آینه جم ، هفته گذشته موضوعاتی درباره منطقه آزاد مطرح شد.

ابتدا خبرگزاری فارس از نامه قاضی سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور به رییس جمهور و درخواست پس گرفتن لایحه مناطق آزاد جدید خبر داد با این توجیه که ابتدا ایرادات مناطق فعلی مرتفع شود.

اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد نیز با بیان اینکه دلیل ارسال چنین نامه ای را نمی دانم، طی مصاحبه ای یادآور شد: آقای سراج [رئیس سازمان بازرسی]  هر نظری در مورد مناطق آزاد داشته باشد نمی‌تواند برای رئیس جمهور تعیین تکلیف کند چرا که رئیس جمهور کشور را اداره می‌کند.

اواخر هفته نیز مرکز پژوهش های مجلس به عنوان بازوی کارشناسی پارلمان اعلام کرد: مخالف توسعه کمی مناطق آزاد قبل از رفع چالشهای فعلی این مناطق است و آنرا خلاف اقتصاد مقاومتی می‌داند.

در همین حال معاون شورای عالی مناطق آزاد در مصاحبه ای پس گرفتن لایحه دولت را تکذیب و ابراز امیدواری کرد: با رفع موانع این لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس، در مهرماه برای تصمیم گیری به صحن علنی ارسال شود.

گفتنی است یکی از 7 منطقه آزاد پیشنهادی در لایحه دولت مربوط به بوشهر است که در مجلس نهم دوبار رای مخالف نمایندگان را گرفت و در مجلس کنونی نیز با شروطی از سوی کمیسیون اقتصادی متوقف شد که تعیین و اعلام محدوده مناطق از آن جمله است./خلیج فارس

[کد خبر:AJ18179]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # جبار ابریشمی 1395-07-04 08:01
خدا کند هرگز به تصویب نرسند که جز رانت و فساد و رشوه و فحشا و نابودی تولید ملی و داخلی هیچ عایدی برای کشور نخواهند داشت. افزایش سرسام آور گرانی و تورم و فربه شدن هرچه بیشتر ثروتمندان و فقیرتر شدن هرچه بیشتر فقرا کمترین تبعات این مناطق است. برای عامه مردم ضرر مطلق است و هیچ سودی ندارد. هیچ آبی برای مردم ندارد و اگر می بینید جناب ترکان و همدستانش در دولت مثلا تدبیر و امید اینچنین گریبان چاک می کنند به خاطر نان درست و حسابی است که منتظر سفره آنان و نورچشمی ها و آقازاده هایشان می باشد. فکر می کنید دلشون به حال مردم سوخته؟ اگر قرار بود استان بوشهر به آبادانی و توسعه پایدار برسه فقط همین دریای خلیج فارس برا هف پشتش کافی بود. حالا خارگ و جم و صدالبته عسلویه بماند که به تنهایی می توانند کل هزینه کشور را فراهم کنند کما اینکه الان هم می کنند. بفرمایید با اینهمه ثروت چه گلی به سر مردم زده شده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!! !!!!!!!!!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب