آینه جم: دبیر ستاد سرشماری نفوس و مسکن بوشهر با اشاره به اینکه در سرشماری اینترنتی 74 درصد هم استانی ها مشارکت کردند، گفت: از این نظر پس از سمنان در رتبه دوم قرار گرفتیم.

به گزارش «آینه جم»؛ رضا عوض پور از اجرایی شدن سرشماری حضوری در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و افزود: این مرحله یک ماه ادامه دارد و آمارگیران برای جمع آوری اطلاعات به در خانه همه مردم می‌روند.

وی با بیان اینکه از مدتها پیش مرکز آمار ایران برای همکاری در این سرشماری فراخوان داده بود، اظهار داشت: در استان بوشهر 1800 نفر از طریق نام نویسی اینترنتی متقاضی همکاری در این موضوع شدند که 80 درصد آنها فوق دیپلم، 10 درصد دیپلم، 2 درصد فوق لیسانس و مابقی هم مدرک های تحصیلی پایین تر از دیپلم بود.

 عوض پور ادامه داد: نهایتا با شاخص هایی نظیر مدرک تحصیلی، سابقه قبلی در طرح های آمارگیری و سکونت در محل سرشماری 300 آمارگیر برای سرشماری حضوری تعیین شدند که تا 25 آبان به همه مناطق شهری، روستایی و عشایری سرکشی و اطلاعات را جمع آوری می کنند.

رییس سازمان برنامه و بودجه بوشهر افزود: کسانی که در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند،  فقط کد آماری را به آمارگیران می‌دهند اما آنها که اطلاعاتشان را در سامانه ثبت نکرده‌اند باید کد پستی خانه، تاریخ تولد و شماره ملی اعضای خانواده را در اختیار آمارگیران قرار دهند.

وی از مردم خواست این موارد را در دسترس داشته باشند تا هنگام مراجعه آمارگیر کار با سرعت انجام شود.

وی درباره سوالی پیرامون حقوق در نظر گرفته شده برای این آمارگیران گفت: برای افراد ثابت 1.5 تا 1.8 میلیون تومان در نظر گرفته شده و برای افراد ذخیره هم 1.5 میلیون تومان پرداختی پیش بینی گردیده است.

وی توزیع آمارگیران حضوری در شهرستان های دهگانه استان را به این شرح اعلام کرد: بوشهر 76 نفر، دشتستان 58 نفر، کنگان 24 نفر، گناوه 24 نفر، تتگستان 23 نفر، دشتی 20 نفر، جم 19 نفر، عسلویه 14 نفر. دیر 14 نفر ، دیلم 9 نفر،

این مقام مسئول درباره افرادی که در زمان حضور آمارگیران در منزل حضور ندارند، بیان کرد: ماموران در محل دید این افراد کدی را نصب می کنند که با آن قادر به وارد کردن اطلاعات خویش در سایت سرشماری می باشند.

 ۷۴ درصد مردم استان بوشهر در سرشماری اینترنتی نام‌نویسی کردند

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: سرشماری اینترنتی که از سوم مهرماه امسال آغاز شده بود، جمعه شب به پایان رسید و ۷۶ درصد خانوارهای استان بوشهر و ۷۴ درصد جمعیت استان در این سرشماری شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت استان بوشهر یک‌میلیون و ۱۵۲ هزار نفر است، اضافه کرد: در مجموع ۸۵۶ هزار نفر در این سرشماری ثبت نام کردند که معادل ۷۴ درصد جمعیت است.

عوض‌پور از مشارکت ۱۰۵ درصدی جمعیت شهرستان عسلویه در این سرشماری خبر داد و افزود: میزان مشارکت در دیلم ۸۳ درصد، دشتی ۸۲ درصد، دیر ۸۲ درصد، تنگستان و کنگان ۸۰ درصد، دشتستان ۷۹ درصد، گناوه ۷۴ درصد، جم ۶۹ درصد و بوشهر ۶۳ درصد بوده است.

[کد خبر:AJ18653]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب