های نو برتر امسال درکشور شناخته شد به همراه همکار آن تقدیر شد.

 

***ایرنا

[کد خبر:AJ19536]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب