آینه جم: شماری از مغازه داران خوابار و لبنیات شهر بوشهر در اعتراض به فعالیت فروشگاه‌های زنجیره ای جدید، با تعطیل کردن مغازه‌های خود مقابل استانداری تجمع کردند.

به گزارش «آینه جم»؛ این گروه که بین 150تا 150 نفر بودند، با تجمع آرام در پیاده رو استانداری خواستار حضور مسئولان در میان خود و رسیدگی به خواسته های شان بودند. همچنین چند خودروی پلیس در محلس حضور و برخی ماموران نیروی انتظامی هم نسبت به عدم ورود به خیابان و ایجاد ترافیک تذکر می دادند.

همچنین برخی معترضان پلاکاردهایی با مضمون "استاندار محترم، مسئولیت پذیر و پاسخگو باشید"، "استاندار محترم، حداقل در این مورد حامی نیروی جوان بومی باشید"، "حمایت از اصناف غیربومی برابر با نابودی جوانان" و"تعطیلی و ورشکستگی، ارمغان تصمیمات غیرمنطقی" در دست داشتند.

یکی از فروشندگان مواد غذایی و صاحب سوپرمارکت در شهر بوشهر در این زمینه گفت: با فعالیت فروشگاه بزرگ که چند نمایندگی در شهر بوشهر ایجاد کرده، بازار ما کساد شده است.

وی افزود: این فروشگاه به دلیل اینکه خود تولیدکننده بوده، مواد غذایی را با قیمت ارزان به دست آورده و در فروشگاه‌هایی که ایجاد کرده، می‌فروشد و این امر موجب کسادی بازار ما شده است، این در حالی می باشد که با برداشتن حریم صنفی، طی سالهای اخیر مجوز ایجاد مغازه خواربار و لبنیات چند برابر شده است.

همچنین ساعتی پس از این تجمع، برخی از معترضان به نمایندگی از آنها به دفتر مدیرکل سیاسی استانداری دعوت شدند تا دیدگاههای خود را بیان کنند.

گفته می شود در این نشست که مسئولان صنعت و تجارت هم حضور داشتند، آنها اعلام کرده اند در قبال فروشگاههای زنجیره ای جدید قادر به اقدامی نمی باشند و مجوزشان از کشور دریافت شده است.

در این بین مغازه داران نیز می گویند: فروشگاههای زنجیره ای مذکور با افزایش شعب خود، تلاش می کند خرده فروش های مجاور را منجر به تعطیلی کرده و پس از مدت کوتاهی بازار را در دست بگیرد، در حالی که توقع می رود ضمانت های لازم برای ادامه همین تخفیف ها به مدت سه سال بدهد. همچنین بخش عمده اجناس عرضه شده نیز فاقد برند معتبر و کیفیت مطلوب می باشد و بعضا نرخ برخی اقلام نیز گرانتر از بازار می باشد که مسئولان باید در این خصوص نظارت های کافی را داشته باشند.

به هر روی، در این ماجرا از یک سو فروشگاههای زنجیره ای هستند که برخی اقلام خود را ارزانتر ارائه کرده و در جذب مشتری تلاش می کنند، از سوی مغازه داران خرده فروشی که می گویند قادر به رقابت با آنها نمی باشند و از گردونه فعالیت صنفی خارج می شوند.

 

 

***خلیج فارس

[کد خبر:AJ18635]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب