آینه جم- مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افزایش ۴۳ درصدی صادرات میعانات گازی و کالاهای غیرنفتی از منطقه ویژه پارس طی چهارماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش آینه جم: مهدی یوسفی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: گام‌های بسیار مهمی در راستای شکوفایی اقتصادی در منطقه ویژه پارس صورت گرفته که می‌توان به صادرات ٢٤.٥ میلیون تن کالا از این منطقه اشاره کرد که دارای افزایش ۲۸ درصدی نسبت به سال قبل است.

وی با اشاره به صادرات ۱۳.۵ میلیون تن میعانات گازی و کالاهای غیرنفتی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس طی چهار ماهه نخست امسال، اضافه کرد: این میزان صادرات بیانگر افزایش ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

توسعه سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس از توسعه سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی در این منطقه خبر داد و افزود: در شش ماهه گذشته قراردادهای مختلف سرمایه‌گذاری با متقاضیان به ارزش تقریبی هشت هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان محقق شده است.

وی با اشاره به نقش این سرمایه‌گذاری‌ها در توسعه اشتغال، اضافه کرد: شرایط مناسبی برای ایجاد مجتمع بزرگ پالایشگاه‌های میعانات گازی سیراف به منظور جلوگیری از خام فروشی فراهم شده است.

توسعه خدمات عام‌المنفعه

یوسفی به برخی از خدمات عام‌المنفعه سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از وزارت نفت اشاره کرد و گفت: جمع آوری مدارس کانکسی و افتتاح مدرسه، آبرسانی به نخل‌تقی، آبرسانی به جم و تکمیل بیمارستان دیر از جمله این طرح‌ها است.

وی ادامه داد: اجرای طرح نخبه‌پروری، فراهم ساخت سرویس ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزان، تکمیل و تجهیز بیمارستان کنگان، احداث شش مرکز بهداشتی از دیگر اقدامات صورت گرفته برای توسعه محیط پیرامونی صنعت نفت است.

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با تقدیر از تلاش‌های کارکنان پایتخت انرژی کشور، بیان کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت است.

وی با اشاره به اینکه تمرکز بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این منطقه در دستور کار است افزود: طی دو سال اخیر دو پالایشگاه بزرگ در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است و چندین طرح مهم نیز در دست اجرا است.

[کد خبر:AJ17642]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب